5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011

Auteur Topic: 5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011  (gelezen 21783 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Waarom denk ik nu toch dat oog om oog tand om tand toch beter werkt dan terugtrekken en wachten totdat het rustig is?
Waarom denk ik dat dit soort berichtgeving:

http://m.theage.com.au/world/leap-of-life-woman-pictured-jumping-from-burning-building-20110809-1ikcj.html

Het met scherp schieten - en nee, niet meer op de benen maar gewoon tussen de ogen!- op plunderaars rechtvaardigt?


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Wederom weer een mooie fotoreportage op Boston.com over de rellen in London.


Brantho

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 131
Momenteel is het rustig in Londen.
Op de nodige politie die paraat staat na en een handvol twijfelachtige types die hun kansen afwachten, maar het lijkt er niet op dat ze die kans gaan krijgen op dit moment.
In Manchester schijnt het wel raak te zijn.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Het leger zal inderdaad moeten gaan ingrijpen.
Hoewel met scherp schieten mij echt als muziek in de oren klinkt, lijkt mij de kettingreactie dat dit teweeg zal brengen, niet de moeite waard.

Dat er momenteel in Manchester gereld wordt, zal wel komen door het vertrek van vele agenten vanuit Manchester richting Londen.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Het leger zal inderdaad moeten gaan ingrijpen.
Hoewel met scherp schieten mij echt als muziek in de oren klinkt, lijkt mij de kettingreactie dat dit teweeg zal brengen, niet de moeite waard.

Dat er momenteel in Manchester gereld wordt, zal wel komen door het vertrek van vele agenten vanuit Manchester richting Londen.

Speculatief....zo gek zijn ze niet in engeland.
Bijdragen op persoonlijke titel.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Opnieuw een slachtoffer in Londen:in het stadsdeel Ealing is een man ernstig mishandeld door jongeren die hij aansprak terwijl ze brandjes aan het stichten waren.
De politie heeft de man in veiligheid kunnen brengen terwijl ze bekogeld werden.De toestand van de nog onbekende man is ernstig.
Bron de Twitter van de Metropolitan Police


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
De assistentie komt vanuit maar liefst 30 korpsen verspreid over de UK,dus maar een beperkt deel per korps.Aangezien er in de andere grotere steden al spanning was zal men van daar wat minder hebben overgeplaatst.


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Dat er momenteel in Manchester gereld wordt, zal wel komen door het vertrek van vele agenten vanuit Manchester richting Londen.

http://twitter.com/gmpolice

Eerder vandaag liet de politie van Manchester weten een klein deel van hun korps uit te sturen naar London (100 man), maar kon verzekeren dat er genoeg man was om hun eigen stad te ''verdedigen'':

Citaat
the officers going to London represent only a small portion of GMP's available officers


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
http://twitter.com/gmpolice

Eerder vandaag liet de politie van Manchester weten een klein deel van hun korps uit te sturen naar London (100 man), maar kon verzekeren dat er genoeg man was om hun eigen stad te ''verdedigen'':

Niet om het één of ander, maar er zijn maar liefst 16.000 agenten opgetrommeld, om in London paraat te staan. Het geweld is al aanwezig in Manchester, dus mijn inziens zouden ze elke agent in eigen stad kunnen gebruiken.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
De social Media worden door diverse politici als boosdoener gezien.Dat het ook anders kan blijkt uit Manchester waar een plunderaar zich aangaf nadat hij zichzelf in aktie had gezien op Facebook.
Het aantal aanhoudingen in Londen staat intussen op 685 en zal nog wel verder oplopen nou maar liefst 450 rechercheurs met de opsporing zijn belast.