Het gezwets slaat vooral op de manier waarop je het brengt.
Je hebt de mond vol over oneerlijke concurrentie.
Dat is onzin van de bovenste plank want de wijkagent is geeneens een concurrent.
Dat is een welwillende agent die goed bezig is met het voorlichten en informeren van zijn klantenkring.
Daar zit geen enkel commercieel belang aan vast. Dus nee, als je begint over oneerlijke concurrentie met C2000 en blauwe lampen maak je het er niet beter op.
Ik ben het niet met je eens DiNozzo en dan heb ik het nu puur even om het gedeelte wat ik blauw gemaakt heb.
Ik ben van mening dat een (wijk)agent die let wel,
heldere en bruikbare foto's maakt wel een oneerlijke concurrent is voor ons persfotograven.
Als zijn/haar foto('s) van een dusdanig "goede" kwaliteit is waardoor het voor de media bruikbaar is en hij/zij toestemming geeft aan de media om zijn/haar foto('s) te gebruiken en hij/zij vraagt er geen geld voor dan is dat in mijn ogen oneerlijke concurrentie.
Plaatst een (wijk)agent 1 of meerdere foto('s) op twitter die wel een indicatie geven van een bepaalde situatie maar de kwaliteit van die foto('s) is van een dusdanige aard dat het voor de media niet interessant is om maar even gratis te plaatsen dan zal je de fotografen echt niet snel horen hier of via twitter. Gewoon een onscherpe foto maken is niet zo moeilijk toch ?
Snap ik c.q. snappen vele fotografen met mij dat een (wijk)agent over een bepaalde situatie 1 of meerdere foto('s) plaatst zal een groot deel Ja zeggen want het is de moderne tijd.
Waar wij ons wel aan storen is dat een (wijk)agent eerder en scherpe bruikbare foto's plaatst dan dat de fotografen ter plaatse kunnen zijn en hun werk kunnen doen en aan de media leveren al dan niet via een persburo ala AS Media of Ginopress.
De prijzen zeker via voornoemde persburo's staan al onder druk en per 1 januari a.s. heeft een overkoepelend orgaan van kranten al aangekondigd dat de tarieven naar beneden zullen gaan voor afgenomen beeldmateriaal wat inhoudt dat je zeker als je via 1 van de genoemde persburo's levert je nog minder gaat verdienen aan je foto. Dus Ja fotografen zijn al niet blij als de Politie kant en klare beelden aanlevert en die blijdschap zal steeds minder worden als de tarieven onder druk komen te staan.
Ik hoop dat de blauwe tak hier toch echt wat meer rekening gaat houden.
Informatie voorzien aan het publiek Ja maar wel met dit verhaal in het achterhoofd en een foto hoeft echt niet altijd en wacht er anders zeg minimaal 30 minuten mee of wat ik al eerder zei plaats een onscherpe foto die wel een indicatie geeft van het hoe en wat.