Grote brand (strandtent De Kwartel) Zuiderstrand - Den Haag 16-07-2011

Auteur Topic: Grote brand (strandtent De Kwartel) Zuiderstrand - Den Haag 16-07-2011  (gelezen 8304 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Snyper

• Senior gebruiker
Ik betwijfel of er daadwerkelijk over nagedacht is / werd / wordt.

Dat een zoutwaterpomp lastig is kan ik me nog wel voorstellen. Dat er feitelijk niet adequaat geblust kan worden op het strand verbaast mij. Dat er bijvoorbeeld geen voertuig met extra water (haakarmbak heet dat bij jullie?) in de Duinstraat staat verbaast mij dan ook. Als er één plek in de regio is waar watergebrek een rol zou kunnen spelen dan is het wel langs de kust en op het strand. Maar het is veel effectiever die bak ergens in Pijnacker te zetten.....

Haaglanden heeft twee waterbakken.
Deze zijn destijds door RWS aangeschaft tbv brand op de snelwegen.
Daar zijn ze primair voor bestemd. Dat we er op meerdere manieren mee omgaan prima. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de bak maar op scheveningen moet komen.
Binnenkort treed het MPSP in, dan zal de TWH van Delft naar Wassenaar gaan. De TWH van Leidschenveen blijft aan Leidschenveen staan.
Het voordeel is dat Wassenaar snel op/bij het strand kan zijn met de TWH.

Snyper

• Senior gebruiker
Deze worden al mee gealarmeerd en de BVD controleert of dat ook gebeurd is. Maar de bakken staan niet standaard op het chassis en staan niet in de nabijheid van het incident. Dus als je snel water wilt kun je de bemanning van de HW of HV de TS als watertankwagen laten meenemen. Niks onderbezet, niks afwijken van standaard bezetting (de 7140 rijdt met 6 man) alleen gewoon voor de 1500 liter. En de strandtenteigenaar zal je dankbaar zijn als je het lukt met die 1500 l extra water de brand onder controle te krijgen voordat de THW er eindelijk is.

Wat mij betreft prima alternatief.!