GRIP 1 Ongeval (Trein/Personenauto) Rosmolenweg - Oostrum 11-08-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Ongeval (Trein/Personenauto) Rosmolenweg - Oostrum 11-08-2011  (gelezen 3412 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #10 Gepost op: 13 augustus 2011, 04:10:01
vraag ik me toch iets af......

hoe snel weet pro-rail hoeveel passagiers er in een trein zitten bij een calamiteit?  In de luchtvaart zijn er VOS meldingen over het mogelijke aantal passagiers.


stammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 952
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #11 Gepost op: 13 augustus 2011, 04:22:52
Waarschijnlijk door contact te hebben met het treinpersoneel....


Collin1974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #12 Gepost op: 13 augustus 2011, 04:24:47
Waarschijnlijk door contact te hebben met het treinpersoneel....

Ik bedoel als het echt mis is.... Bijvoorbeeld bij een frontale botsing etc. In vliegtuigen heb je passagierslijsten etc(of schatting van de capaciteit van een vliegtuig). in Touringcars is dat ook verplicht. In het OV is dat moeilijk in te schatten denk ik. Alhoewel moet het met de invoering van de ov chip kaart wel mogelijk kunnen zijn.


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #13 Gepost op: 13 augustus 2011, 07:29:47
De hoeveelheid reizigers wordt in het openbaar vervoer niet geregistreerd, dus ook niet in bussen en trams. Het personeel zal bij een incident een schatting moeten maken op basis van het beschikbaar aantal zit- en staanplaatsen. Of gewoon koppen tellen.

De OV chipkaart kan hier niets in betekenen; die poortjes staan op de stations, niet in de treinen. Je kunt bijvoorbeeld wel inchecken, maar op het station/perron nog zelf kiezen of je een trein later neemt, de stop- of intercitytrein etc.