Rechter wil op TV

Auteur Topic: Rechter wil op TV  (gelezen 1530 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Gepost op: 7 juli 2011, 08:27:32
Rechter wil op tv

AMSTERDAM -  Rechtszaken zouden integraal op televisie uitgezonden moeten worden, eventueel op een speciaal kanaal, vindt rechtbankpresident Frits Bakker.
 
Dat bevordert de transparantie van de rechtspraak, zegt Bakker in de Pers. Rechtbanken moeten camera’s toelaten, zoals tijdens het Wildersproces, dat van minuut tot minuut was te volgens op Journaal24. Als het aan de president van de Haagse rechtbank ligt, blijft het daar niet bij.

In de maatschappij bestaat er volgens hem een grote behoefte om belangrijke rechtszaken te kunnen volgen. Maar ook kleinere zaken zouden gevolgd moeten kunnen worden door het gewone publiek.


Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10154657/__Rechter_wil_op_tv__.html?sn=binnenland




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2011, 11:47:37
Tsja, wij als 'blauwen' zien ook al jaren graag een goed programma over ons werk. Waarin alles uitgelegd kan worden (vrijstelling etc) en de burger kan zien wat wij allemaal doen. Komt er ook niet!
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2011, 13:36:03
Je kan toch gewoon een rechtzaak bezoeken? Dat heb ik met school afgelopen jaar ook gedaan. Konden na afloop nog vragen stellen aan de officier v. justitie en de rechter. Er werd bijvoorbeeld aan de officier v. justitie gevraagd hoe hij nou bijvoorbeeld precies op 100 dagen voorwaardelijk komt.

Afgelopen jaar was er trouwens al een programma van de EO waarbij je rechtszaken kon zien uit de rechtbank uit Utrecht:
http://www.eo.nl/overdeeo/pers/page/Camera_s_in_de_rechtbank/articles/article.esp?article=12029041
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #3 Gepost op: 7 juli 2011, 18:45:14
Tsja, wij als 'blauwen' zien ook al jaren graag een goed programma over ons werk. Waarin alles uitgelegd kan worden (vrijstelling etc) en de burger kan zien wat wij allemaal doen. Komt er ook niet!

Binnenkort gaat SBS6 Handhavers Overtreders uitzenden !  O0
http://www.sbs6.nl/web/show/id=1517602/langid=43/dbid=584/typeofpage=73941


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #4 Gepost op: 7 juli 2011, 21:02:08
Daar heb ik zelf al een topic van gemaakt... maar ik verwacht er niet veel van O0. Ik bedoel een programma als Bij de politie zoals we vroeger hadden, of 4xblauw.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #5 Gepost op: 7 juli 2011, 21:06:42
Daar heb ik zelf al een topic van gemaakt... maar ik verwacht er niet veel van O0. Ik bedoel een programma als Bij de politie zoals we vroeger hadden, of 4xblauw.
O0 . Ik zie liever dát soort programma's dan programma's waar ze afgeschreven worden als enkel bonnenschrijvers  :-\ ..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.