Grote branden in 't Zeeuwse

Auteur Topic: Grote branden in 't Zeeuwse  (gelezen 8094 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

reddingssite

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 27 november 2004, 19:57:49
Haha ja maarja hoe groot is t vermogen van de sint?  8) Niet iedereen krijgt zo'n groot cadeau als de redactie van HVZeeland (Christian weet wel wat ik bedoel  ;D)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #21 Gepost op: 27 november 2004, 21:44:07
De redactie van HVZeeland...... dat zijn gewoon een stel verwende gastjes  :P

Gr
Erik


reddingssite

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 27 november 2004, 21:50:33
Haha jij hebt ook een grote brand gehad hor, wij hadden dr twee maarja  ;)  :P  ;D  8) Haha, je bent gewoon jaloers op die vlammen  :P

Maarja jij hebt meer vlammen gezien dan ik hoor in je 'carriere' dus ik heb wat in te halen  ;D


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #23 Gepost op: 27 november 2004, 21:56:55
Mwah.... de brand in die betonsilo in Goes was tamelijk slaapverwekkend hoor :-)

Maar die brand in Souburg was een echt een schoolvoorbeeld van een uitslaande brand in oude bebouwing met alle gevaren van dien.
Alleen op de foto's te zien regende het pijpestelen?
Had ik bij die brand in Goes ook... telkens je lens weer droog maken :-)

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #24 Gepost op: 27 november 2004, 22:14:24
Zeer fraaie foto's van de brand in Oost-Souburg op de site van brandweerpost Arnemuiden:

http://people.zeelandnet.nl/voermanhm/Souburg/souburg.html

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #25 Gepost op: 27 november 2004, 22:17:33
Hoe langer ik film, hoe groter het bestand. 16 seconden film is 4 MB! En zoveel rook/vuur was er niet, dus ja. En het ligt niet aan de apparatuur, ant het filmpje is voor zo'n camera best mooi, net als diverse andere filmpjes...
Maar ik ben aan het sparen voor een nieuwe camera, nog betere foto's en video's! 8) ;D
En de brandweer was niet zo snel. Ik was 1 km van huis. Ben met de auto naar huis gereden, naar m'n kamer gerend, iemand gebeld om iets door te geven, toen naar de brand, 1,5 km verderop, twee stoplichten tegen. Toen ik er bijna was heb ik eerst een foto van de zijkant van het pand gemaakt, toen door gereden. Daar nog een foto gemaakt, een praatje gemaakt met iemand en toen kwamen ze.
Overigens: tussen de alarmering middelbrand en grote brand zit zo'n 3 minuten, de VC uit Arnemuiden was er eerder dan de twede TAS uit Goes. 8)
Maar ja, iedereen heeft het druk... ;) Dus geen commentaar op brandweer Goes, het blijf het mooiste korps! :D

Christian


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #26 Gepost op: 27 november 2004, 22:20:20
wat mij zo verbaast,dat die brand in Souburg zo uitslaand was,er zat een partij vuurbelasting in dat pand :-X


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #27 Gepost op: 27 november 2004, 22:22:54
Hoe langer ik film, hoe groter het bestand. 16 seconden film is 4 MB! En zoveel rook/vuur was er niet, dus ja. En het ligt niet aan de apparatuur, ant het filmpje is voor zo'n camera best mooi, net als diverse andere filmpjes...
Maar ik ben aan het sparen voor een nieuwe camera, nog betere foto's en video's! 8) ;D
En de brandweer was niet zo snel. Ik was 1 km van huis. Ben met de auto naar huis gereden, naar m'n kamer gerend, iemand gebeld om iets door te geven, toen naar de brand, 1,5 km verderop, twee stoplichten tegen. Toen ik er bijna was heb ik eerst een foto van de zijkant van het pand gemaakt, toen door gereden. Daar nog een foto gemaakt, een praatje gemaakt met iemand en toen kwamen ze.
Overigens: tussen de alarmering middelbrand en grote brand zit zo'n 3 minuten, de VC uit Arnemuiden was er eerder dan de twede TAS uit Goes. 8)
Maar ja, iedereen heeft het druk... ;) Dus geen commentaar op brandweer Goes, het blijf het mooiste korps! :D

Christian

Zullen we het over de opkomst van de post Goes vrijdagmiddag maar niet hebben ?  :-X
De belangrijkste oorzaak was dat er een flinke ploeg op warmtetraining was in Antwerpen.

Gr
Erik


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #28 Gepost op: 27 november 2004, 22:26:24


Zullen we het over de opkomst van de post Goes vrijdagmiddag maar niet hebben ?  :-X
De belangrijkste oorzaak was dat er een flinke ploeg op warmtetraining was in Antwerpen.

Gr
Erik

Ah, vandaar. Maar goed, het was wel komisch dat Arnemuiden er eerder was dan Goes.
Overigens is het balen voor de brandweerlui die naar Antwerpen waren... :P

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #29 Gepost op: 27 november 2004, 22:28:13


Ah, vandaar. Maar goed, het was wel komisch dat Arnemuiden er eerder was dan Goes.
Overigens is het balen voor de brandweerlui die naar Antwerpen waren... :P

Christian

Mwah..... als brandweerman wil je die training in Antwerpen ook niet missen hoor! Die schijnt met kop en schouders boven de gemiddelde trainingen bij bijvoorbeeld trainingscentrum Vlissingen en Risc uit te steken.

Gr
ERik