En waar baseer je dit op? Ik vraag me echt af waar jij deze kennis vandaan haalt. Je verspreid het in ieder geval alsof het de waarheid is. Misschien moet je even voor iedere zin de woorden : "Ik denk" plaatsen zodat we je reactie op waarde kunnen inschatten.
Het hele idee van terrorisme is juist dat ze vanuit kleine cellen met simpele materialen een zo groot mogelijk shock effect willen behalen. Deze bomaanslag zou daar een typisch voorbeeld van kunnen zijn.
De politie heeft bevestigd dat de dader een Noor is en dat het een binnenlandse aangelegenheid is. Plus het feit dat Islamitisch terrorisme in de westerse wereld gewoon over zijn hoogtepunt heen is. Dat blijkt uit alles. Sinds 2005 (meer dan 6 jaar) is er geen enkele grote aanslag geweest. Alleen maar amateuristisch ogende pogingen zijn er sindsdien geweest, totaal niet meer de professionaliteit van bv de aanslag van 11 september.
Daarbij komt dat deskundigen ook zeggen dat er steeds minder aanhang is voor moslimterrorisme en de aanwas dus gewoon afneemt. Dat is juist positief lijkt me. En tot slot veiligheidsdiensten zitten er bovenop, dus de kans dat een complot ontdekt wordt is levensgroot. En wat dit nu precies geweest is niet duidelijk, maar het gaat zeker niet om internationaal moslimterrorisme, want dat heeft de Noorse politie bevestigd.
De kans dat moslimterroristen een grote aanslag zoals 11 september nog een keer kunnen uitvoeren is bijzonder klein. En de afgelopen jaren kunnen wel hele nieuwe binnenlandse groeperingen zijn ontstaan die ontevreden zijn met huidige politieke systeem en waar veiligheidsdiensten totaal niet in geinfiltreerd zijn.