Meerdere voertuigen op diverse snelwegen beschoten - vanaf 07-08-2011

Auteur Topic: Meerdere voertuigen op diverse snelwegen beschoten - vanaf 07-08-2011  (gelezen 13213 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:28:18
Ik zie nu dat het schieten op zaterdag was. (gisteren dus voor het laatst)
Waarom komt het dan nu pas in het nieuws?

weekendrooster persvoorlichting  ;D  :P
Met Vriendelijke Groet.....


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:35:10
Wat ik me trouwens afvraag: Langs alle snelwegen hangen toch camera's om de verkeersdoorstromingen in de gaten te houden? Kunnen ze die dan niet bekijken voor eventuele kentekens? of zijn deze camerabeelden zo slecht dat ze geen kentekens kunnen lezen??
Met Vriendelijke Groet.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:35:22
Is er ook forensisch onderzoek mogelijk op de kapotgeschoten ruiten?
Om b.v. de hoek te meten waaronder geschoten is en daarmee een eventuele hoogte te bepalen?
Zijn de ruiten in beslag genomen?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2011, 04:56:51
Opnieuw schietincidenten op snelwegen
Laatste update:  14 augustus 2011 15:35

ROTTERDAM - Op een aantal snelwegen in de buurt van Rotterdam zijn zaterdagmiddag en zaterdagavond drie auto's en een passagiersbus beschoten.  
 
Niemand raakte hierbij gewond.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zondag gezegd.

Het eerste schietincident had rond 16.00 uur plaats op de A13 nabij Rotterdam The Hague Airport. In de auto die werd beschoten bevond zich ook een baby die onder glas bedolven raakte. Daarna werd er ook geschoten op de A4, A29 en A20. Op die laatste snelweg gebeurde dat rond 20.45 uur.

Het is volgens de zegsman niet duidelijk of er een verband is met de schietincidenten op snelwegen van een week geleden. Toen werden auto's op de A13, A12 en A16 onder vuur genomen. Ook toen raakte niemand gewond. De beschietingen lijken volgens het KLPD op elkaar, maar er kan ook sprake zijn van kopieergedrag, aldus de zegsman.

Bron: NU.NL
http://www.nu.nl/binnenland/2589358/opnieuw-schietincidenten-snelwegen.html


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2011, 11:45:31
Kleine kans op beelden schietincidenten op snelwegen Rotterdam
15 augustus 2011


De kans dat er camerabeelden zijn van de schietincidenten van zaterdag in de omgeving van Rotterdam is klein, maar het Korps landelijke politiediensten (KLPD) zoekt wel uit of er camerabeelden zijn om op te vragen.

Op een aantal snelwegen rond Rotterdam zijn drie auto's en een passagiersbus van Arriva beschoten. Volgens een woordvoerder nemen de meeste camera's op de snelweg niet op, omdat ze bedoeld zijn voor fileregistratie.

Voor de tweede keer in korte tijden werden dit weekend meerdere auto's beschoten op snelwegen rond Rotterdam. Ter hoogte van Rotterdam The Hague Airport op de A13 werd zaterdagmiddag een baby bedolven onder glas toen een autoruit kapot werd geschoten. Daarna werden nog twee auto's en een lijnbus van Arriva beschoten. Dat gebeurde op de A4, de A29 en de A20. Niemand raakte bij de schietpartijen gewond.

Vorige week werden op wegen rond Rotterdam ook al meerdere auto's onder vuur genomen. Volgens het KLPD lijken de beschietingen op elkaar, maar is het niet duidelijk of dezelfde daders ervoor verantwoordelijk zijn.

www.rijnmond.nl
Met Vriendelijke Groet.....


Nebh

  • Stagaire
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2011, 12:04:34
Wat ik me trouwens afvraag: Langs alle snelwegen hangen toch camera's om de verkeersdoorstromingen in de gaten te houden? Kunnen ze die dan niet bekijken voor eventuele kentekens? of zijn deze camerabeelden zo slecht dat ze geen kentekens kunnen lezen??
dat is juridisch gezien (nog) niet mogelijk.
en er moet dan ook maar net een camera op staat terwijl dat gebeurd, de beelden worden niet of kort opgeslagen volgensmij (correct me if i'm wrong).  :)
het is niet zo dat er de hele dag iemand naar 1 stuk snelweg zit te kijken.

hopelijk wordt dit niet net zo'n ramp als toendertijd met die stenengooiers, dat kwam in het nieuws en voila meer mensen bedachten dat dat best wel grappig kon zijn om te doen.
Wel heb ik destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk… Dus blijf ik lopen door de sloten, liefst in zeven tegelijk.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:06:11
'Beeld van snelwegschutter': Vervoersbedijf Arriva heeft camerabeelden veiliggesteld van de schietpartij waarbij... http://t.co/pURXitq

Mogelijk toch beelden snelwegschutter

AMSTERDAM - Vervoersbedijf Arriva heeft camerabeelden veiliggesteld van de schietpartij waarbij zaterdagmiddag een ruit van een lijnbus kapot werd geschoten.
Het betreft materiaal uit de buslijn 172 van Rotterdam naar Oud-Beijerland. Camera's op en in de bus hebben beelden gemaakt van het incident dat plaats vond bij de afslag Barendrecht. Of de schutter en zijn auto ook op de beelden te zien zijn, kan Arriva nog niet zeggen. Dit schrijft RTV Rijnmond.
De politie heeft nog steeds geen spoor van de schutter die vooral op de snelwegen rond Rotterdam auto's en lijnbussen beschiet. Inmiddels zijn er 23 aangiftes binnen vanwege gesneuvelde autoruiten, maar tot nu toe is er niemand gewond geraakt.
Volgens het Korps Landelijke Politie Diensten is de politie extra actief op de snelwegen rond Rotterdam.
bron twitter: telegraaf binnenland
[/b]http://t.co/pURXitq
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Edwin112

  • ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 328
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2011, 20:37:51
Arriva staat beelden af na beschieting
Laatste update:  15 augustus 2011 19:47

DRIEBERGEN - Vervoersbedijf Arriva heeft camerabeelden aan het Korps landelijke politiediensten (KLPD) gegeven, in de hoop dat er iets op staat met betrekking tot de schietincidenten van zaterdag in de omgeving van Rotterdam.


Dat heeft de vervoersmaatschappij maandag laten weten.

Het KLPD heeft de beelden inmiddels ontvangen en is ze aan het onderzoeken. Of de rechercheurs al iets hebben ontdekt, kon een woordvoerder nog niet zeggen.

Op een aantal snelwegen rond Rotterdam werden zaterdag drie auto's en een passagiersbus van Arriva beschoten.

Een week eerder waren ook al auto's beschoten, op de A13, A12 en A16. Het is niet duidelijk of er een verband is. Er kan ook sprake zijn van kopieergedrag.

Het onderzoek naar de beschietingen is in volle gang. Tot nu toe zijn tientallen tips binnengekomen bij het KLPD over de eerdere incidenten. Hoeveel er over de laatste schietincidenten zijn binnengekomen, is onduidelijk.
http://www.nu.nl/binnenland/2590334/arriva-staat-beelden-af-beschieting.html


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2011, 07:30:05
Slachtoffer snelwegschutter schrok zich 'de pestpokken'

Aan de reeks beschietingen van auto's op snelwegen lijkt vooralsnog geen einde te komen. Frans Kleinjan (54) uit Maasdam meldde zich gisteren als 24ste bestuurder bij de politie met een kapotgeschoten autoruit. 'Houden die idioten dan nooit op?' vraagt hij zich hardop af.

Kleinjan draaide met zijn zilveren Opel Corsa in alle vroegte de A29 op toen hij vlak voor de Heinenoordtunnel een doffe klap hoorde. Hij vertelt tegen het AD: 'Ik dacht eerst dat ik een klapband had. Maar toen ik achter mij keek en de ruit aan diggelen zag, schrok ik me de pestpokken. Je hebt de neiging op de rem trappen, maar dat leek me ook niet heel verstandig op de snelweg. Ondertussen kwam de ingang van die tunnel snel op mij af. Ik kon mijn auto nog maar net op de weg houden.'

Verbijsterd zette Kleinjan zijn auto even later aan de kant. Toen drong pas tot hem door dat hij vermoedelijk ook te grazen is genomen door snelwegschutters die afgelopen zaterdag en vorige week zondag toesloegen. Dat was vooral in het weekend en in de middag en avond. Voor het eerst waren er gisteren ook twee meldingen 's morgens vroeg, waarmee de teller op 25 kwam.

Kleinjan is 's middags nog beduusd van de klap: 'Je draait de hele film steeds opnieuw af. Het lijkt me sterk dat het vanuit een rijdende auto gebeurde. Dat moet dan een tegenligger zijn geweest, omdat ik op de linkerrijstrook reed en de zijruit achter mijn bestuurdersstoel aan diggelen ging.'

Kleinjan vermoedt dat de schutter vanaf de kant van de weg heeft toegeslagen. 'Kijk hier naar die bosjes. Dat is natuurlijk een ideale plek om rustig en ongezien auto's te beschieten. Ik kan niets anders verzinnen. Een tegenligger gaat zo snel. Die kan nooit goed richten. Dan moet het een geluksschot zijn geweest.'

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2850686/2011/08/16/Slachtoffer-snelwegschutter-schrok-zich-de-pestpokken.dhtml


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #29 Gepost op: 16 augustus 2011, 10:09:07
Opnieuw een auto op snelweg beschoten
Laatste update:  16 augustus 2011 08:15

DORDRECHT - Ook maandag is weer een auto beschoten op de snelweg. De achterruit van de auto van een vrouw werd op de A16 geraakt. Dat gebeurde in de Drechttunnel bij Dordrecht.

De vrouw reed in zuidelijke richting. De ruit bleef heel, maar er zit wel een putje in. Dat meldde een woordvoerder van het Korps landelijke politiediensten (KLPD) dinsdag naar aanleiding van een bericht in het AD.

Het AD schrijft dat maandag ook nog een andere auto, op de A29 bij de Heinenoordtunnel, slachtoffer werd van een beschieting, maar het KLPD kon dat nog niet bevestigen.

Volgens RTV Rijnmond hoorde de bestuurder van een terreinwagen op de A13 in de buurt van Rotterdam Airport eveneens een harde knal.

Luchtbuks


Afgelopen weekeinde en het weekeinde ervoor werden ook al auto's op de snelweg in de regio Rotterdam geraakt, vermoedelijk met een luchtbuks. In totaal zijn nu circa 25 auto's beschoten, mogelijk met een luchtbuks. De politie weet niet of het om dezelfde schutter gaat of dat sprake is van kopieergedrag. Niemand raakte gewond.
http://www.nu.nl/binnenland/2590482/opnieuw-auto-snelweg-beschoten.html