Een hele tijd terug aan de kant gezet door een agent die voor me kwam rijden, mooie transparant aan... stop enz.
Hele verhaal kenteken en rijbewijs en vervolgens "weet u dat er maar een koplamp brand" ...antwoord van mijn kant "ehh nee maar nu wel en dan kunnen we elkaar de hand geven, uw achterlicht werkt niet" en toen stonden we samen lampen te wisselen.
Andere situatie (ook verlichting stuk) maar nu in Leeuwarden waar ik werd aangesproken in het fries, nadat de diender het verhaal had afgerond om ondertitels gevraagd, dit werd niet gewaardeerd waarna ik opmerkte dat ik toch echt NL kentekenplaten had en dus verwacht dat ik ook in NL werd aangesproken, diender vond de opmerking daarna wel terecht en licht keurig met de Mac light even bij om de lamp te vervangen.
Twee voorbeelden van het aanspreken van een diender op zijn "gedrag" en beide met resultaat, ook beide met enige vorm van humor maar zeker met respect. Ik had zeker in het tweede voorbeeld ook eenvoudig mezelf van de domme kunnen houden en geirriteerd / irriterend opstellen met waarschijnlijk een heel ander resultaat.
Zo ook een staandehouding vanwege mijn blauwelampen op de brw bus.
"Meneer u valt op" antwoord "ja weet ik daar zijn die lampen toch voor"
"Ik begrijp dus dat u weet waar ik u voor aan de kant zet" antwoord "ja ik heb iets wat ik niet mag hebben"
"En daar heeft u een reden voor" antwoord "ja het is de originaliteit van het voertuig"
Hierna volgde een heel gesprek over de hobby en het hebben van de OGS en hoe daarmee om te gaan, vooral het feit dat het eigenlijk alleen nadelen had omdat je toch een soort van voorbeeld voertuig wordt en daar kon de diender zich prima in vinden, vond hij zelf ook wel maar gaf ook direct aan dat het wel eens mis ging.
Einde gesprek, ach u weet kennelijk wat u doet en dat u het niet mag hebben maar, ik denk dat u er geen mis/gebruik van zult maken. prettige dag verder. Ook nu weer een verhaaltje van hoe stel je je op naar de diender en je krijgt echt een serieus antwoord en gesprek en bovenal respect voor je verhaal en hobby en derhalve geen verbaal.