Nieuwe portofoons voor de Kmar

Auteur Topic: Nieuwe portofoons voor de Kmar  (gelezen 10539 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Gepost op: 10 augustus 2011, 22:37:45
Voor zover ik heb gezien is er weinig aangepast.

Zal ook niet..

Krijgen ook nieuwe portofoons allemaal, wij hebben ze al als ''pilot''.

De testgroep gaf veel negatieve dingen aan, en ze hebben er gewoon niets mee gedaan en gewoon alsnog uitgedeeld. Lijkt soms wel of ze testen voor de grap en er niet wordt geluisterd naar feedback!




DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2011, 23:11:49
Even offtopic: welke porto?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2011, 05:43:40
Zal ook niet..

Krijgen ook nieuwe portofoons allemaal, wij hebben ze al als ''pilot''.

De testgroep gaf veel negatieve dingen aan, en ze hebben er gewoon niets mee gedaan en gewoon alsnog uitgedeeld. Lijkt soms wel of ze testen voor de grap en er niet wordt geluisterd naar feedback!

Komt er eindelijk een vervanging voor die Sepura porto's.


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2011, 09:12:43
zou er bij de nieuwe porto wel gebruik gemaakt kunnen worden van de "scan"functie? (makkelijk bij solo surveillance)

Wat het vest betreft heb ik de bond weer eens aangeschreven.
Ik hoor steeds meer klachten van collega's op de werkvloer.
Steeds meer (jonge) collega's krijgen of klagen over rugklachten door het te lang dragen van het vest.
Dat "bodywarmer"-vest moet er maar gauw komen.
In Engeland hebben ze toch al jaren deze vesten en daar zitten meerdere zakken op.

En wat de werkbroek betreft...... hoe lang speelt dat nu al.
Ik voel me af en toe net of ik een modeshow loop.
Altijd weer 098uo als ik het bikers tenue aan kan trekken.
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2011, 11:42:21
Komt er eindelijk een vervanging voor die Sepura porto's.

Even [offtopic]: hoezo eindelijk vervanging voor de Sepura's? Klinkt niet positief. Ik heb er nu 1 om te testen en ben er over het algemeen zeer tevreden over, in ieder geval veel beter de huidige MTH800 van Motorola[Offtopic].


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2011, 12:17:57
Zal ook niet..

Krijgen ook nieuwe portofoons allemaal, wij hebben ze al als ''pilot''.

De testgroep gaf veel negatieve dingen aan, en ze hebben er gewoon niets mee gedaan en gewoon alsnog uitgedeeld. Lijkt soms wel of ze testen voor de grap en er niet wordt geluisterd naar feedback!

Tsja ... Die handelswijze is helaas niet alleen voorbehouden aan de politie ... volgens mij is feedback iets om verzameld en gebundeld te worden. Lezen en (laat staan) handelen hierna staat volgens mij nergens beschreven.
Maar goed ... niet geschoten ...
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2011, 16:10:04
[offtopic]Ik was niet helemaal duidelijk in mijn vorige post. Ik bedoelde eigenlijk dat wij als KMar nieuwe porto's krijgen!

De nieuwe porto's zijn geen vervanging voor Sepura, maar vernieuwde Sepura porto's. Ze zijn een stuk dikker, groter en er zitten een kleurenscherm in. Verder passen de oude aansluitingen niet meer op deze, is de nieuwe spreeksleutel een stuk minder flexibel (Wordt nog wat in de winter met die parka's, die wij dragen), en zitten er verder geen nieuwe opties op, en krijgen we maar 1 batterij(oude passen niet) per geleverde portofoon.

Je kan de houder ook niet meer vastzetten op een bepaalde positie, heb zelf ook geen ideale plek gevonden aan mijn koppel waar ik hem kan dragen zonder er last van te hebben. Verder is het display wel mooi door de kleur, maar geef mij maar de oude vanwege het draagcomfort!

Oh en was ik bijna vergeten te zeggen dat deze vernieuwde portofoon niet meer in de portofoon houder past in de auto's (Astra's). De nieuwe Golf heeft gelukkig een mobilofoon.


Geef mij maar zo'n portofoon als bij onze regiopolitie, die vol met handige functies zit.[/offtopic]


Ully RR

  • ROTTERDAM - RIJNMOND
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
    • Nederlands Extreem Weer Centrum
Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2011, 19:44:56
In september worden alle coll. in onze regio ook afgelest op de nieuwe sepura porto's,
Ik heb ze als test mogen gebruiken en ben best wel tevreden erover.

Kleurenscherm, robuust en degelijk.
De toetsen zullen er niet zomaar afvallen, zoals nu wel het geval is bij de nokia porto.
Ook de spreeksleutel ziet er goed uit met knopjes erop om geluid te regelen en een noodknop erop.

Kortom, naar mijn mening een verbetering.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2011, 00:35:58
In september worden alle coll. in onze regio ook afgelest op de nieuwe sepura porto's,
Ik heb ze als test mogen gebruiken en ben best wel tevreden erover.

Kleurenscherm, robuust en degelijk.
De toetsen zullen er niet zomaar afvallen, zoals nu wel het geval is bij de nokia porto.
Ook de spreeksleutel ziet er goed uit met knopjes erop om geluid te regelen en een noodknop erop.

Kortom, naar mijn mening een verbetering.

Maar heb je er ook opties opzitten zoals een soort telefoonboek, waarmee je onderling contact kunt leggen met je collega's?


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2011, 10:05:52
Het is volledig afhankelijk van de software die gebruikt wordt en natuurlijk van de leiding die toestemming geeft om bepaalde functies te gebruiken. Als ik zie welke optie's bij onze porto's allemaal mogelijk zijn ... en welke er beschikbaar zijn.

Er is zo veel mogelijk.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.