Aangifte komt Rotterdammer duur te staan

Auteur Topic: Aangifte komt Rotterdammer duur te staan  (gelezen 2659 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Gepost op: 9 augustus 2011, 22:51:06
Citaat
Een 50-jarige Rotterdammer heeft een duur bezoekje gebracht aan het politiebureau van Almere. De man kwam aangifte doen van een verloren identiteitsbewijs, maar daar bleek dat hij nog 29 boetes open had staan. Dat meldde de politie dinsdag.

De Rotterdammer moest eerst 2100 euro aan niet betaalde boetes op tafel leggen, voordat hij aangifte kon doen. Nadat hij het volledige bedrag contant had betaald, mocht hij het bureau verlaten.
Bron: http://frontpage.fok.nl/nieuws/457754/1/1/50/aangifte-komt-rotterdammer-duur-te-staan.html

Mag je geen aangifte doen als je nog boete's open hebt staan, of wordt je na de aangifte "aangehouden" en gevraagd je boetes te betalen (of opgesloten te worden) ?

Lijkt mij dat aangifte opnemen gewoon gedaan moet worden en dat er daarna andere consequenties volgen door de nog openstaande boetes staat los van de aangifte doen. Ik heb dus ook het idee dat het bericht een beetje omgedraaid is, maar sommige hier zullen dat beter weten dan ik :) .


Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2011, 00:44:13
Tja, dit komt bij ons ook zeer regelmatig voor.

Wij leven ook altijd in dubio wat te doen. Over het algemeen bieden wij eerst de service om de aangifte op te nemen en vertellen wij aan het eind van de aangifte dat hij nog wat boetes moet betalen.

Het is en blijft een lastig pakket. Ik heb ook wel eens besloten om de boetes even te laten voor wat het is en hem later op te halen. Hij komt vanzelf aan de beurt. Ik heb het dan overigens wel over simpele geldboetes. Strafrecht gesignaleerden zullen altijd in het dagverblijf eindigen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2011, 10:50:48
Het ligt er natuurlijk ook aan waar men aangifte van komt doen. Is iemand slachtoffer geworden van een ernstig feit dan komen de boetes wel een andere keer. Ik ga dan niet nog even een trap na geven.

In het geval zoals hierboven waarbij het om het verlies i.d. gaat en een groot aantal boetes had ik niet getwijfeld en hetzelfde gedaan.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2011, 11:58:06
En ik weet niet hoe het in Almere is, maar in Amsterdam kan je tegenwoordig aangifte doen van verlies van je id kaart, paspoort en rijbewijs bij het stadsdeelkantoor. Kan je meteen een nieuwe aanvragen.  :P
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.