0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Zonder over de centralisten te zeuren hoor, maar de meldtekst is sowieso bijzonder: brand personenauto, terwijl het een gaslekkage bij een bus betreft. Ik heb zomaar een vermoeden dat 'het beestje even een naam moest hebben' en dat deze optie in eerste instantie de beste leek........
Weet jij veel hoe de melding is gedaan/binnen gekomen.....
Via de HTM centrale, bijna zeker. De enige manier waarmee personeel contact mag hebben met hulpdiensten, en dat gaat sneller dan dat iemand 112 belt. Bron: eigen ervaring.
Ze zijn verplicht contact op te nemen met de verkeerscentrale van het vervoersbedrijf.. Zelf mogen ze geen actie ondernemen naar 112. Je bent dan als bestuurder namelijk ingedekt, en de gesprekken zijn dan ook nog is opgeslagen bij het vervoersbedrijf..
Personen uit de ontruimde panden aan de Lutherse Burgwal e.o. zijn met een (andere) aardgasbus van de HTM naar een opvanglokatie gebracht.
Behalve de mobilofoon (of de portofoon in Randstadrailvoertuigen) bestaat ook de diensttelefoon
En wordt die meteen opgenomen als je belt? (is er een noodnummer oid?) Ik vraag me af in hoeverre de verkeerscentrale in staat en opgeleid is om goed uit te vragen bij branden/onwellen/aanrijdingen etc etc en deze informatie 1 op 1 door te geven aan de betreffende meldkamers.