...
Laten we in een vrij land de vrijheid van meningsuiting als een groot goed koesteren. Doen we dat niet dan kun je ongeveer niets meer zeggen of schrijven want in een zo diverse samenleving als die in Nederland er is altijd wel iemand die zich ergens aan stoort.
...
Vrijheid van meningsuiting. Nederland heeft er de mond vol van na de moord op Theo van Gogh. Wat ik jammer vind, is dat er hierin onderscheid wordt gemaakt, bij wíe iets zegt. Een aantal jaren geleden moest iemand zich verantwoorden voor de rechter omdat hij zijn méning had gegeven over het homohuwelijk, een moslim wordt vervolgd, omdat hij het niet erg zou vinden als Geert Wilders zou komen te overlijden aan kanker, zijn méning. Theo van Gogh heeft ooit over iemand gezegd, dat hij hem een juichende tumor in zijn hoofd toe wenste, zonder dat er iemand was die hier iets over zei. Iemand (weet zijn naam niet) mocht niet in de raad van de EU o.i.d., omdat hij tegen het homohuwelijk is.
Vrijheid van meningsuiting, ik ben er zeker voor, maar zeker met grenzen en zonder onderscheid.
...
Hier heb ik ook wat moeite mee....omdat het onderwerp jou niet bevalt moet het maar afgekapt worden?? Naar mijn idee staat in de grondwet heel iets anders....vrijheid van......etc ...dus als er over gediscussieerd wordt is dat alleen maar goed dacht ik...dan wordt je in ieder geval niet genegeerd...
...
Niet omdat het niet bevalt, maar omdat het kwetst.