Wat ik niet begreep aan die kerel die 6 rode lichten negeerde is het feit dat ze hem nog zo lang door lieten rijden.
Bij het 4e verkeerslicht reed hij wel zowat een voetganger het leven uit terwijl zij allang de mogelijkheid hadden om hem in te halen en een stopteken te geven.
Ik hoop niet dat dat is omdat er een cameraploeg in de auto zit en dan mooie plaatjes te kunnen maken.
Dat valt mij trouwens wel vaker op, ze laten overtreders vaak nog lange tijd doorrijden en willen er vaak nog wat overtredingen bij hebben.
Ook is vaak 1 snelheidsmeting niet genoeg en wordt er nog een 2e gedaan. Het oneerlijke is dan dat vaak de hoogste meting wordt gepakt. Is het de 1e keer de hoogste dan wordt de 1e meting genomen (ookal is dat maar bijvoorbeeld een meting over 750 mtr, terwijl de 2e lagere meting over bijvoorbeeld 6 km met een geringere overschrijding is) en niet de 2e meting.
Een andere keer wordt juist wel de 2e meting genomen omdat die hoger is.
Ik vind dat een ieder zich aan de wet moet houden, dat is gewoon zo, controles en VROS zijn goede middelen, maar het moet niet te selectief gaan worden.
Dat viel me al op bij het korps waar ik gewerkt heb. Die mannen van de videosurveillance moesten per dienst met 9 verbalen terug komen. Wat was het geval: er werden 3 automobilisten aan de kant gezet en met een beetje geluk werden daar 3 verbalen op geschreven (snelheid (terecht), gordel en kentekenpapieren)
Vervolgens kan de druk eraf en kun je op je gemakkie eten.