Jeugdbeleid

Auteur Topic: Jeugdbeleid  (gelezen 16569 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #40 Gepost op: 2 december 2004, 10:54:18
Voor de snelle boten is er een leeftijdsgrens gesteld, welke door de beroepskrachten met 5 jaar verlengt worden omdat je anders 5 jaar niets mag doen bij de knrm als beroepsschipper. Volgens mij heeft de knrm ook een minimun leeftijd van 18 jaar maar dat weet ik niet zeker.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 2 december 2004, 11:00:58
Ook een interesant onderwerp de maximale leeftijd op een Reddingsboot. Als ik goed geinformeerd ben is dat bij de kNRM 55. Ik denk zelf dat dit een beetje overdreven is. Bekijk dit gewoon per persoon.


Klopt, en boven de 40 nemen ze je niet meer aan.
Jammer voor ons, Koen!
Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #42 Gepost op: 2 december 2004, 11:08:14
Boven de 40 niet meer aannemen is uit financieel oogpunt wel weer intressant omdat de eerste jaren toch opgeleid moet worden, de opleidingkosten worden wel steeds duurder als je er maar kort gebruik van kan maken.

9910001
9910001


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #43 Gepost op: 2 december 2004, 16:28:18
IK heb in de praktijk al een paar gezien dat die toch moeilijker is dan je denk om voor je zelf de grens te trekken. Dus dan moet iemand het toch je toen. Ook al is dit heel moeilijk voor de gene die dit mag gaan vertellen.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #44 Gepost op: 2 december 2004, 16:29:57
Zo, dus jeugdbeleid en Ouderenbeleid, Vrouwen en allochtonen beleid..

of doen we gewoon personeelsbeleid...  ;D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #45 Gepost op: 2 december 2004, 17:03:02
IK heb in de praktijk al een paar gezien dat die toch moeilijker is dan je denk om voor je zelf de grens te trekken. Dus dan moet iemand het toch je toen. Ook al is dit heel moeilijk voor de gene die dit mag gaan vertellen.

Kan je beter wachten tot ze écht oud en verzwakt zijn. Maar bij ons merk je het zelf wel. Één keer hebben we een vader meegenomen van een van de leden, die is bij de politie dus je zou zeggen daar hebben ze een redelijke conditie.(lekker raggen over het strand, in het water en door de duinen was het toch, RES?) Maar hij was wel een paar weken uit de running met last van z'n rug.

Hij gaat nooit meer mee.  :'(

Henk


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #46 Gepost op: 2 december 2004, 21:01:18
Ik weet zeker dat er bij het stellen van leeftijdsgrenzen veel meer speelt dan alleen geschiktheid. Bij een maximale leeftijd zijn dat onder andere verjonging en kosten.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #47 Gepost op: 3 december 2004, 00:13:31
Ik weet zeker dat er bij het stellen van leeftijdsgrenzen veel meer speelt dan alleen geschiktheid. Bij een maximale leeftijd zijn dat onder andere verjonging en kosten.

Maarja, leeftijd is een mooi objectief begrip, iemands mogelijkheden om te functioneren los daar van beoordelen subjectief. Komt heel vaak gedonder van in je vereniging.  En jongere appart nemen en zeggen "je gedraagt je als een kind van 10 gaat nog wel, maar een ouder iemand vertellen dat 't lijkt of tie 80 is gaat wat moeilijker. Er zijn dingen die soms wat minder soepel gaan, zoals over de glibberige basaltbrokken balanceren van een dijk (hè Annemiek, je houdt me wel in de gaten toch?) maar dat doe je dan wat voorzichtiger. Probleem met de jeugd is dat je die nog beter in de gaten moet houden, die zal niet uit zichzelf "voorzichtig" worden. Ik ben een keer vol gas met een rubberboot op een damwant geknald omdat het gas de verkeerde kant uit geduwd werd door de leerling. Of de keer nog toen ik bij een reddingsbrigade zat en de reddingsboot in z'n versnelling staand gestart werd in de haven: wat een sprongen, daar zat ik gelukkig niet in! Of toen een lid een boot zo hard oppompte dat hij knalde, een meterslange scheur in de tube. Ik zou ook graag het geld willen hebben van alle ankers (met lijn en al), porto's GPS-sen enz die overboord gegaan zijn toen we nog jeugdleden hadden. De laatste porto is dit jaar gaan zwemmen door toedoen van...

Ja ons jongste lid.  :P

Ze moeten zeker wel in de gaten gehouden worden ja, dat moet ik toegeven.

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #48 Gepost op: 3 december 2004, 10:48:10
Weet nog niet of dit alleen bij jeugdleden gebeuren dergelijke zaken . Er zijn ook oudere leden die een anker vergeten vast te knopen of een boot op een dam parkeren. Dergelijke zaken gebeuren niet alleen bij jeugdleden.

9910001
9910001


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 3 december 2004, 15:57:29


Maarja, leeftijd is een mooi objectief begrip, iemands mogelijkheden om te functioneren los daar van beoordelen subjectief. Komt heel vaak gedonder van in je vereniging.  En jongere appart nemen en zeggen "je gedraagt je als een kind van 10 gaat nog wel, maar een ouder iemand vertellen dat 't lijkt of tie 80 is gaat wat moeilijker. Er zijn dingen die soms wat minder soepel gaan, zoals over de glibberige basaltbrokken balanceren van een dijk (hè Annemiek, je houdt me wel in de gaten toch?) maar dat doe je dan wat voorzichtiger. Probleem met de jeugd is dat je die nog beter in de gaten moet houden, die zal niet uit zichzelf "voorzichtig" worden. Ik ben een keer vol gas met een rubberboot op een damwant geknald omdat het gas de verkeerde kant uit geduwd werd door de leerling. Of de keer nog toen ik bij een reddingsbrigade zat en de reddingsboot in z'n versnelling staand gestart werd in de haven: wat een sprongen, daar zat ik gelukkig niet in! Of toen een lid een boot zo hard oppompte dat hij knalde, een meterslange scheur in de tube. Ik zou ook graag het geld willen hebben van alle ankers (met lijn en al), porto's GPS-sen enz die overboord gegaan zijn toen we nog jeugdleden hadden. De laatste porto is dit jaar gaan zwemmen door toedoen van...

Ja ons jongste lid.  :P

Ze moeten zeker wel in de gaten gehouden worden ja, dat moet ik toegeven.

Henk

Hmm, mankeert er toch iets aan hun opleiding :P