Vraag over het beginnen aan beveiliger 2.

Auteur Topic: Vraag over het beginnen aan beveiliger 2.  (gelezen 4745 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MrDoorzon

• Nieuwe gebruiker
  • *
Gepost op: 29 augustus 2011, 20:38:47
Ik heb een vraag over het beginnen aan de opleiding beveiliger 2.
Ik wil een bbl opleiding doen, maar moet je dan eerst in dienst zijn van een beveiligings bedrijf voor je kan beginnen aan de opleiding? Of kan je je gewoon inschrijven en alvast met de theorie beginnen en gelijk op zoek gaan naar een bedrijf?
Op de site van het roc en loi staat dat niet echt duidelijk beschreven. Misschien dat er hier iemand ervaring mee heeft? En voor dat jullie zeggen bel het loi of roc, ik vraag het alleen omdat hier mensen misschien ervaring hier mee hebben en het me kunnen uitleggen anders bel ik ze deze week wel.  :P

Ben al wel bezig met solliciteren bij diverse beveiligings bedrijven dus hoop dat ik snel kan beginnen.

slengske

• Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2011, 21:17:55
het is altijd makkelijk om al een bedrijf te hebben als je aan de opleiding begint. maar het is geen verplichting. ik had collega's op de opleiding die ook nog geen leerbedrijf hadden en daar maakte het opleidingscentrum geen probleem van. Ook kan je pas aan het werk als je van je stageplaats je tijdelijke beveiligingspas krijgt. vanaf het moment dat je je pas hebt krijg je 1 jaar de tijd om je diploma te halen.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #2 Gepost op: 30 augustus 2011, 00:41:56
Hoe het tegenwoordig zit kwa opleiding weet ik niet veel omdat ik diploma's al enkele jaren heb.
Ik weet wel dat je te sinds enkele jaren een theorie- en praktijkexamen moet doen.

Wat je het beste kan doen naar mijn mening van wat ik er van mee heb gekregen is de opleiding doen via een werkgever.
Het voordeel is dat je dan niet zelf de opleiding hoeft te betalen wat ongetwijfeld een hoop geld zal kosten, je geen stageplek
hoeft te zoeken en er zeker van bent dat je optijd je salaris ontvangt.
ROC heb ik zelf geen ervaring mee maar ik heb er geen goed gevoel bij op de een of andere manier.

Waar zou ik het zeker niet doen:
Thuisstudie zoals LOI of NTI en dergelijke instanties.
En ik heb hele slechte verhalen gehoord over BestAlert uit Best. Zij schijnen veel te beloven maar niet te kunnen waar maken.

Als je kan aangeven in welke plaats je woont kan ik misschien voor je meekijken.
Ik weet niet hoe oud je bent maar het is een voordeel als je minimaal rijbewijs B en eigenvervoer hebt vanwege
de onregelmatigheid van het werk.

Verder kan je misschien op www.beveiligingsforum.nl nog info vinden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

MrDoorzon

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2011, 18:46:56
Bedankt voor de reacties.

Ik doe ook liever niet de opleiding bij het roc volgen, ben helemaal klaar met die onderwijs instelling. Had zelf op zich wel een goed gevoel bij de Loi om dat je dan thuis kan werken zodat je niet weer naar school hoeft. Meningen zijn nogal wisselend over het Loi.
Over best alert heb ik ook al veel slechte verhalen gehoord. En die zijn mij veels te duur.

Ik woon in Noord brabant, omgeving tilburg. En ben in het bezit van Rijbewijs B en eigen vervoer.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2011, 19:09:59
Het SVPB is de grootste hindernis, al heb je alle kennis van de wereld.. Succes met je keuze!  O0

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2011, 21:40:27
Wat ik tot nu toe heb gezien hebben Securitas / Trigion en G4S wat toch de grootste zijn in Nederland geen opleidingsmogelijkheden
op dit moment maar zoeken ze alleen mensen met ervaring.
Valt me eigenlijk weer wat tegen. Maar je zou het gewoon wel kunnen proberen.
Verder kom ik ook niet echt gelijk bekende namen in jou regio tegen.
Kijk ook eens bij de uitzendburo's wat er mogelijk is inclusief opleiding via een werkgever.
En spreek als je beveiligers tegen komt ze gewoon eens aan of ze iets weten of er mensen gezocht worden en opleiding aanbieden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2011, 23:26:55
Het is misschien een beetje ver weg maar op Schiphol zijn ze ook altijd wel opzoek
naar beveiligers. Dat is misschien ook wel een insteek om daar te beginnen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

enrico1972

• Senior gebruiker
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2011, 23:47:48
Het is misschien een beetje ver weg maar op Schiphol zijn ze ook altijd wel opzoek
naar beveiligers. Dat is misschien ook wel een insteek om daar te beginnen.

Zo goed als alle beveiligingsbedrijven eisen dat je in een straal van 40 Km van Schiphol woont.
Even gekeken wat ze moeten betalen aan reiskosten maar dat is met de auto € 65,06 van Tilburg centrum naar Schiphol
even ruim gerekend en dat gaan ze nooit doen.
Met ov is het niet te doen vanwege de extreem vroege begintijden en late eindtijden voor hem.

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #8 Gepost op: 31 augustus 2011, 11:30:07
Zo goed als alle beveiligingsbedrijven eisen dat je in een straal van 40 Km van Schiphol woont.
Even gekeken wat ze moeten betalen aan reiskosten maar dat is met de auto € 65,06 van Tilburg centrum naar Schiphol
even ruim gerekend en dat gaan ze nooit doen.
Met ov is het niet te doen vanwege de extreem vroege begintijden en late eindtijden voor hem.
Ik had begrepen dat je binnen een uur er moest zijn, daarom zij ik al dat het waarschijnlijk iets te ver zou zijn.
Maar als je maar zoveel krijg als reiskosten vergoeding dan heb ik wel aardig medeleiden met jullie. Want
je mag per jaar (voor zover ik het weet) 19ct per km belastingvrij vergoed krijgen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

MrDoorzon

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2011, 18:18:30
Wat ik tot nu toe heb gezien hebben Securitas / Trigion en G4S wat toch de grootste zijn in Nederland geen opleidingsmogelijkheden
op dit moment maar zoeken ze alleen mensen met ervaring.
Valt me eigenlijk weer wat tegen. Maar je zou het gewoon wel kunnen proberen.
Verder kom ik ook niet echt gelijk bekende namen in jou regio tegen.
Kijk ook eens bij de uitzendburo's wat er mogelijk is inclusief opleiding via een werkgever.
En spreek als je beveiligers tegen komt ze gewoon eens aan of ze iets weten of er mensen gezocht worden en opleiding aanbieden.

In ieder geval bedankt voor het zoeken.
Ik ga gewoon alle beveiliging`s bedrijven in de buurt mailen en misschien dat er iemand nog plaats heeft. De bedrijven waar ik tot nu toe naar heb gemaild geven niet eens een reactie terwijl ik gewoon een nette mail heb gestuurd met mijn CV er bij en de reden waarom ik de beveiliging in wil. Woon gelukkig vlak bij Tilburg,Breda en den Bosch. Dus in die steden moet er toch wel iemand zijn die mij het vak wil leren.
Het heeft ook niet echt haast, ik zit op het moment nog op school en werk heel de week. Maar ik ga natuurlijk het liefst zo snel mogelijk beginnen in de beveiliging.

Ik hou jullie op de hoogte!  ;)