Middel waterongeval Provincialeweg N248 2,1 - Schagerbrug 13-08-2011

Auteur Topic: Middel waterongeval Provincialeweg N248 2,1 - Schagerbrug 13-08-2011  (gelezen 6710 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 14 augustus 2011, 02:04:27
Tsja, ik blijf dit soort twitterberichten toch zeer onwenselijk vinden.... Ik begrijp dat we het niet tegen kunnen houden, alleen het belemmerd de hulpdiensten in hun werk ... Niets is vervelender als slecht nieuws brengen, alhoewel slecht nieuws brengen bij mensen die het al weten nog veel vervelender is  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

stammie

• Senior gebruiker
  • Het moet, dus het kan!
Reactie #31 Gepost op: 14 augustus 2011, 02:18:29
via twitter:

@AmoureusMedia
Maurice Amoureus Laatste bericht. Betrof drie mannen en 1 vrouw. Niemand overleden. Was succesvolle reanimatie

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 14 augustus 2011, 09:26:16
Je zou het bijna denken inderdaad. Jammer alleen dat St Maartenszee geen alarmploeg heeft (voor zover mijn kennis nog rijkt)

RB Den Helder heeft wel een alarmploeg en is er eerder.
Ga ervan uit dat als dit nodig was geweest, wij ook wel werden gealarmeerd.

Een aantal weken geleden is RB Den Helder ook gealarmeerd voor een waterongeval in het nh kanaal

riromic

• bhv
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 14 augustus 2011, 12:48:17
Zwaargewonde bij ongeluk Schagerbrug
14 aug 2011 | 10:39

SCHAGERBRUG Bij een ongeluk op de N248 bij Schagerbrug is zaterdagavond een 25-jarige automobilist uit Schagen zwaargewond geraakt. Drie inzittenden raakten lichtgewond.

De bestuurder reed rond 23.00 uur vanaf de Grote Sloot en kwam door onbekende oorzaak in de berm terecht. De auto raakte een hek, reed door berm en kwam op zijn kop in het kanaal terecht. De drie inzittenden wisten uit de auto te komen. De bestuurder werd door duikers uit de auto gehaald. Hij moest worden gereanimeerd en werd met spoed overgebracht naar het ziekenhuis in Alkmaar, waar hij in coma ligt. Zijn toestand is kritiek.

De drie inzittenden, een 23-jarige man uit Spijkenisse, een 20-jarige Poolse vrouw en een 20-jarige Poolse man, werden ter controle overgebracht naar het ziekenhuis in Hoorn. Omdat niet helemaal duidelijk was hoeveel personen er in de auto hadden gezeten, zochten duikers nog enkele tijd door naar eventuele andere slachtoffers.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/61781/Zwaargewonde+bij+ongeluk+Schagerbrug
+foto's

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2011, 18:24:37
Een succesvolle reanimatie bejubelen binnen 24 uur van de stilstand.

Daar heb ik een woord voor: prematuur.

sneaky pete

• Brandmeester
  • Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 14 augustus 2011, 18:41:43
dat denk ik ook, want waarom anders:

livep2000
11:15:20 14-08-11BRANPrio GROTE SLOOT SCHAGERBRUG  
0203980BRW Zijpe ( Burgemeester )
0202999BRW NH-Noord ( Monitorcode )
ANNA

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #36 Gepost op: 15 augustus 2011, 01:34:27
Een succesvolle reanimatie bejubelen binnen 24 uur van de stilstand.
Daar heb ik een woord voor: prematuur.
Waar zie jij dat jubelen? Ik zie alleen een feitenrelaas wat 1-op-1 is overgenomen van het politiepersbericht: www.politie.nl

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #37 Gepost op: 15 augustus 2011, 01:40:24
Een reanimatie is misschien voor de EHV-er succesvol als het slachtoffer met een pols de ambulance in gaat, maar zegt helemaal niets of het slachtoffer ook zal herstellen.

Dus dat een woordvoerder, journalist of EHV-er de reanimatie als succesvol betiteld, vindt ik prematuur.

Eerst maar eens zien of het slachtoffer levend het ziekenhuis verlaat.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #38 Gepost op: 15 augustus 2011, 01:45:15
(Had bij het gevalletje op het Alkmaardermeer misschien ook van pas kunnen komen...)
Want? Als je de berichtgeving leest over het Alkmaardermeer kan je zien dat de slachtoffers snel op de kant waren en dat de duikploeg van de marine na twintig minuten werd gealarmeerd en weer afbesteld. Behoudens een controle door een brandweerboot is er geen sprake geweest van een zoekactie. De meerwaarde van een reddingsbrigade was er in dit geval dus niet.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #39 Gepost op: 15 augustus 2011, 01:46:41
Een reanimatie is misschien voor de EHV-er succesvol als het slachtoffer met een pols de ambulance in gaat, maar zegt helemaal niets of het slachtoffer ook zal herstellen.
Dus dat een woordvoerder, journalist of EHV-er de reanimatie als succesvol betiteld, vindt ik prematuur.
Eerst maar eens zien of het slachtoffer levend het ziekenhuis verlaat.
Dat begrijp ik, maar er wordt nergens gejubeld. Er is gereanimeerd en het slachtoffer licht kritiek in het ziekenhuis. Dat zijn feiten geen gejubel ;-)