Middel hulpverlening (Ongeval) A7 L 62,5 - Wieringerwerf 14-07-2011

Auteur Topic: Middel hulpverlening (Ongeval) A7 L 62,5 - Wieringerwerf 14-07-2011  (gelezen 5101 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2011, 20:30:26
Je ziet dit soort vangrails wel meer. Ik vind ze levensgevaarlijk.
Of je schiet erachterlangs en weet niet waar je terecht komt (benzinepomp, bos e.d.) of je wordt gelanceerd.
Wat er ook nog wel eens gebeurd dat je er bovenop blijft steken. (in dat geval heb je geluk gehad)

Gelukkig nog nooit kennisgemaakt met een vangrail.  :P

Tja, het is inderdaad een gevaarlijke situatie. maar wat is een andere oplossing? Ik ken er maar 1tje en dat is deze:

Foto: Google streetview.

Dan vraag ik me af waar je liever bovenop bonkt.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2011, 20:50:09
Tja, het is inderdaad een gevaarlijke situatie. maar wat is een andere oplossing? Ik ken er maar 1tje en dat is deze:

Foto: Google streetview.

Dan vraag ik me af waar je liever bovenop bonkt.

Dat is inderdaad de veiligere versie. Als ik dan toch moet knallen dan liever hierop. Deze geeft mee en schuift als een harmonica in elkaar. (een boom niet)  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2011, 21:49:24
voor de beeldvorming:

Je mag hier 130.


RoyHWRM841

  • Manschap A
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2011, 16:04:01
Het klopt dat de MMT TP was.
En hoorde van me zwager die achter de Ambu reed die daar weg ging dat de ambu nog gestopt is op de vluchtstrook waar bij de Heli ook bij lande

Groeten Roy
(was zelf TP als Brandweer)


guest4965

  • Gast


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,086
Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2011, 18:47:21
Dan vraag ik me af waar je liever bovenop bonkt.

Dan moet je kiezen...



OF

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2011, 21:40:36
Ja ik wist niet dat die 2de een harmonica had. bij het genoemde voorbeeld ging ik toch liever er bovenop staan, hoewel het wel benouwde secondes zijn denk ik  098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2011, 22:05:46
Ja ik wist niet dat die 2de een harmonica had. bij het genoemde voorbeeld ging ik toch liever er bovenop staan, hoewel het wel benouwde secondes zijn denk ik  098uo

Ik denk niet dat je vaak een keuze hebt, Luke. Vaak gaat het met zo'n grote snelheid dat je gewoon ergens terecht komt.
Als je er op zo'n manier bovenop komt zoals op de foto te zien is dan mag je de engeltjes bedanken.  ;)

Als je naar de andere foto kijkt dan zie je dat de impact voornamelijk op het motorgedeelte is geweest. Door de enorme absorbtiekracht van zowel het voertuig als ook de vangrail is er in het personencompartiment weinig schade. De airbag zal er wel uitklappen maar echt groot letsel is er veel minder dan b.v. een statische vangrail.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #18 Gepost op: 15 juli 2011, 22:07:42
Inderdaad meestal zal je er achter terrecht komen. die harmonica is dan zeker toch de beste oplossing!

Eigenlijk vind ik dat vangrailen compleet dicht horen te zijn, en alleen onderbroken moeten worden waar dat niet anders kan. bijv. afritten.  e050
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 15 juli 2011, 22:11:44
Misschien dat we naar aanleiding van deze informatie een apart topic over vangrails kunnen openen.
In Duitsland worden tegenwoordig heel andere vangrails geplaatst. Deze zijn hoger en hebben inderdaad ook een gedeelte om te voorkomen dat motorrijders als een ui door de versnipperaar gaan. De verhoging is om klappen met vrachtwagens op te kunnen vangen. Een goed voorbeeld is te vinden op de A30 in Duitsland,  de overgang van de A1 in Nederland.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.