GRIP 1 zeer grote brand (meubelloods) Spoorstraat- IJsselmuiden 09-08-2011

Auteur Topic: GRIP 1 zeer grote brand (meubelloods) Spoorstraat- IJsselmuiden 09-08-2011  (gelezen 6382 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
p2kflex
23:22:31 09-08-11GROUP-1Prio 2 Brand onbekend gebouw (Opsch.Brw: zeer grote brand) (GRIP: 1) (Persvoorlichting: ja) Spoorstraat IJsselmuiden
GRIP 10630210Politie Veiligheidsregio IJsselland (Persvoorlichter)
GRIP 10830999Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)

kroezy

• Forum gebruiker
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
brand woedt bij dit bedrijf

http://siebrand.nl/

Bron: Persoon TP
Volg me ook op twitter @112mani

kroezy

• Forum gebruiker
  • Volg me ook op twitter @112mani
    • 112mani
nog een foto

http://twitpic.com/show/large/63lxwb

Bron: @Bigfreak
Volg me ook op twitter @112mani

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
@112nu
112 Meldingen! GRIP 1 in IJsselmuiden, een zeer grote brand bij Siebrand (familiebedrijf). Foto: http://t.co/VmsJ1xS

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Grote brand in IJsselmuiden

dinsdag 9 augustus 2011 | 23:36 uur
 Aan de Spoorstraat in IJsselmuiden woedt op dit moment een grote brand.

Het gaat vermoedelijk om een meubelhal. De brandweer heeft opgeschaald met GRIP 1. Omwonenden wordt geadviseerd ramen en deuren dicht te houden.

BRON: RTV OOST

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Net even wezen kijken, maar moeilijk te beoordelen wat er nou precies brand, de panden grenzen aan elkaar..
Politie heeft het echt ruim afgezet, mede vanwege de gevaarszetting.

Pand is in ieder geval een groot (merendeels) houten gebouw, grenzend aan
Siebrand de limonadefabriek (en wijn), de meubeldiscount, en een (onbemand) tankstation.
Wat er exact brand weet ik niet, maar het is het tussenliggende deel.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

ABeens

• Senior gebruiker
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #16 Gepost op: 10 augustus 2011, 00:02:16
Als ik jullie aangevoerde bronnen beluister zit het of bij de witte pomp of bij de outlet/ meubelhandel kant spoor of in het stuk tussen de zwolseweg en spoorstraat en daar is Siebrand gevestigd. Tussen de meubelhal en het spporwegemplacement stonden altijd opslagloodsen (oude van gend en loos). Bijna alle gebouwen hebben van die mooie asbestplaten erop.

Heb daar een blauwe maandag gewerkt als vakantiekracht bij het ontladen van (vries)wagons. Siebrand maakt volgens mijn smaak nog steeds de lekkerste (ranja)siroop :P

Arend

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #17 Gepost op: 10 augustus 2011, 00:04:28
Als ik jullie aangevoerde bronnen beluister zit het of bij de witte pomp of bij de outlet/ meubelhandel kant spoor of in het stuk tussen de zwolseweg en spoorstraat en daar is Siebrand gevestigd. Tussen de meubelhal en het spporwegemplacement stonden altijd opslagloodsen (oude van gend en loos). Bijna alle gebouwen hebben van die mooie asbestplaten erop.

Heb daar een blauwe maandag gewerkt als vakantiekracht bij het ontladen van (vries)wagons. Siebrand maakt volgens mijn smaak nog steeds de lekkerste (ranja)siroop :P

Arend

Zeker weten Arend.
Het is inderdaad trouwens dat deel wat je omschrijft.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #18 Gepost op: 10 augustus 2011, 00:21:19
Grote brand verwoest loods Spoorstraat IJsselmuiden

Datum:   Woensdag 10 augustus 2011  

IJSSELMUIDEN - Een grote brand heeft een opslagloods aan de Spoorstraat in de as gelegd. De brandweer van IJsselmuiden kreeg om elf uur precies de melding van de brand. Nog voor aankomst van de brandweer sloegen de vlammen metershoog uit het pand. Er werd binnen twintig minuten opgeschaald naar zeer grote brand, wat inhoudt dat er veel brandweervoertuigen ter plaatse gaan.

Omstreeks half twaalf namen de vlammen in omvang af en leek het er op alsof de brandweer de brand redelijk onder controle kreeg. De politie heeft de wijde omgeving afgezet vanwege de vele nieuwsgierigen.

De brand zou hebben gewoed in een bedrijfspand van drankenhandel Siebrand. De opslagloods moet als verloren worden beschouwt. Hoe de brand is ontstaan is nog onbekend.

BRON: 112 KAMPEN

http://112k.nl/mP71gv

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 10 augustus 2011, 00:21:43
p2kflex
00:19:37 10-08-11GROUP-1PRIO 2 Brand onbekend gebouw : : Spoorstraat : 10 8271RH IJsselmuiden 1607 (Inzet Brw: wvd meetploeg)
0611423BRW Zwolle (Hoofdpost) (Bevelvoerder)
0611425BRW Zwolle (Hoofdpost) (Kazernecode)
0611448BRW Zwolle (Hoofdpost) (WVD)
0611450BRW Zwolle (Hoofdpost) (Lichtkrant)