Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 27600 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #60 Gepost op: 10 december 2004, 18:10:59
Sony heeft een digitale videorecorder, de GVD-800
en nog een hele andere reeks apparaten met die letters
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Geertje

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 10 december 2004, 18:23:16
...
Laten we in een vrij land de vrijheid van meningsuiting als een groot goed koesteren. Doen we dat niet dan kun je ongeveer niets meer zeggen of schrijven want in een zo diverse samenleving als die in Nederland er is altijd wel iemand die zich ergens aan stoort.
...

Vrijheid van meningsuiting. Nederland heeft er de mond vol van na de moord op Theo van Gogh. Wat ik jammer vind, is dat er hierin onderscheid wordt gemaakt, bij wíe iets zegt. Een aantal jaren geleden moest iemand zich verantwoorden voor de rechter omdat hij zijn méning had gegeven over het homohuwelijk, een moslim wordt vervolgd, omdat hij het niet erg zou vinden als Geert Wilders zou komen te overlijden aan kanker, zijn méning. Theo van Gogh heeft ooit over iemand gezegd, dat hij hem een juichende tumor in zijn hoofd toe wenste, zonder dat er iemand was die hier iets over zei. Iemand (weet zijn naam niet) mocht niet in de raad van de EU o.i.d., omdat hij tegen het homohuwelijk is.
Vrijheid van meningsuiting, ik ben er zeker voor, maar zeker met grenzen en zonder onderscheid.


...
Hier heb ik ook wat moeite mee....omdat het onderwerp jou niet bevalt moet het maar afgekapt worden?? Naar mijn idee staat in de grondwet heel iets anders....vrijheid van......etc ...dus als er over gediscussieerd wordt is dat alleen maar goed dacht ik...dan wordt je in ieder geval niet genegeerd...
...

Niet omdat het niet bevalt, maar omdat het kwetst. ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 10 december 2004, 18:28:48
zooo,het houdt de gemoederen nog flink bezig zie ik.
Waar het omgaat is dat je heel erg moet opletten met wat je plaatst,daar ben ik nu inmiddels ook achter.En mijn excuses voor de manier waarop.Zo dat is eruit!!

Blijft des al niet te min mijn mening staan,het kan gewoon niet dat je in het openbaar vloeken plaatst,of bewoordingen van een ernstige ziekte.Wat je op straat of in een stadion hoort is al erg genoeg.Dus laten we hier dan met elkaar ervoor zorgen dat dit soort bewoordingen niet voorkomen,in welke vorm dan ook.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #63 Gepost op: 10 december 2004, 18:32:42
Ik ben het wel met Peter eens. Als je in je verhaal zegt dat "de agent behoorlijk vloekte en tierde", dan heb je toch dezelfde vraag, namelijk of de bewuste agent hier de fout ingaat?
Dan hoef ik niet persee te weten welke woorden hij nou precies gebruikte, daar laat ik mijn eigen fantasie dan wel op los. Ik vind dat niets toevoegen... :-\


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #64 Gepost op: 10 december 2004, 18:32:51
Zodra iemand het niet met mij eens is kwetst hij mij diep.
Begrijpt nou niemand dat ik altijd gelijk heb?? :(  :o

Hoewel, openlijk kwetsen vind ik nog altijd te preferen boven stiekem gedoe.

Zeg gewoon "ik kom niet langs, want ik heb geen zin." Beter als, "nou ik zie wel, als ik het niet te druk heb en ik heb een gaatje bla bla bla..."

Wel eens van het slecht nieuws gesprek gehoord? Soms is het zelfs beter te kwetsen dan te verhullen.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #65 Gepost op: 10 december 2004, 18:34:30
zooo,het houdt de gemoederen nog flink bezig zie ik.
Waar het omgaat is dat je heel erg moet opletten met wat je plaatst,daar ben ik nu inmiddels ook achter.En mijn excuses voor de manier waarop.Zo dat is eruit!!

Blijft des al niet te min mijn mening staan,het kan gewoon niet dat je in het openbaar vloeken plaatst,of bewoordingen van een ernstige ziekte.Wat je op straat of in een stadion hoort is al erg genoeg.Dus laten we hier dan met elkaar ervoor zorgen dat dit soort bewoordingen niet voorkomen,in welke vorm dan ook.

Peter wat ben je geweldig!!!  ;) 8)

Henk


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #66 Gepost op: 10 december 2004, 18:37:00
...
Dan hoef ik niet persee te weten welke woorden hij nou precies gebruikte, daar laat ik mijn eigen fantasie dan wel op los. Ik vind dat niets toevoegen... :-\

Dat zou goed kunnen werken, maar zoals je gemerkt hebt is de definite van "vloeken en tieren" erg afhankelijk van de persoon aan wie je het vraagt.
Door in een artikel een persoonlijke interpretatie op te nemen i.p.v. de feiten kunnen je mensen met een andere interpretatie op het verkeerde been zetten.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Geertje

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 10 december 2004, 18:37:31
Zodra iemand het niet met mij eens is kwetst hij mij diep.
Begrijpt nou niemand dat ik altijd gelijk heb?? :(  :o

Hoewel, openlijk kwetsen vind ik nog altijd te preferen boven stiekem gedoe.

Zeg gewoon "ik kom niet langs, want ik heb geen zin." Beter als, "nou ik zie wel, als ik het niet te druk heb en ik heb een gaatje bla bla bla..."

Wel eens van het slecht nieuws gesprek gehoord? Soms is het zelfs beter te kwetsen dan te verhullen.

Henk


Ik denk dat hier kwetsen wel een iets andere betekenis heeft, voor mij in ieder geval wel. ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #68 Gepost op: 10 december 2004, 18:39:07
Als iedereen zich aan de strakke regels hield werd het hier héél duf. Allemaal grijze muizen. En greenpeace bracht folderdjes rond met genummerde argumenten tegen gif in de zee.  "Wij vinden het niet betamelijk dergelijke schadelijke...."

Ach schei toch uit. Iedereen mag zeggen wat ie vind. Als je het binnen houdt krijg je vette hartkleppen en een maagzweer.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #69 Gepost op: 10 december 2004, 18:40:54


Ik denk dat hier kwetsen wel een iets andere betekenis heeft, voor mij in ieder geval wel. ;)

Ja, dat is voor iedereen weer anders, en als je dus niemand wil kwetsen dan kun je beter niets zeggen...

Henk