Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry

Auteur Topic: Zeer proffesionele EHBO Trance Enegry  (gelezen 9290 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #30 Gepost op: 10 april 2004, 01:04:36
40.000/4 = 0,01 %. Dat is de statistische schatting van het trimbos instituut. Maar daar gaat het niet om.

Als je 40.000 mensen bij elkaar brengt, dan is het op basis daarvan al verantwoord om een of twee ambulances stand by te hebben staan. Tel daarbij op alle andere mogelijke risico's die zich bj een dergelijk feest kunnen voordoen en dan kon je wel eens tot de concvlusie klomen dat het aantal zelfs te laag is.

Neus

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 25 mei 2004, 19:55:11
De hulpverlening in de Jaarbeurs is niet vanzelf ontstaan. Vanuit de gemeente wordt bij de vergunningverlening gekeken naar het risicoprofiel. Op basis hiervan wordt bepaalt hoeveel hulpverleners en van welke kwaliteit er noodzakelijk zijn om e.e.a. ordentelijk te laten verlopen. ( landelijk rekenmodel evenementen) De Groningse club is een bedrijf dat door ID&T wordt ingehuurd. De ambulances zijn van de RAVU en worden separaat door ID&T betaald. Zo ook de inzet van de OvDG. Een goed voorbeeld van een nauwe effectieve samenwerking.
 ;D

harold

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 26 mei 2004, 00:05:37
Weet iemand misschien toevallig welke vereniging of organisatie de eerste hulpverlening verzorgd bij de EO-jongerendag in Arnhem?

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #33 Gepost op: 28 mei 2004, 01:39:02
Yep, vrijwilligers met ehbo-diploma uit de EO-gelederen, misschien kan je je daar aanmelden?  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

harold

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 12 juni 2004, 22:58:30
Blijkt vandaag tijdens de EO-jongerendag dat de medische hulpverlening in de Gelderdome wordt verzorgd door het bureau GHOR van Arnhem, op aanvraag van de GGD.
De hulpverleners waren ruimschoots aanwezig met hun groene vestjes met daarop "medische dienst" en er stond een ambulance paraat.
Ik heb ze vaak genoeg zien optreden vandaag voor flauwtes, onwelwordingen e.d.
Maar ja, jammer dat ik volgend jaar niet mee kan doen als hulpverlener, tenzij ik naar Arnhem verhuis.