Op dit moment staat op het dak van een pand naast mij een gasfles. Kan kloppen want ze zijn vorige week op dat dak bezig geweest.
Maar het punt wil dat op dit moment de zon er lekker op staat te branden en het de komende dagen richting de 27 graden kan gaan. En dat baart me wel zorgen.
Ik heb de eigenaar van het betreffende pand gebeld (wegens vakantie is het pand zelf gesloten) en die was op de hoogte van dit feit.
"Oh, dat kan geen kwaad." ietwat te laconiek naar mijn smaak.
Voorts heb ik de meldkamer gesproken:
"Ach... het is buiten nog geen 30 graden. Dan loopt het allemaal zo'n vaart niet."
Ook deze meneer deed ook absoluut geen poging om mij gerust te stellen.
Daarom wil ik het toch even in de groep gooien. Wat vinden jullie van een dergelijk situatie?
Het pand waar de gasfles op het dak staat kent alleen een begane grond. Het pand waarin ik mij bevind heeft 3 lagen. BG, 1e en 2e.
Onze gevels bestaan voor een groot deel uit glas. De gasfles bevindt zich op dezelfde hoogte als onze 1e verdieping en staat op ongeveer 50m bij ons vandaan.
Als die fles het met een knal begeeft, hebben we hier een aardig uitdaging... >10 mensen met glasscherven in het gezicht...
De lucht temperatuur is op dit moment 20 graden. Maar de zon schijnt heerlijk. En de zon van juli/augustus kent aardig wat kracht.
Moet ik het laten (en woensdag nog maar weer bellen als het 27 graden wordt) of moet ik er op aandringen dat die fles wordt weggehaald?
Na twee redelijk laconieke reacties van een loodgieter en een medewerker van de meldkamer begin ik een beetje aan mezelf te twijfelen.
Foto? Zou dat helpen?