rijbewijs 17 jaar

Auteur Topic: rijbewijs 17 jaar  (gelezen 2363 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fire1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Gepost op: 6 augustus 2011, 00:14:07
ik vroeg me af hoe het nu zit met de proef dat je van af 17 jaar praktijk examen mag doen voor je rijbewijs b nu ben ik namelijk al 17 en zou graag wat eerder willen begingen met mijn rijbewijs en tegen de tijd dat ik waarschijnlijk examen moet doen ben ik 18 kan ik nu eerder begingen met mijn rijbewijs of moet ik wachten tot ik 18 ben

gr fire1




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:18:13
Voorlopig moet je wachten. De verwachting is dat deze proef start rond november van dit jaar.

Leesvoer: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-het-begeleid-autorijden-voor-17-jarigen.html
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:18:57
Het project (2toDrive) gaat waarschijnlijk op 1 november van start. Vanaf die datum mag je vanaf je 16de theorie examen doen, vanaf je 16,5 praktijklessen nemen en vanaf je 17de examen doen. Je moet je echter wel aanmelden via www.2todrive.nl
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


fire1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:22:35
ik heb ook op die site gekeken maar op deze site http://www.dek.nl/generator.php?id=313 staat dat als je al 17 bent dat je dan bij de proef geen praktijk examen mag doen maar dan ben ik al 18 dus mag ik nu wel of niet eerder begingen met lessen??? ???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:24:15
Zoals in mijn link staat:
Praktijkexamen begeleid rijden
Jongeren die vanaf de dag dat de AMvB in werking treedt 17 jaar worden, kunnen zich inschrijven voor het praktijkexamen van het CBR. Het gaat om jongeren die op de datum van de inwerkingtreding of ná die datum 17 jaar worden. Dus jongeren die op de ingangsdatum al 17 jaar zijn, kunnen zich niet inschrijven.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:26:17
Je mag volgens de site van 2todrive geen praktijk examen doen als je voor de startdatum al 17 bent. Je mag dan al wel rijlessen nemen maar je mag pas examen doen vanaf je 18de. Ga anders even langs bij de rijschool. Die kunnen je een hoop duidelijkheid geven.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


fire1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Reactie #6 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:32:22
dus als ik het nu goed snap mag ik als het project start gaan lessen en pas examen doen als ik 18 ben. maakt het nog uit bij welke rijschool je dan gaat lessen of niet?? ???


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #7 Gepost op: 6 augustus 2011, 00:34:24
Klopt, je mag gaan lessen maar alleen jongeren die op de dag zelf of daarna 17 worden kunnen al op hun 17de examen doen. Jij zal nog even moeten wachten. Bij welke rijschool maakt niet uit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein