Ik zou kiezen voor: zo snel mogelijk de weg vrij maken, dan kan alles weer lekker doorstromen.
Hier draait het hele IM om.
Op het onderliggend wegennet of op de bergersmeeting kun je laten zien hoe je de mooiste berging doet, maar op de snelweg telt de tijd.
Als de politiek al tanks in willen zetten en RWS al vrachtwagens weg laat slepen zonder de aandrijfas los te maken, ga dan niet staan tobben op de snelweg om dat ding op z'n wielen te zetten.
Zoals bergnet67 ook al schreef, je zit met de vangrail en een helemaal uitgebrand hok is net zo lastig goed vast te zetten. Olie op de bak krijg je toch wel, maar in dit geval heeft de bus tot na de spits gelegen. Desondanks was het nog druk op de weg, dus alle reden om snel te handelen.
Mijn methode, ALTIJD eerst recht zetten, als je hier aan gaat sleuren maak je meer kapot aan je eigen materiaal dan je lief is, alle overgbleven vloeistoffen komen gezellig onder het rijden overal terecht, en veilig vastzetten is ook al lastig.
Verkeershinder is er toch al, dan liever 10 minuten langer en het zo netjes mogelijk doen.(al zou ik graag de betrokken berger horen, want oordelen aan de hand van een foto blijft listig)
@Berger
Hoe verklaar je die 10 minuten langer. In andere postings krijg ik juist het idee dat het je gaat om de snelste aanrijtijd. Ik mag aannemen dat het je dan ook gaat om de snelste totale bergingstijd. Een mooier glij-ijzer als een busje op z'n kant heb je haast niet.
En om snel vast te zetten laat je desnoods de mast van de kraan er op zakken.
Aan de foto's te zien zou je denken dat er geen scherm is geplaatst. Wellicht is dat ook een afweging geweest om het niet te doen, maar een auto op z'n kant waar je het niet verwacht kan toch een schrikeffect te weeg brengen.