Meerdere voertuigen op diverse snelwegen beschoten - vanaf 07-08-2011

Auteur Topic: Meerdere voertuigen op diverse snelwegen beschoten - vanaf 07-08-2011  (gelezen 13221 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:07:29
Moet je wel meteen doorhebben dat je ruit sneuvelt omdat er iemand met een groot kaliber luchtbuks je ruit aan diggelen schiet en niet eerst meteen denken aan - WTF: steenslag?


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #11 Gepost op: 10 augustus 2011, 22:21:47
Wat ik niet snap is dat niemand de politie heeft gebeld op het moment van gebeuren. Lijkt me dat je het wel ziet als er wordt geschoten op een auto. Ik weet dat bellen achter het stuur niet mag maar in zo situatie moet het toch wel een keertje door de vingers gezien worden toch?
misschien hebben er hier na genoeg auto's op de vluchtstrook gestaan met 112 dan niet de ANWB O0
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #12 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:03:06
Wat ik niet snap is dat niemand de politie heeft gebeld op het moment van gebeuren. Lijkt me dat je het wel ziet als er wordt geschoten op een auto. Ik weet dat bellen achter het stuur niet mag maar in zo situatie moet het toch wel een keertje door de vingers gezien worden toch?

Een klein luchtbuksje of gasdrukgeweer zie je niets van. Geen rook, vuur en als hij hem een beetje verstopt houdt ook geen loop.
Ik denk dat er geen agent is die bekeurd als iemand niets handsfree terecht 112 belt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2011, 07:57:08
Wat ik niet snap is dat niemand de politie heeft gebeld op het moment van gebeuren. Lijkt me dat je het wel ziet als er wordt geschoten op een auto. Ik weet dat bellen achter het stuur niet mag maar in zo situatie moet het toch wel een keertje door de vingers gezien worden toch?
Daar heb je een strafuitsluitingsgrond voor, overmacht.

Wat betreft de auto met afgedekte platen, zal misschien aan mij liggen maar als ik
prive rij en ik zie een auto met ongeldige platen, of platen dusdanig afgedekt dat ik denk
van he dat is vreemd dan heb ik zo 8844 gebeld of er misschien een auto in de buurt
is voor een controle. Aangezien rijnmond tot nu toe de enige waar ik dit gelezen heb
vraag ik mij af hoe de platen afgedekt was.

Daarnaast wat er door dinozzo al gezegd is, een luchtbuks is lastig te detecteren als je al met
autosnelweg snelheden rijd. Er is geen knal, geen rook en als je plotseling in je auto glas hoort
breken dan zal elke willekeurige persoon in eerste instantie schrikken, tweede instantie kijken
wat er aan de hand is en misschien in derde instantie weer op het overige verkeer letten.
In de tussentijd is het raampje al weer dicht en is de buks uit het zichtsveld verdwenen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2011, 12:43:41
KLPD ontvangt 20 tips over beschieting op A13
 
DRIEBERGEN -  Het Korps landelijke politiediensten (KLPD) heeft 20 tips gekregen over een beschieting op de snelweg A13 afgelopen zondag waarbij meerdere auto's onder vuur zijn genomen. Dat heeft het KLPD gemeld naar aanleiding van berichtgeving van RTV West.

Het KLPD tast nog in het duister over de dader. Deze week concludeerde het korps dat de beschieting op het traject tussen Den Haag en Rotterdam waarschijnlijk vanuit een rijdende auto heeft plaatsgevonden, vermoedelijk met een luchtdrukwapen.

Bron: telegraaf


sylvester1986

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2011, 10:54:16
Topic titel kan aangepast worden.

Ook auto’s beschoten op A12 en A16
AMSTERDAM -  Niet alleen op de A13 zijn vorig weekend auto’s beschoten, ook op de A12 en A16 werden automobilisten onder vuur genomen.

Dat heeft het Korps landelijke politiediensten (KLPD) vrijdag bekendgemaakt. De mysterieuze beschietingen gebeurden zondag 7 augustus tussen 15.00 en 19.50 uur. Tot nu toe hebben 19 bestuurders zich gemeld die zijn beschoten. Voor zover bekend raakte niemand gewond.

Behalve op de A13, is er ook geschoten op de A12 ter hoogte van Harmelen en het Clausplein en op de A16 ter hoogte van knooppunt Ridderster en op de Van Brienenoordbrug. De dader deed dit vemoedelijk met een luchtdrukwapen vanuit een rijdende auto, meldde het KLPD eerder.

Het onderzoek naar de zaak is nog steeds in volle gang. Zo zijn nog niet alle getuigen gehoord.

Bron: telegraaf


riromic

  • bhv
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,409
Reactie #16 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:46:00
Opnieuw auto's op snelweg beschoten
Update: zondag 14 aug 2011, 15:15


In de buurt van Rotterdam zijn op de snelweg opnieuw auto's beschoten. Het zijn drie auto's en een bus. Een van de bestuurders heeft aangifte gedaan van een kapotgeschoten ruit. Er is niemand gewond geraakt.

Het eerste incident was op de A13 in de buurt van Rotterdam Airport. Er lag een baby in die auto, die helemaal onder het glas zat. Na de melding van het incident is de politie uitgerukt, onder meer met helikopters. Daarna zijn ook op de A4, A29 en de A20 schietincidenten gemeld.

De politie heeft nog geen idee wie de daders zijn. Ook vorige week zijn auto's op verschillende snelwegen beschoten.

http://nos.nl/tekst/264315-opnieuw-autos-op-snelweg-beschoten.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+nosnieuws+%28NOS+Teletekst%29


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2011, 15:57:10
Wat een wonder dat er nog geen gewonden/ongevallen of erger ontstaan zijn door deze idioot.
Laten ze hem maar gauw vinden.

Hoe is het met die baby afgelopen?


EDIT:
Zou de dader iets tegen zondagsrijders hebben? (het is precies een week geleden)
Reden deze beschoten auto's allemaal rustig?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:20:28
Opnieuw schietincidenten op snelwegen
Laatste update:  14 augustus 2011 15:35

ROTTERDAM - Op een aantal snelwegen in de buurt van Rotterdam zijn zaterdagmiddag en zaterdagavond drie auto's en een passagiersbus beschoten. Niemand raakte hierbij gewond.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zondag gezegd.

Het eerste schietincident had rond 16.00 uur plaats op de A13 nabij Rotterdam The Hague Airport. In de auto die werd beschoten bevond zich ook een baby die onder glas bedolven raakte. Daarna werd er ook geschoten op de A4, A29 en A20. Op die laatste snelweg gebeurde dat rond 20.45 uur.

Het is volgens de zegsman niet duidelijk of er een verband is met de schietincidenten op snelwegen van een week geleden. Toen werden auto's op de A13, A12 en A16 onder vuur genomen. Ook toen raakte niemand gewond. De beschietingen lijken volgens het KLPD op elkaar, maar er kan ook sprake zijn van kopieergedrag, aldus de zegsman.

Nu.nl
Met Vriendelijke Groet.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:22:16
Ik zie nu dat het schieten op zaterdag was. (gisteren dus voor het laatst)
Waarom komt het dan nu pas in het nieuws?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.