Als je een copyright logo plaatst zal je nog steeds actief moeten optreden als iemand je foto gebruikt....
Ik zie een enkele foto op twitter om een melding te illustreren echt niet als broodroof. Als je hele reportages gaat maken wordt het wat anders...
Een goede fotograaf maakt vast veel betere plaatjes dan een wijkagent met zijn blackberry. Tot slot, de sites waar een dergelijke foto opduikt. (nu.nl etc) zijn over het algemeen gratis en dus valt daar weinig winst te behalen voor de fotograaf die wat wil verdienen aan zijn plaatjes.
Met het logo word de foto practisch onbruikbaar. Betere plaatjes zijn vaak gek belangrijk. Er word vaak vanaf locatie getwitterd. Daardoor is de foto erg snel, en is de fotograaf te laat. Dan word de foto erg snel opgepakt ondanks de kwaliteit. Het incident moet dan toonaangevend genoeg zijn om alsnog een foto te kopen. Vaak gebeurd dit echter niet omdat de foto niet belangrijk genoeg is.
Er zijn ook sites die wel degelijk betalen voor foto's maar waar de wijkagent z'n foto's worden gebruikt. Ook ik ben mijn beelden een aantal keer niet kwijt geraakt omdat men al een foto had. En dat gaat dan niet om 10tjes werk.
Ik vind het erg leuk hoor als de wijkagent een foto twittert. Ook zeker blijven doen. Ook ik kijk erna. Maar het zou fijn zijn als de media het niet overnam, zodat ik gewoon mijn boterham kan blijven verdienen. Als dat het geval is juich ik de twitterende agent alleen maar toe.