Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140547 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #180 Gepost op: 12 juli 2013, 17:48:21
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1182562 date=1373546310
250 is eigenlijk ook wel een mooi rond getal om naar te streven, of niet dan hahaha ;)
Eerst maar eens een huisje vinden met grote schuur of lap grond om een schuur op neer te zetten voor het Eerste Nederlandse Zwaailichten en Lichtbalken Museum ;)En dan maar gelijk doorgaan voor het predikaat "Koninklijk"  :)

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #181 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:52:21
Rene, even een vraagje uit nieuwsgierigheid. Ben je al in het bezit van de huidige Whelen Freedom, of een soort gelijk model?
Vind het altijd wel leuk om daarvan beelden te zien,

Groet Brian
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

Traxxx55

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #182 Gepost op: 11 augustus 2013, 18:54:51
Nee brian eigenlijk niet.....

Gast

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 11 augustus 2013, 19:30:37
Denk dat het voor een andere René bedoeld is ;)

Ik heb de onderdelen liggen om zowel een KMar Freedom te maken (eerste model met gekleurde lensjes op de LED flitsers) en ik heb bijna alle onderdelen klaar liggen om een USA-look Freedom op te bouwen, rood/blauw met achterin split red/amber en blue/amber units om een 6lamps LED traffic advisor te maken. Met een beetje mazzel, en nog wat wachten, hoop ik terzijnertijd ook een politie Freedom toe te kunnen voegen in de collectie, compleet danwel met originele onderdelen samengesteld.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #184 Gepost op: 12 augustus 2013, 09:16:22
Hey,
Ik heb sinds kort wel de nieuwe politie freedom in mijn verzameling. Alleen de stop transparanten opgeblazen dus deze zijn nog in reparatie maar die hoop ik vrijdag binnen te hebben om hem weer compleet te maken. Het betreft de versie waar origineel een warmtebeeldcamera bovenop gemonteerd zat.
Ik hoop van het weekend er volledig werkende beelden van te maken.

sylvester1986

• Gast
Reactie #185 Gepost op: 12 augustus 2013, 11:34:37
Citaat van: cavia link=msg=1191060 date=1376291782
Hey,
Ik heb sinds kort wel de nieuwe politie freedom in mijn verzameling. Alleen de stop transparanten opgeblazen dus deze zijn nog in reparatie maar die hoop ik vrijdag binnen te hebben om hem weer compleet te maken. Het betreft de versie waar origineel een warmtebeeldcamera bovenop gemonteerd zat.
Hoe krijg je dat voor elkaar :D

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #186 Gepost op: 12 augustus 2013, 14:46:53
Citaat van: cavia link=msg=1191060 date=1376291782
Hey,
Weetje toevallig van welk korps deze balk komt?, Naar mijn weten heeft ZaWa als een van de weinigen met wbc rond gereden..

@ Caprice, gaaf! Leuke projectjes, ben benieuwd!
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #187 Gepost op: 12 augustus 2013, 18:59:57
Citaat van: Sylvester link=msg=1191078 date=1376300077
Hoe krijg je dat voor elkaar :D
Haha nou alles is netjes gemaakt om tegen ompoling te kunnen... Alleen de transparanten dus blijkbaar niet en laat dat nou net het enige zijn dat ik in een onbewaakt ogenblik verkeerd om aansloot...

De oorsprong weet ik zo niet. Ik kon hem krijgen vanwege de gaten in de bovenzijde. Ik kan even kijken wat er voor gegevens onderop de onderbak geschreven staan.

Gast

• Gast
Reactie #188 Gepost op: 24 september 2013, 21:56:12
Intussen zijn er wat balken bijgekomen in de collectie  ::)  ::) jaaaaa ik zou stoppen maar já ...  0098
Daarnaast nog een leuke ruil op poten, een principe-akkoord met een Duitse verzamelaar gemaakt, zijn complete Polizei Hella RTK6 strobe-versie inclusief bediening voor een rood/blauwe Whelen Mini-Edge.
Dat leek mij een prima ruil!
Het resultaat van enkele middagen geknutsel, wat geruild gaat worden met Der Deutsche Sammler!

Meer foto's zijn HIERRRR klikklik te vinden!
En een kort filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=y0NO8UoGfj4

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 3 oktober 2013, 13:17:31
Hier alvast wat foto's van de uitbreiding van mijn verzameling:

De LP400 in dual color uitvoering. ECE-R65 klasse 2 in blauw en klasse 1 in Amber met pivot en aansturing

En eigenlijk vanwege de bovenste balk, maar een gedeelte van de verzameling staat er ook op:

Politie Freedom (tijdelijk zonder stop transparanten, deze helaas opgeblazen)
Standaard Whelen EDGE
Whelen justice ECE-R65 blauw klasse 2 met amber traffic advisor en led alleylights
Whelen liberty full amber led met custom dual highpower take-downs
Een standaard amber mini balkje
Federal signal Legend
Vision alert Led balk
W&G/ code3 Led balk

En helemaal links nog net zichtbaar een whelen mini liberty, het binnenwerk van een Mercura led pit en een weltronic python ledbalk.