Om over serieuze concurrentie te spreken gaat inderdaad vrij ver. Het is weliswaar hinderlijk. Maar over concurrentie zou ik niet willen spreken.
Ik begrijp goed dat verschilde fotografen hier de pest aan hebben. Ik verkoop alleen video dus heb er geen last van. Maar voor de foto's wordt het wel eens vervelend.
Je moet denken dat (freelance) cameraman of fotograaf zijn geen 40 uur of fulltime baan is. Fotograaf ben je altijd. Ook als je slaapt, ook op oudjaarsavond en zowel 1ste als 2de kerstdag. Tuurlijk kan je wel eens skippen, maar over het algemeen gaat het 24/7 door. Ik snap best dat mensen er de pest aan hebben als ze uit bed komen, wetende dat ze nog maar 3 uurtjes slaap over hebben, om ergens aan het werk te gaan en dat er dan een agent (Maar ook een burger) is die al een eigen foto geleverd heeft. Het gaat niet eens zozeer om de misgelopen tientjes, maar meer om de verloren tijd die je gepland had anders te besteden als er niets zou gebeuren.
Tuurlijk. Daar kies je voor als je dit werk gaat doen. Maar het is wel irritant. Zeker wanneer je er van rond moet komen.