Uhm ik als leek verzin als enige voorbeeld ernstig letsel aan het bovenlichaam waardoor je de pads niet goed kan bevestigen.
(en eventueel een pacemaker?)
Misschien een ICD, of gewoon door de stress vergeten.. Ook huisartsen, politieagenten en hap-chauffeurs zijn mensen...
Wat bedoel je hier precies mee?
Expert.
CM zat in de tweede ambu, en daarna is de verandering in etco gemeten.. theoretsch zou het dus kunnen dat er nog minder dan twintig minuten er hart activiteit en gasuitwisseling heeft plaats gevonden. (of dat geheel terrecht is, weet ik niet precies zo uit m'n hoofd)., Dus zou als de NRR richtlijnen als leidraad (misschien wel zeer conservatief geintepreteerd) zou gebruiken zou je nog 20 minuten moeten door gaan..
Kijk, ontstaat er een inhoudelijke discussie, ook over de ethiek...
@Peter, ik ben niet per se gebonden aan de regels van de NRR. In zekere zin is een dosis gezond verstand gekoppeld aan ervaring belangrijker dan een richtlijn. Van de 4H's enT's is er nimmer sprake geweest. Ik heb enkel een aystolie waargenomen.
CM
Gezond verstand is ook belangrijk
Ik zou gestart zijn, echter na 10-15 minuten persisterend asystolie, en alle andere ALS handeling zou ik met de alle aanwezigen (huisarts; collega's en ook de politieagent, en hapchauffeur) nog eens rondje doen, of iemand nog een idee heeft.. Een reanimatie poging is voor mij meer dan een medische handeling, maar ook soms een ritueel om te zeggen, genoeg is genoeg...
En dat is denk ik een beslissing waar je iedereen even bijbetrekt..