Een overzichtje van alle spullen die uit het hok gehaald zijn tijdens de uitruim-actie
Hier temidden van alle balken, met 1 van de 4 Aerodynic 24-SH-SP-17 modellen in mijn handen.
Uiteraard moest er even eentje aan de stroom, en het draaide nog gewoon als vanouds, rammelend en met lawaai
Een Twinsonic 12X met Visibeam I zoeklicht. Deze balk kwam naar verluidt vanaf een Rijkspolitie Transporter maar ik heb nog niet een foto van een RP VW T3 gezien met een zoeklicht op de Twin.
Meestal werd de Visibeam ook verder ingebouwd en stak alleen de plastic lens boven de grille uit.
Een volle lengte MX7000 ambulance uitvoering met 2 draaiers, spiegels en strobes. Onderin de verlichte AMBULANCE bordjes. Deze is afkomstig van de ambulance die ik in 2006 gekocht heb.
1 van de 3 Dallas County Sheriff MX7000 balken die ik vorige maand gekocht heb. Dit wordt nog heel wat poetsen.
Een brandweer uitvoering MX7000. Rode filtertjes rondom onderin, 2 draaiers met spiegels bovenin. Afkomstig als het goed is van een OVD voertuig in Brabant, gekocht bij een afbouwer.
Een Vista in opbouw, ik ben er nog niet over uit of ik hem met clear lenzen en kleurenfilters op de strobes maak, of de strobes onder gekleurde lenzen. Moet nog geheel bedraad worden van binnen.
Een Vista in de uitvoering zoals METr ze gebruikt, draaiers in het blauwe gedeelte en een oranje middenlens (waar nog een draaier in moet).
Taxameter/Vama Vama7000 model met draaiers en spiegels. Waar hij opgezeten heeft weet ik niet meer maar de mix donkere en lichtere lenzen is waarschijnlijk een reparatie geweest.
Een rode Vama7000 met draaiers en spiegels, die ik gekocht heb van iemand die hem op een Amerikaanse pickup had gezet.
Stukje Amsterdamse historie, een Vama7000 van het voormalig Stadstoezicht, de welbekende parkeerklem-autootjes die met deze balken reden. Het enige wat mist is het melkwit plexiglas met sticker in het midden.
Het model balk waarmee mijn tik voor zwaaibalken toch wel begonnen is, een Aerodynic 24EH in de "Rosco P. Coltrane (Dukes of Hazard voor de jongelui)" uitvoering.
6 gesynchroniseerde rotators met voor en achter 2 knipperende PAR36 lampen. De meest bekende uitvoering van de US Aerodynic in Rood/Blauw met oranje wig-wag achterin.
Mijn accubooster was op dus pakte Mitchell zijn accu erbij
Er zijn 2 H1 lampjes stuk onder de rode lens..
http://s628.photobucket.com/albums/uu1/fopneus/inventory/?action=view¤t=CIMG2950.mp4en dan
een redelijk gehavende Aerodynic maar "the mother of all Aerodynics" , met dit model is het begonnen. Aan elke kant 4 gesynchroniseerde rotators met 21watt lampjes erin, zo is de Aerodynic begonnen, als model 24. Hierna zijn de varianten, met PAR36's en het AeroTwinsonic model ontworpen.
Een stukje VZA historie, deze Twinsonic 12SX heb ik ergens in 2000 of 2001 gekocht bij de VZA, tezamen met nog een paar Twinsonics die in een klein hokje al tientallen jaren stof lagen te vangen. Tegen een kleine betaling en wat lekkere taarten mocht ik toen (ik dacht) iets van 5 Twinsonics veilligstellen!
De eerder getoonde Twinsonic 12SX in politie-uitvoering met STOP-bord aan de voorzijde in spiegelschrift.
Een stukje Landmacht, deze MX7000 in 24 volts uitvoering komt van een KL Mercedes Gelände af, die actieve oorlogsdienst gezien heeft. Het Iraakse zand zit er nog in, en ik denk dat ik dat maar laat zitten ook. Een mooi stukje historie.
Een Edge9004, zonder bijbehorende WS350/RP440 bediening maar dat komt nog wel
De speaker moet terug erop en een endcap dan is hij weer klaar.
Een Pintsch-Bamag TOP4 van de Duitse politie, gruwelijk zwaar, wat een gewicht! Met STOP POLIZEI borden erin.
Deze ingekorte Code3 XL5000 heb ik ooit eens geruild met iemand, leuk voor de heb. 2 verschillende kleuren blauwe lens erop.
En toen stond alles weer netjes in het schuurtje aan het einde van de dag!