5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011

Auteur Topic: 5 doden bij zware rellen na doodschieten man door politie - Londen(UK) Augustus 2011  (gelezen 22466 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

VpkAgz

• Forum gebruiker
Ik hoorde ook iets over het leger.
Er werd gewaarschuwd om je kinderen binnen te houden en zelf binnen te blijven.
Na 3 dagen anarchie is het tijd om dat tuig gewoon met scherp te gaan bestrijden.
Het zal je winkel zijn waar je je leven aan hebt gewerkt.
Dit is gewoon tuig dat willens en wetens aan het rellen is. Zeker weten dat bijna niemand de jongen kent waarover het begonnen is.
Ik zeg, de waarschuwing is gegeven, nu gewoon de raddraaiers/bendeleden neerknallen!

Sesamzaadje

• Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • Eenheid ZWB
Ik hoorde ook iets over het leger.
Er werd gewaarschuwd om je kinderen binnen te houden en zelf binnen te blijven.
Na 3 dagen anarchie is het tijd om dat tuig gewoon met scherp te gaan bestrijden.
Het zal je winkel zijn waar je je leven aan hebt gewerkt.
Dit is gewoon tuig dat willens en wetens aan het rellen is. Zeker weten dat bijna niemand de jongen kent waarover het begonnen is.
Ik zeg, de waarschuwing is gegeven, nu gewoon de raddraaiers/bendeleden neerknallen!

Er wordt nog geen leger ingezet. Het leger heeft niet de uitrusting om rellen te bestrijden. Denk aan wapenstokken en schilden. Het enige wat je hebt is dan een groep sterke mannen en vrouwen en wat gepantserde voertuigen maar je hebt er wel meer voor nodig om het te bestrijden. Zoals bij alle gebeurtenissen heb je oorzaken en een aanleiding. Toen Franz-Ferdinand werd doodgeschoten kende ook bijna niemand hem. Er is wel een wereldoorlog door gestart.

In de buitenwijken is er al jaren armoede, criminaliteit en weinig succes op school. Dat zijn de oorzaken. De aanleiding is dat die man is doodgeschoten. Dan heb je nog het stel dat het leuk vindt om te rellen:

Jonge plunderaars: “Hopen dat de rellen doorgaan"
LONDEN -  Twee meisjes van 17 en 18 jaar hebben een ontluisterend inkijkje gegeven in de motivatie van de plunderaars in Londen.

Tegenover een radioverslaggeefster van de BBC vertellen de twee dinsdagochtend opgetogen over de rellen waar ze de hele nacht aan hebben meegedaan in het Zuid-Londende Croydon.

Met een halflege fles rosé in de hand, buitgemaakt tijdens de plunderingen, zegt het duo enorm genoten te hebben van de vernielingen en diefstallen. “Het was een gekkenhuis. Er werden dingen vernield en er werd overval ingebroken. Het was ontzettend leuk. We zijn het nu aan het vieren en we hopen dat het vanavond doorgaat.”

Op de vraag van de verslaggeefster waarom de plunderaars zich richten tegen lokale winkeliers, antwoorden de meisjes: “Omdat ze rijk zijn. En we willen de rijken laten zien dat we doen waar we zin in hebben.”

http://www.telegraaf.nl/buitenland/10341033/__Hopen_dat_de_rellen_doorgaan__.html?p=2,2
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Er wordt nog geen leger ingezet. Het leger heeft niet de uitrusting om rellen te bestrijden. Denk aan wapenstokken en schilden. Het enige wat je hebt is dan een groep sterke mannen en vrouwen en wat gepantserde voertuigen maar je hebt er wel meer voor nodig om het te bestrijden.

Volledig mee oneens. Het leger heeft wel degelijk in ruime mate beschikking over deze middelen en wordt hier ook in getraind. Niet alleen de KMAR (in Nederland) maar ook wel degelijk de infanterie eenheden. Achtergrond hiervan is dat het leger, net als de politie, moet kunnen schalen in geweldsgebruik. Echter, deze eenheden hebben wel een militaire uitstraling (voertuigen, tenues). Dit kan escalerend werken, maar ook afschrikkend. Gelukkig is de beslissing niet aan mij maar ik kan mij voorstellen dat langdurige inzet van 16000 agenten voor grootschalige ordehandhaving in alleen Greater London al niet langdurig volgehouden kan worden door een politieorganisatie.
Bijdragen op persoonlijke titel.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Denk dat je iets terug moet gaan in de historie.Het Engelse leger heeft VEEL ervaring met het bestrijden van rellen in de steden,vele jaren in Noord Ierland!
Ook de uitrusting,incl snelle en gepantserde LandRovers is dus voorhanden.
Ook de Militaire Inlichtingendienst alsmede de befaamde SAS kunnen een grote rol spelen in het opsporen en aanhouden van de daders.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Het mag wel gezegd worden dat het maar goed is dat het legale vuurwapenbezit in Engeland zeer gering en streng gereguleerd is en dat ook engeland gelukkig volledig steunt op het geweldsmonopolie van de overheid.

Dat scheelt gelukkig heel veel lijkenzakken.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
En de lieve engelse jeugd is weer wakker.

Er wordern rellen gemeld vanuit London, West Bromwich, Manchester en Birmingham. (bron: Al-Jazeera)

Panter

• Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
In eerste instantie vond ik een aantal opmerkingen wel erg ver gaan ("neerschieten die handel"), maar nadat ik nu een aantal beelden gezien heb ben ik toch wel erg geschrokken (brandende straten etc).

Met stokken verdrijven lijkt mij in dit geval niet de beste oplossing (het is net een rattenplaag, dan duiken ze weer ergens anders op aangezien de relschoppers geen echt doel hebben). Iedereen arresteren lijkt mij ook niet haalbaar en echte "leiders" heb ik ook nog niet gezien (het zijn allemaal meelopers die weer met elkaar meelopen).

Hoe pak je z'n soort rel het beste aan?

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat een laffe honden zijn het toch lekker rellen zo onherkenbaar mogelijk.
Een gewonde overeind helpen en beroven nee dan ben je een echte vent.
Wat mij betreft het leger zwaar inzetten met 1 laatste waarschuwing en dan maar met scherp het is niet anders.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Hoe pak je z'n soort rel het beste aan?

Niet. Zo veel mogelijk schade proberen te voorkomen en er vooral voor zorgen dat de situatie niet verder escaleert. Iedere gewonde onder de relschoppers is voor dat tuig een extra 'reden' om nog gewelddadiger te worden. Vergeet niet, die dode is slechts een aanleiding. Ik denk dat er nog geen tien jongeren zijn die het werkelijk iets boeit dat die man is doodgeschoten; ze hebben een mooie reden om hun woede te uiten. En dat kan zijn omdat ze werkloos zijn, omdat ze vinden dat ze op welk gebied dan ook tekortkomen of gewoon, omdat ze zo een aantal mooie 'cadeautjes' bij elkaar kunnen sprokkelen..........

Nee, op een gegeven moment stoppen ze wel, dat was in Parijs ook het geval (en daar waren de rellen nog een stukje erger). Ik denk dat de politie er het beste voor kan zorgen dat veel extra schade voorkomen wordt, dus winkelstraten afschermen en hun eigen voertuigen veilig neerzetten :-X
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Ik vind het in ieder geval een zeer zeer goede zaak dat de politie rap werk maakt van het identificeren en processeren van de meest gewelddadige lieden. Lik op stuk, volgens volgend bericht:

Politie begint klopjacht op relschoppers

LONDEN - De politie in Londen heeft meer dan 450 rechercheurs ingezet om plunderaars en vandalen te identificeren en op te sporen.

Dat meldde het Britse dagblad The Guardian dinsdag.

Het gaat om het grootste strafrechtelijke onderzoek ooit in de hoofdstad van Groot-Brittannië.

De politie heeft een groot aantal beelden van beveiligingscamera's vrijgegeven, met daarop verdachten van betrokkenheid bij de rellen van de afgelopen dagen in Londen.

http://www.nu.nl/onrust-engeland/2586012/politie-begint-klopjacht-relschoppers.html
Bijdragen op persoonlijke titel.