Wat ik niet snap is dat niemand de politie heeft gebeld op het moment van gebeuren. Lijkt me dat je het wel ziet als er wordt geschoten op een auto. Ik weet dat bellen achter het stuur niet mag maar in zo situatie moet het toch wel een keertje door de vingers gezien worden toch?
Daar heb je een strafuitsluitingsgrond voor, overmacht.
Wat betreft de auto met afgedekte platen, zal misschien aan mij liggen maar als ik
prive rij en ik zie een auto met ongeldige platen, of platen dusdanig afgedekt dat ik denk
van he dat is vreemd dan heb ik zo 8844 gebeld of er misschien een auto in de buurt
is voor een controle. Aangezien rijnmond tot nu toe de enige waar ik dit gelezen heb
vraag ik mij af hoe de platen afgedekt was.
Daarnaast wat er door dinozzo al gezegd is, een luchtbuks is lastig te detecteren als je al met
autosnelweg snelheden rijd. Er is geen knal, geen rook en als je plotseling in je auto glas hoort
breken dan zal elke willekeurige persoon in eerste instantie schrikken, tweede instantie kijken
wat er aan de hand is en misschien in derde instantie weer op het overige verkeer letten.
In de tussentijd is het raampje al weer dicht en is de buks uit het zichtsveld verdwenen.