Voorbeeldfunctie van de politie.

Auteur Topic: Voorbeeldfunctie van de politie.  (gelezen 27848 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #80 Gepost op: 10 december 2004, 23:22:08
Nee, laten we het hier maar stoppen.... ;)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #81 Gepost op: 18 december 2004, 17:42:02
Er is in ieder geval, ook achter de schermen genoeg over het euvel discussieren gepraat, en dat heeft ertoe geleidt dat .......er dus niets verandert is.

Hoe erg het voor sommige mensen ook is dat er gevloekt wordt, het is iets dat in de bewoonde wereld gewoon voorkomt.

Dit wil dus niet zeggen dat er maar raak gevloekt mag worden. Als je dus weer eens zo'n item als de poster van deze topic aanslingert, vloek dan zeker niet zelf!
Een citaat als zodanig is niet echt een probleem, zolang er geen regel van gemaakt wordt!

Dit maakt eigenlijk een einde aan alle discussie of het nu mag of niet.

Enne Jacques, die poll mag je weghalen of laten staan, het is jouw feestje, maar heeft weinig meerwaarde meer daar er niks verandert.
 ;)

Als het beleid inderdaan zo was gehandhaafd had deze hele discussie niet zo uit de hand hoeven lopen :-\

zooo,het houdt de gemoederen nog flink bezig zie ik.
Waar het omgaat is dat je heel erg moet opletten met wat je plaatst,daar ben ik nu inmiddels ook achter.En mijn excuses voor de manier waarop.Zo dat is eruit!!

Blijft des al niet te min mijn mening staan,het kan gewoon niet dat je in het openbaar vloeken plaatst,of bewoordingen van een ernstige ziekte.Wat je op straat of in een stadion hoort is al erg genoeg.Dus laten we hier dan met elkaar ervoor zorgen dat dit soort bewoordingen niet voorkomen,in welke vorm dan ook.
Dit is trouwens een heel ander beleid :-X
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

GMX

• Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
Reactie #82 Gepost op: 24 december 2004, 16:41:54

Persoonlijk vind ik dergelijk gedrag van iemand met een dergelijke voorbeeldfunctie echt niet kunnen. Bij mij had ie het niet moeten flikken want dan was ik echt gestopt, had ik hem om z'n legitimatie gevraagd en kon ie een schriftelijke klacht tegemoet zien. In dit geval heb ik (wijselijk als ik was) maar niets erover gezegd tegen hem.

Wat vinden jullie van dergelijk gedrag? En wat zou er met mensen die dergelijk gedrag vertonen binnen de politie moeten gebeuren?

Helemaal mee eens!  :-X Dit kan gewoon weg niet.....

Ik begrijp overigens wel dat ie gefrustreerd was, maar dan over het feit dat ie al zo lang in de kou heeft moeten staan!  ::)

Ron-Almere

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 31 januari 2005, 12:06:44
ik lees overal en altijd maar dat een agent een voorbeeld functie heeft en dat hij/zij een publiek iemand is en nog wel een O.A.
Maar net zoals Mike al eerder stelde in dit draatje, ook eendiender is een mens. En ieder mens heeft z'n nukken.
Of is een ieder die hier leest zo'n brave????

7194

• Senior gebruiker
Reactie #84 Gepost op: 31 januari 2005, 12:11:44
ik lees overal en altijd maar dat een agent een voorbeeld functie heeft en dat hij/zij een publiek iemand is en nog wel een O.A.
Maar net zoals Mike al eerder stelde in dit draatje, ook eendiender is een mens. En ieder mens heeft z'n nukken.
Maar waar liggen die grenzen van die "nukken" ?

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #85 Gepost op: 31 januari 2005, 14:22:25

Nee niet iedereen hier is poeslief en braaf en ik rij ook elke dag wel een keer te hard of steek mijn hand niet uit, maar het verschil zit hen hierin dat wij dat gedrag ook van andere niet eisen. of afwijkend gedrag op dat verbaliseren.

Wanneer wij dezelfde nukken (zoals het opsteken van de middelvinger) tegenover die diender laten zien zijn we ook niet "maar mens" en wordt er gewoon gekrast.

Het gezegde is niet voor niets "verbeter de wereld, maar begin bij jezelf" en "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 31 januari 2005, 17:22:50
Nee niet iedereen hier is poeslief en braaf en ik rij ook elke dag wel een keer te hard of steek mijn hand niet uit, maar het verschil zit hen hierin dat wij dat gedrag ook van andere niet eisen. of afwijkend gedrag op dat verbaliseren.

Wanneer wij dezelfde nukken (zoals het opsteken van de middelvinger) tegenover die diender laten zien zijn we ook niet "maar mens" en wordt er gewoon gekrast.

Het gezegde is niet voor niets "verbeter de wereld, maar begin bij jezelf" en "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"

Bij een politie medewerker wordt verwacht dat ie zich beter kan inhouden en z'n emoties beter onder controle kan houden dan de doorsnee burger, die daar niet voor betaald wordt. Het is onderdeel van z'n werk. Bij de opleiding en selectie wordt hier veel aandacht aan besteed. Ik heb al vaker gezegd hier, het hebben en toepassen van je eigen mening houdt op als je bij de politie gaat en dat is best wel moeilijk. Ook als je het met de wet niet eens bent dien je die gewoon toe te passen. Niet :"ik vind dat U veel te hard reed", maar: "Ik heb geconstateerd dat U reed boven de wettelijk toegestane snelheid".  Als je te veel in discussie gaat en daarbij je mening te kennen geeft wordt het een bekeuring op persoonlijke titel. Je krijgt dan die bekeuring niet omdat je te snel reed, maar omdat déze agent vindt dat je te snel reed, waarover je uiteraard met de agent van mening verschilt :).
Het heeft op de lange duur meer effect je gewoon te houden aan de feiten en er wat minder van jezelf in te leggen. Net doen of je boos wordt mag bv, om het effect maar écht boos worden is in het agentenvak héél gevaarlijk. Daarom is het vak ook zo moeilijk.

Het was trouwens afgelopen week grappig om te horen uit de mond van iemand die zowel de KMAR als politie traint hoe verschillend beide vakbroeders zijn. Ze vertelde dat politie gezellig babbelen als ze moeten wachten terwijl de marechaussee's veel meer gericht zijn op aktie en ongeduldig worden: niet lullen maar poetsen.  ;D

Henk

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #87 Gepost op: 31 januari 2005, 18:46:44

Het was trouwens afgelopen week grappig om te horen uit de mond van iemand die zowel de KMAR als politie traint hoe verschillend beide vakbroeders zijn. Ze vertelde dat politie gezellig babbelen als ze moeten wachten terwijl de marechaussee's veel meer gericht zijn op aktie en ongeduldig worden: niet lullen maar poetsen. ;D

Henk
8) 8)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

firemanr

• Gast
Reactie #88 Gepost op: 1 februari 2005, 09:37:51
8) 8)
Zo te zien, kun jij je daar wel in vinden.... ;D ;D

Target77

• Gast
Reactie #89 Gepost op: 5 februari 2005, 13:24:03

Nope!!  8)