Als stok achter de deur om mijn zwaailicht-kamer nu eens begaanbaar te maken en omdat het wellicht leuk is te laten zien wat ik zo door de jaren heen verzameld heb start ik hier, indien geen bezwaar van de mods, het topic "Wat voor mafkees verzamelt er nu zwaailichten en lichtbalken"
Ik ben begonnen met verzamelen in 1994 toen ik mijn allereerste Dietz Omnichief lichtbalk kocht, mijn eerste losse lamp had ik al in 1986, een Bosch RKLE110
Sindsdien heb ik vele contacten opgebouwd en andere verzamelaars leren kennen. Zo vind je ook balken die je anders niet zo makkelijk kunt verkrijgen. Ten overvloede, alle lichtbalken zijn eerlijk gekocht, geruild of gekregen, geen enkele is onrechtmatig verkregen.
Ik zal proberen het totaal-overzicht binnen enkele jaren.... misschien wat eerder, hier gepost te hebben
Om alvast met een paar te beginnen:
Chinese kopie van de Code3 LEDX2100 lichtbalk. Gekocht in de USA, met alleen blauwe LEDs erin, in de UK dezelfde stijl rode LEDs kunnen vinden. Ongebruikte balk, spliksplinternieuw verder.
0.5Watt LED units, wat duidelijk te merken is, maar een mooi ding in de colletie
Alle foto's en videos
kun je HIER vinden CLICKStar Interceptor, from Star Headlight&Lantern Co , net over de grens in Duitsland gekocht bij een Nederlander, die een security bedrijf heeft. Alle auto's rijden nu met mini-Edges dus deze was beschikbaar. Balk komt oorsponkelijk uit Florida.
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICKCode3 XS8000 Intensity, kort model, 4 intersection sweeps, zou gebruikt zijn op een rapid responder/huisarts voertuig in de vroege dagen van het HAP-gebeuren.
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICKMijn meest favoriete model lichtbalk, de Aerodynic, is ook in mini-uitvoering gemaakt, deze
Mini-Aerodynic, model 22H-012A met zgn. "candycane" lensen
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICKDan eentje die ik al in 1984 op Rijkswaterstaat Transporters zag zitten als ze bij Heerenveen op de rotonde (toen nog) bezig waren, de
Aerodynic24X, een echte klassieker met de X-stijl spiegels erin. Deze vond ik met nog zo goed als nieuwe lenzen erop.
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICKDan, deze custom-made
Aerodynic model 25 "alll-light". Dit model was origineel blauw-blauw met 4 draaiers en 2 "Meteor" oscilazers erin. Afkomstig van EOD auto's van heel heel lang geleden, twee van deze balken heb ik in 1997 bij RETAF in Groningen op de kop getikt. Eé'n dubbele kon ik dus ombouwen, met een setje candycane lensen en extra draaiers erin.
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICK CLICKInmiddels heb ik 4 van de 6 draaiers eruit gehaald en R-type spiegels (naar 1 kant toe spiegelen) erin gezet.
Deze vond ik op ebay UK, een
Aerodynic model 25RWL-S, het allereerste "bergers"-model Aerodynic, met PAR36 lampen en werklichten erin. Dit model is later met independant rotators and lamp/spiegeltje werklichten en knipperaars op de markt gekomen. Deze heeft nog veel werk nodig, het motortje loopt aan en de lenzen zijn erg slecht.
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICKDeze
Code3 LP6000 in red/blue setup is één van de beste resultaten van het poetsen met Commandant4 tot op dit moment. Waarschijnlijk ex-brandweer, gezien de configuratie en lengte.Een rode lens gevonden op ebay, paar uur poetswerk en voila!
Alle foto's en video's
kun je HIER vinden CLICK Tot zover, ik zal per balk die ik repareer en oppoets een foto-update maken, zien of alle 115 of zoiets vast te leggen zijn