Jeugdbeleid

Auteur Topic: Jeugdbeleid  (gelezen 16363 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #60 Gepost op: 7 december 2004, 11:40:38
Ben me wel degelijk bewust hoeveel moeite het kost om een boot varend te houden en een voertuig rijdend, ben er dus ook zuinig op. Maar naast opleiding en oefenen en protecollen moet er ruimte zijn om een fout te maken. Met deze fouten kan je dingen aanscherpen (opleidingen protecollen) maar er zijn ook stomme fouten. Ook met een eigen auto loop je een risico om een paaltje over het hoofd te zien bij het achterruit rijden, zelfs de beste chauffeurs lopen dit risico. Nog 80 opleidingen en protecollen kunnen dit niet voorkomen.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #61 Gepost op: 7 december 2004, 13:46:49
Ben me wel degelijk bewust hoeveel moeite het kost om een boot varend te houden en een voertuig rijdend, ben er dus ook zuinig op. Maar naast opleiding en oefenen en protecollen moet er ruimte zijn om een fout te maken. Met deze fouten kan je dingen aanscherpen (opleidingen protecollen) maar er zijn ook stomme fouten. Ook met een eigen auto loop je een risico om een paaltje over het hoofd te zien bij het achterruit rijden, zelfs de beste chauffeurs lopen dit risico. Nog 80 opleidingen en protecollen kunnen dit niet voorkomen.

9910001

Eens, en dat heeft niets te maken met accepteren, maar wel met de realiteit. Je moet wél rekening houden met het feit dat mensen nu eenmaal fouten maken. Ik rij altijd zachtjes achteruit, voor als ik zo'n paaltje over het hoofd zie, dan valt de schade mee.  ;D En zo zie nu meteen het verschil met jongere onervaren rijders die bijvoorbeeld nog nooit achteruit tegen een paaltje gereden zijn en denken dat hén dat ook nooit zal overkomen.  8)

Wij weten wel beter!

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 7 december 2004, 19:07:14
De reactie waar gehakt wordt vallen spanders. Vind ik gewoon fout want als je er zo over ga denken. Wordt je makkelijk en ga je op deze manier steeds meer schades maken. Ik denk dat je met een goede opleiding alles blijven herhalen veel fouten al uit kan sluiten. En mensen bewust maken wat alles kost, Want heel veel mensen hebben geen idee wat alles kost en ze vergeten ook nog de man uren die gemaakt moeten worden om alles weer in orden te krijgen (en dan praat ik over uren die we zelf maken). En dan is het amkelijk zeggen waar gehakt wordt vallen spanders zekker als het ander mans boot is.. .. Ik vraag me altijd of hoe mand reageerd als het zijn eigen auto is??? en niet die van iemand anders..
maar je zal het er toch mee eens zijn dat als je in een dringende actie zit,je niet druk gaat maken als er per ongeluk schade ontstaat.Ik denk dat er niet snel bewust schade wordt gemaakt,maar dat dit puur komt door de samenloop van omstandigheden is.
Enne,bij ons gaat er ook wel eens een werklamp aan diggelen door een ongelukkige stuuractie ;)


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #63 Gepost op: 7 december 2004, 19:14:23
heb het ook niet over de echte akties maar wel over schade,s doe ontstaan met training. En gewoon een stukje varen.


Martijn van Mourik

  • Gast
Reactie #64 Gepost op: 7 december 2004, 22:11:29
Het voordeel als je bij de brandweer wat stuk maakt, dat het toch wel weer wordt gerepareerd of vervangen. Maar voor reddingsbrigades is de kas vaak toch iets kleiner. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de spullen voor een redding gaan. De redding is het belangrijkst, maar als de spullen daarbij heel blijven, wordt dat wel op prijs gesteld :P


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #65 Gepost op: 8 december 2004, 09:08:43
heb het ook niet over de echte akties maar wel over schade,s doe ontstaan met training. En gewoon een stukje varen.

Schades ontstaan tijdens actie/ redding of een schade ontstaan tijdens een oefening blijven het zelfde. Het gaat om het leermoment en of deze fout voorkomen had kunnen worden of dat het gebeurt is door onwetendheid.

Indien het laatste is de reddingsbrigade zo stom geweest om iemand iets te laten uitvoeren waar die niet capabel voor was, dus licht het aan het leerproces binnen de reddingsbrigade.

Onder gewoon een stukje varen hoop ik dat je preventieve taken van een reddingsbrigade bedoeld. Deze preventieve taken behoren tot het werk van een actief opererende reddingsbrigade, dus zie ik dat als actie/ redding. Met die verstande dat het er nu geen tijdslimiet op stond, dsu men heeft alle tijd voor een goed overwoge besluitvoering.

Waar gehakt wordt zijn er spaanders.

9910001

Idd, niks is de mensen vreemd, zeker niet in een "levensbedreigende" situatie. Dat geldt voor iedereen, zowel Brandweer, Ambulance, Politie en zeker ook reddingsbrigade. Kijk maar op dit forum en zoe aanrijding met hulpverleningsvoertuigen. Ben er geen tegen gekomen met reddingsbrigade voertuigen!
Elke hulpverlening start met communicatie.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #66 Gepost op: 8 december 2004, 12:14:42
Geen foto's maar wel verhalen over gehoord over schades en ik heb ook wel gezien wat er met voertuigen kan gebeuren. Maar het risico op aanrijdingingen is kleiner omdat brigade voertuigen weinig kilometer op de weg maken en op het strand aanrijdingen gebeurt minder snel omdat er minder is om tegen aan te rijden wat schade geeft.

9910001
9910001


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #67 Gepost op: 8 december 2004, 14:48:29
Ik ben verandwoordelijk voor het onderhoud en reparatie van het materiaal binnen onze reddingsbrigade. Je wordt er dan echt moedeloos van als ze dan zeggen maar het was een goed leer moment of waar gehakt wordt vallen spanders. Zeker als je dan bedenk dat als iemand wat beter na denk dat niet gebeurd was. En ik dan weer een paar uur nodig heb om alles weer voor elkaar te krijgen.. En dan de kosten daar gelaten.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #68 Gepost op: 8 december 2004, 15:06:35
Naar mijn mening zijn schades omgekeerd evenredig naar het onderhoud van een reddingsbrigade. Indien leden van de desbetreffende reddingsbrigade op goede wijze hun eigen materiaal onderhouden, komen schades minder voor. Indien dit onderhoud wordt uitbesteed krijgen de leden een mate van desinterresse en krijg je meer schades.

Daar komt nog eens bij dat de kwaliteit geleverd door bepaalde onderhoudcentra ten hemel schreiend zijn en daardoor frequenter slechte motoren afleveren, waardoor de des interresse sneller toeneemt betreffende de materialen en dus schades in de hand spelen.

Mijn visie, begin met een vlet voor je jeugdleden, laat ze ragge en op hun bek gaan, daar leren ze van. Hierdoor krijgen ze ervaring en gaan in een later stadium niet meer op hun plaat met grotere en snellere boten. Ook weten ze wat er gedaan moet worden als ze met een 9,9 pk op hun bek zijn gegaan, bougies eruit, olie, WD40 lopen etc. etc. en wat voor werk als je op je plaat gaat. En dat later zelfstandig ook kunnen uitvoeren.

Onder het motto, waar gehakt wordt vallen spaanders, een overweging waard!
Elke hulpverlening start met communicatie.


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #69 Gepost op: 8 december 2004, 20:54:54
Ik wordt ook wel eens moedeloos van alle schades. Hoe dan ook zo snel mogelijk repareren is het beste, liefst met op de een of andere manier betrokkenheid van de veroorzaker.

Zorgen voor knappe spullen en deze ook netjes houden is volgens mij de beste manier om te zorgen dat men er zuinig mee om gaat.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!