5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011

Auteur Topic: 5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011  (gelezen 22254 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
De agenten die je ziet hebben, net als alle normale noodhulp agenten, niet de beschikking over vuurwapens.
Dat vind ik dus een zeer vreemde situatie. Als deze groep doorrent en een groepje laat omlopen is er stront aan de knikker. Moet toch echt wel wat gebeuren om die losgeslagen idioten tot stoppen te brengen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Wedstrijd Engeland - Nederland afgelast vanwege geweld
dinsdag 9 augustus 2011 10:46

De oefenwedstrijd tussen Engeland en Nederland gaat woensdag niet door. Reden voor de afgelasting zijn de aanhoudende rellen in verschillende Britse steden.

Dat heeft de KNVB dinsdag laten weten, na overleg met de Britse voetbalbond FA. De voetbalbond is teleurgesteld, maar heeft begrip voor het besluit. 'De politie kon de veiligheid van onze spelers en supporters niet garanderen,' zegt directeur Bert van Oostveen tegen Voetbal International.

Oplossing
'Over de commerciële gevolgen gaan we ons nu buigen, maar de schade loopt op in de miljoenen. Ik hoop op een elegante oplossing met de Engelse bond,' aldus Oostveen.

De wedstrijd zou woensdag plaatshebben in het Wembleystadion in de Britse hoofdstad Londen. In de wijk waar het stadion staat, hebben ook hevige rellen plaats. De selectie van bondscoach Bert van Marwijk zou vandaag vertrekken richting Groot-Brittannië.

Duels
Twee andere wedstrijden zijn dinsdag ook afgelast. Het gaat om Charlton-Athletic Reading en West Ham United-Aldershot, twee duels in het toernooi om de Engelse League Cup. Britse autoriteiten hebben alle politiecapaciteit nodig om een eind te maken aan het geweld in Britse steden.

De rellen begonnen zaterdagnacht in Londen en zijn inmiddels overgeslagen naar Liverpool, Manchester, Bristol en Birmingham. In de nacht van maandag op dinsdag hadden verschillende vechtpartijen, vernielingen, branden en plunderingen plaats.

Elsevier.nl


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Als woede oprecht is vertaalt dat zich niet in plunderingen. Hier laten figuren hun ware aard weer eens zien.
amen.

ik wil niet racistisch overkomen, maar ik zie veel mensen met een kleurtje voorbij komen.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


Gast

  • Gast
amen.

ik wil niet racistisch overkomen, maar ik zie veel mensen met een kleurtje voorbij komen.

Wat is dan de meerwaarde van je bericht, waarom dan wil je dit delen?


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Wat is dan de meerwaarde van je bericht, waarom dan wil je dit delen?
dat het mij opviel, misschien dat meerdere mensen hetzelfde dachten.

naar wat ik gehoord van een studentcollega die daar is geweest heb schijnen daar veel bendes te zitten. en dus een echt "wij", "jullie,"zij"cultuur te zijn.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


alex97

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
Interessant om te zien/lezen:

http://twitter.com/riotcleanup

http://twitter.com/#!/search/%23riotcleanup


sylvester1986

  • Gast
Het lijkt wel of men helemaal geen fatsoen meer heeft op deze aardbol.

Reltuig besteelt gewonde jongen

LONDEN -  Op YouTube is een schokkende video gezet, waaruit eens te meer blijkt hoe weinig moreel besef de Londense relschoppers hebben.

Op de beelden is te zien hoe een hevig bloedende jongen door een omstander overeind wordt geholpen. Al snel blijkt waarom: zodat een handlanger zich over de inhoud van de rugtas van het slachtoffer kan ontfermen.
Cellen
Bij de rellen zijn tot nu toe meer dan 40 agenten en 14 burgers gewond geraakt. Agenten hebben de afgelopen dagen meer dan 450 mensen opgepakt, waardoor alle Londense cellen vol zitten. Arrestanten worden overgebracht naar andere steden, meldde de politie dinsdag.
De ongeregeldheden begonnen zaterdagnacht in de arme wijk Tottenham, nadat de politie een verdachte had doodgeschoten.
Agenten
In Londen zijn 1700 extra agenten ingezet, maar het lukte hen niet de rust te bewaren. Op zeker acht plaatsen in de Britse hoofdstad kwam het maandagnacht tot ongeregeldheden. Onder meer in Hackney, Ealing, Peckham en Croydon. Gebouwen werden in brand gestoken en winkels geplunderd.

Bron: telegraaf

London Rioters Rob Kid
User: Quadrosthewild


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Onlusten Engeland eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëst. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergschoten in Croydon, is dinsdag aan zijn verwondigen bezweken.
Dat meldt de BBC.
Meer volgt.
www.nu.nl

Niet te hopen dat het door een politiekogel was ... want dat zijn de rapen helemaal gaar.  :-\


sylvester1986

  • Gast
Vroege 1 april grap, een land dat zelf de mensenrechten niet naleeft en het westen altijd zwart maakt wil nu inspecteurs sturen  ;D ;D

Iran: Inspecteurs mensenrechten naar Londen

TEHERAN -  Iran wil inspecteurs voor de mensenrechten naar Londen sturen. De autoriteiten van de islamitische republiek maken zich zorgen over de behandeling van de opgepakte relschoppers door de Britse politie.

Dat beweert de vicevoorzitter van het Iraanse parlement tegen persbureau Fars News Agency. Hij wil dat de inspecteurs toegang krijgen tot de Londense gevangenissen om daar relschoppers te kunnen spreken. Iran ziet hen als politieke gevangenen. Eerder riep het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken de Britse politie al op om terughouden op te treden tegen de raddraaiers.
Iran is niet het enige islamitische land dat een publicitair slaatje probeert te slaan uit de ongeregeldheden. Libië heeft de relschoppers dinsdag een hart onder de riem gestoken. Staatszender al-Jamahiryah liet weten trots te zijn op de Britse betogers en kondigde solidariteitsdemonstraties aan.

Bron: telegraaf


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
ik wil niet racistisch overkomen, maar ik zie veel mensen met een kleurtje voorbij komen.

Misschien dat je het niet wist, maar er zijn ook niet blanke Engelsen, en gezien de geschiedenis van het "British Empire" lijkt me dat niet zo vreemd.

dat het mij opviel, misschien dat meerdere mensen hetzelfde dachten.

naar wat ik gehoord van een studentcollega die daar is geweest heb schijnen daar veel bendes te zitten. en dus een echt "wij", "jullie,"zij"cultuur te zijn.

Hoewel de meeste mensen bij gangs vooral aan LA of New York denken, hoort London (helaas) ook in dat rijtje thuis.

London heeft door de geschiedenis heen altijd relatief veel en gewelddadige straatbendes ("Mobs") gehad, voorlopers van wat wij nu "gangs" zouden noemen. Langzamerhand zijn deze mobs uiteengevallen (dankzij de aanpak van politie en justitie na WOII) en is hun plaats overgenomen door moderne varianten. Bij rellen en plunderingen van vergelijkbare omvang in de jaren 80 waren ook veel van de toenmalige gangs betrokken.  De grootste gangs uit Peckham en Tottenham komen allemaal uit die periode.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten