Daar ben ik het helemaal mee eens en ik herken die discussie ook wel vanuit de praktijk. Lastig dilemma vind ik altijd, dat als je 1 fotograaf die kans van 20 seconden geeft, je nog 10 andere fotografen naast je hebt staan en dan worden het misschien wel 200 seconden, als je begrijpt wat ik bedoel. Los nog van alle discussie die dan ter plaatse ontstaat, van "hij wel en ikke niet... " En uiteindelijk wordt er dan maar geen toestemming gegeven, om "gedoe" te voorkomen.
Klopt, maar de politie geeft hiermee zelf een verkeerd sein... ze staan nog niet net tong-uitstekend binnen het lintje na het twitteren van een foto (hier in Groningen dan tenminste) meermaals een discussie gehad omdat ik, zelfs met politieperskaart, niet onder het lint door mocht vanwege privacy terwijl agenten vrolijk foto's twitteren.
Even terug naar dit topic: Journalisten met Politieperskaart de kans geven om gedurende 1 minuut beelden te maken lijkt me logistiek gezien niet heel lastig. Ze kunnen naast elkaar staan, heeft iedere fotograaf ook gelijk een "andere" foto omdat de hoek anders is.