Middelbrand (woning rietenkap) Zalkerdijk - Zalk 13-07-2011

Auteur Topic: Middelbrand (woning rietenkap) Zalkerdijk - Zalk 13-07-2011  (gelezen 4537 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 13 juli 2011, 16:09:43

Ah, foto is via twitter van mij! Dank voor 't plaatsen. Vervolg wel ff bij vermelden dat ie van mij afkomt! Dank
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2011, 16:10:24
Ah, foto is via twitter van mij! Dank voor 't plaatsen. Vervolg wel ff bij vermelden dat ie van mij afkomt! Dank

Welk voertuig was als eerste t.p.?

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2011, 16:16:01
Welk voertuig was als eerste t.p.?

De 1631, vlak gevolgd door de 1650. Vervolgens de 1630 en de OvD 1490 en enkele minuten later de 6741.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2011, 16:17:21
Twee topics over 1 incident samengevoegd, diverse dubbele postings verwijderd.  :-\
Voortaan eerst even rondkijken alvorens te posten.
 ^-^

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 13 juli 2011, 16:20:12
De 1631, vlak gevolgd door de 1650. Vervolgens de 1630 en de OvD 1490 en enkele minuten later de 6741.

Dus als je 6 minuten van de latere alarmering van korps Hattemerbroek aftrekt, zou het weinig uitmaken tussen de aankomst van korps Zwolle of Hattemerbroek.  ;)

Brandweer Zwolle is een beroepspost (met een halve minuut uitruk), en de opkomst van brandweer Hattemerbroek (3-4 minuten) maakt het weinig uit wie als eerste t.p. is.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2011, 16:20:40

Exuses, ik dacht dat ik hem onder jou twitter bericht had staan maar dat was niet het geval.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Bert_0341

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2011, 17:33:42
Dus als je 6 minuten van de latere alarmering van korps Hattemerbroek aftrekt, zou het weinig uitmaken tussen de aankomst van korps Zwolle of Hattemerbroek.  ;)

Brandweer Zwolle is een beroepspost (met een halve minuut uitruk), en de opkomst van brandweer Hattemerbroek (3-4 minuten) maakt het weinig uit wie als eerste t.p. is.

Zwolle rukt ook niet uit met een halve minuut dan moeten ze de hele dag praktisch naast de auto staan op de kazerne, beroepsploegen doen er ook 1  tot 2 minuten over om weg te komen.

denk dat als hattemerbroek gelijktijdig gealarmeerd wordt met zwolle het er om zal gaan welke de eerste is. mits zwolle vertrekt vanaf de harm smeegenkade.
de 2e ts vanaf de marsweg doet er 18 minuten over dus wat dat betreft is hattemmerbroek als 2e wel juist en niet de 2e ts van zwolle.

overigens via googlemaps aanrijtijd hattemerbroek 10 minuten ipv 11 de standaard route stuurt om een straaje in zalk heen terwijl ze daar wel door kunnen.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2011, 18:46:14
@Bert,

Daarnaast is de opkomst bij brandweer Zwolle 100% gegarandeerd, en dit kun je niet van elke kleine vrijwilligerspost zeggen.
Misschien is dit ook één van de redenen, waarom Zwolle met 2x TS wordt gealarmeerd.

In dit geval is er weinig aan de hand, maar de vorige keer was er gewoon een behoorlijk grote brand gaande.

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2011, 18:53:42
Opkomst bij brandweer Hattemerbroek is heel erg zelden een probleem. In de vier jaar dat ik de brandweer nu volg heb ik pas 1x meegemaakt bij een automaatje dat er geen bevelvoerder was. Verder is brandweer Hattemerbroek altijd vrij snel weg vanwege het aantal leden dat erg dichtbij de kazerne wonen.

Maar goed, bij de grote brand een tijdje terug in Zalk waar een woning volledig in de as werd gelegd was Hattemerbroek dus niet opgeroepen. Naar aanleiding daarvan is het een en ander aangepast in de KVT.. Hattemerbroek is bij een andere grote brand laatst bij Zalk als eerste opgeroepen en nu was het Zwolle-Noord dus als eerst. Wat betreft de KVT gaat het nu redelijk goed.

Het incident zelf stelde niks voor. Een brandweerman van Hattemerbroek (998765) was een paar huizen verderop en kon de bewoonster van het huis snel helpen. Daarmee is erger voorkomen.

Foto's op http://stefanverkerk.nl/weblog/360/schoorsteenbrand_zalkerdijk_zalk/

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Bert_0341

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 13 juli 2011, 18:55:21
@ frank (althans ik kort hem maar zo af als je het niet erg vind)

klopt dat zwolle 100% garantie heeft maar neemt niet weg dat hattemerbroek dat ook wel heeft. Als dat niet zo zou zijn dan heeft men in de vnog wel de afspraak dat men het voertuig of voertuigen/kazerne buiten dienst meld. Tuurlijk is dat niet 100% waterdicht maar zeker wel 99,7% die 0,03% kan er altijd wel iets gebeuren waardoor men niet kan uitrukken maar dat kan met een beroepspost ook gebeuren.

Overigens denk ik niet dat die 100% garantie een reden is om de 2e ts van zwolle te sturen maar dat is geheel mijn mening gebaseerd op ervaringen.  8)