Nieuwe portofoons voor de Kmar

Auteur Topic: Nieuwe portofoons voor de Kmar  (gelezen 10541 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:33:05
Ff een item om te volgen, ik ben net bezig met het kijken voor porto's voor de verkeersregelaars.

Maar jullie vergelijken nu alleen en hebben het ook alleen nog maar over jullie oude toestellen. Wat zouden jullie zelf willen hebben?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:44:45
Even voor de duidelijkheid, welk type porto spreken we over? Ik en nog een paar anderen in mijn korps testen nu de Sepura STP8000 en/of STP8038. Wij zijn hier over het algemeen zeer over te spreken, op wat kleine verbeterpuntjes na (die simpel te verhelpen/verbeteren zijn).

Weet niet meer precies welke versie we hebben gekregen, zal morgen even kijken, dan heb ik weer dienst.

Tevens over de spreeksleutel. De oude versie had zo'n lange spreeksleutel dat je hem twee keer om je lichaam heen kon binden, maar nu hebben ze hem echter voor mijn gevoel te kort gemaakt. Een middenweg was er denk ik niet.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2011, 14:54:06
Ff een item om te volgen, ik ben net bezig met het kijken voor porto's voor de verkeersregelaars.

Maar jullie vergelijken nu alleen en hebben het ook alleen nog maar over jullie oude toestellen. Wat zouden jullie zelf willen hebben?
Het is net als met grote huishuidelijke apparaten: waar ga je het voor gebruiken, hoe ga je het gebruiken, en wat wil je ermee kunnen.
Wat voor grote wil je van de porto, zo zijn de porto's die de Kmar gebruikt redelijk klein vergeleken met de Motorola die wij hebben.
Want een kleine porto is makkelijk in een borstzak te stoppen, en een grote zal beter aan de riem passen. Wel een tip is om er een
spreeksleutel bij te nemen zodat je makken kan spreken zonder elke keer de porto in de hand te pakken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2011, 16:27:08
Het is net als met grote huishuidelijke apparaten: waar ga je het voor gebruiken, hoe ga je het gebruiken, en wat wil je ermee kunnen.
Wat voor grote wil je van de porto, zo zijn de porto's die de Kmar gebruikt redelijk klein vergeleken met de Motorola die wij hebben.
Want een kleine porto is makkelijk in een borstzak te stoppen, en een grote zal beter aan de riem passen. Wel een tip is om er een
spreeksleutel bij te nemen zodat je makken kan spreken zonder elke keer de porto in de hand te pakken.

Inderdaad. Meest gehoorde opmerking van collega's is nu: "Wat een koelkast, zal wel aardig wat wegen aan je koppel" enz... Feit is wel dat deze porto heel robuust is en nog niet eens zo heel veel groter dan 'onze' MTH800 van Motorola. Ook is hij absoluut niet zwaarder. De antenne is sowieso een heel stuk beter, die kan bijna niet breken.

Wat betreft de spreeksleutels en andere accessoires: bijna alles is mogelijk, dus ook het inkorten van het snoer van de spreeksleutel. Ik heb goed contact met de leverancier en ik weet dat de mogelijkheden ongekend zijn. Bijna alles wat men nodig heeft/handig is, kan...


Bart S

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:30:42
Welliswaar geen politie, maar ambulancedienst. Wij hebben recent getest met Sepura, Motorola en Nokia. Huidige porto's zijn ook van Sepura. De typenummers heb ik zo even niet bij de hand, maar de huidige porto's zijn volgens mij dezelfde als de Kmar. Mijn persoonlijke winnaar was de Sepura, direct gevolgd door de Motorola. De Nokia vond ik niet prettig werken. Uiteindelijk heeft onze organisatie ook gekozen voor de Sepura, deze werd door de gebruikers als winnaar gekozen. Grote pluspunt was natuurlijk de bediening die vrijwel gelijk is aan de oude porto's. Momenteel worden bij ons nieuwe oordopjes aangemeten die tevens op de porto's kunnen worden aangesloten, in plaats van de grote speakermics. Dit even ter info!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:47:18
@Customs: welke porto hebben jullie? De mtp700?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #26 Gepost op: 14 augustus 2011, 19:54:11
Nee wij maken gebruik van deze:

de MTH800
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v




Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #28 Gepost op: 14 augustus 2011, 21:03:06


Sinds kort hebben wij deze in gebruik, de Motorola MTP850s, ben er erg over te spreken! O0
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #29 Gepost op: 14 augustus 2011, 21:56:27
Bij de KMar gebruiken ze deze Sepura
Het betreft de Sepura SRH3800



In A-A gebruiken we deze Nokia
Het betreft de Nokia THR880i