weet je wat ik denk dat opdrachtgevers willen? voor een dubbeltje op de eerste rang
Dat wil iedereen.. toch.. als jij een televisie koopt, kijk je ook waar die het goedkoopst is.., als je een dienst bij een loodgieter inkoopt kijk je of die dienst goed genoeg is, tegen een acceptable prijs, en dat de lekkage stopt.. en welke tooltjes, en technieken die men gebruikt wil je vaak niet weten...
Wat betreft de begrippen Peter, die lijken mij juist dus wel een duidelijk referentiekader geven m.n. ALS, BLS etc.
Dit is het pakket en daar doe je het mee ( lees mag je het mee doen om binnen alle kaders te blijven)
Ik ben trouwens ook wel erg geïnteresseerd in de gevorderde vorm van suction , die link kan ik even niet leggen en ...
aangezien ik mijn leven lang aan het leren ben, gaarne een nadere omschrijving (niet de dubbelzinnige variant.....die ken ik )
Is "Suction" met een V-VAC van de mond en keelholte voor jouw een ALS of een BLS handeling...
Is "vervoeren van een slachtoffer op een brancard met een gebroken bovenbeen" een EHBO of BLS of een ALS handeling.
Is het geven van zuurstof een EHBO of een BLS of ALS handeling..
Is het logrollen van een motorcrosser met een LEATBRACE om nu een BLS of ALS handeling, of een onverantwoorde handeling.
Wat maakt iets een ALS handeling en iets een BLS handeling en ILS handeling..?,
De EMT-B, EMT-I en EMT-P zijn goed beschreven, en dat is nagenoeg overal herkenbaar, behalve bij veel nederlandse zorgverleners..
Echter met de discussie over definities heb je nog geen kwaliteit van zorg bereikt, daarmee kan je ook niet zeggen dat alle BLS handelingen veilig door iedere EHBO-er kunnen worden uitgevoerd..
Zo simpel is het hellaas niet...