Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140546 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #230 Gepost op: 7 december 2013, 23:12:00
Citaat van: Sylvester link=msg=1226589 date=1386444316
Ex DHV setje?

Goed gezien Sylvester ;) Op de onderbak staat trouwens VW Transporter T5 GP, deze bussen rijden inmiddels door heel Nederland, dus waar die vandaan komt geen idee, helaas stond er geen kenteken bij.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #231 Gepost op: 7 december 2013, 23:18:15
Nou is deze set bij een verzamelaar beland... Waar gaat de rest heen? Rechtstreeks de shredder in?

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #232 Gepost op: 7 december 2013, 23:50:52
Citaat van: Frank. link=msg=1226629 date=1386454695
Nou is deze set bij een verzamelaar beland... Waar gaat de rest heen? Rechtstreeks de shredder in?

Helaas wel ja  :'(

Nu is daar ook wel wat voor te zeggen, vergis je niet; voor het oog zien de daksets er meestal nog wel goed uit, ik kan je vertellen dat dat van binnen totaal anders in. Plantjes die een eigen leven lijden, vocht op essentiële delen, daksetkabels die spontaan afbreken, ook is het meestal zo dat een voertuig serie later er alweer een nieuwe generatie aansturing wordt toegepast die dan al niet meer werkt op die "oude" dakset, dus dat moet je dan ook allemaal vervangen. Kortom dan maar een nieuwe dakset, en de oude de shredder in.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #233 Gepost op: 8 december 2013, 00:03:15
Dit blijft een van mijn favoriete Edge's. Als het goed is heeft deze dienst gedaan op een Volvo van de Amsterdamse (verkeers)Politie midden jaren 90. Heeft misschien iemand daar nog duidelijke foto's van?

sylvester1986

• Gast
Reactie #234 Gepost op: 8 december 2013, 01:54:33
Citaat van: blauwblauw link=msg=1226636 date=1386457395
Dit blijft een van mijn favoriete Edge's. Als het goed is heeft deze dienst gedaan op een Volvo van de Amsterdamse (verkeers)Politie midden jaren 90. Heeft misschien iemand daar nog duidelijke foto's van?

Zowel video (1:15) als foto O0
http://www.youtube.com/watch?v=mqs5_qSYpxQ#
PolitieNostalgie
Citaat van: Maxx link=msg=437121 date=1160936974

Oude foto uit het argief... inmiddels denk ik al vervangen??
#Zonder takedowns zie ik nu :-\

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #235 Gepost op: 8 december 2013, 12:22:20
Citaat van: Sylvester link=msg=1226649 date=1386464073
Zowel video (1:15) als foto O0
http://www.youtube.com/watch?v=mqs5_qSYpxQ#
PolitieNostalgie#Zonder takedowns zie ik nu :-\

Klopt inderdaad, zoals op de film en foto ken ik ze ook zonder takedowns dus, echter op de onderbak staat duidelijk dat die van een Volvo van Amsterdam Amstelland afkomt. + dat op 0:15 is duidelijk de WS2000 + Whelen smart Messenger te zien zijn en die bedienkasten + bekabeling zitten er ook bij, dus ga er toch vanuit dat die op een Volvo heeft gezeten...

Gast

• Gast
Reactie #236 Gepost op: 8 december 2013, 15:41:51
Die is overduidelijk te breed voor een Volvo, sterker nog, je hebt er ooit eens zelf een foto van gemaakt dat hij op een Sprinter zat met kenteken VG-TN-54 en wagenparknummer 44 (spatbord) nummer 5354 (achterdeur) en 39966 (achterraam), waarschijnlijk van Amerongen maar die foto's heb je zelf geschoten. De lengtes komen niet overeen, of je hebt een verkeerde foto geupload want dat verschil ziet iedere zwaailichtkenner  8)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #237 Gepost op: 8 december 2013, 17:12:10
Citaat van: blauwblauw link=msg=1226636 date=1386457395

Op alle foto's die ik terug kan vinden waren alle voertuigen van de Amsterdamse Verkeerspolitie niet voorzien van de witte take-down's. Ook de Pajero's van het ''Spitsteam'' niet.
De Amsterdamse slepers (Ford's) hadden dubbele gele lampen.

De enige voertuigen die met deze balk rondreden stonden voor zover ik weet bij van Amerongen.
Komt deze niet van hun Vito af ?

Daarnaast heeft een PM van de Brandweer Medemblik een dergelijke set-up (maar die rijd nog)

Citaat van: blauwblauw link=msg=381815 date=1144770176

Zit er nog een stopmatrix in?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Gast

• Gast
Reactie #238 Gepost op: 8 december 2013, 17:34:44
Bij die Vito zit er een extra flasher naast de hoekstrobe, bij de balk die op de Sprinter met voornoemd kenteken zat klopte de indeling exact met deze balk. Geen RSA Volvo materiaal dus.

blauwblauw

• Senior gebruiker
  • I Love Edge
Reactie #239 Gepost op: 8 december 2013, 19:58:06
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1226765 date=1386513711
Die is overduidelijk te breed voor een Volvo, sterker nog, je hebt er ooit eens zelf een foto van gemaakt dat hij op een Sprinter zat met kenteken VG-TN-54 en wagenparknummer 44 (spatbord) nummer 5354 (achterdeur) en 39966 (achterraam), waarschijnlijk van Amerongen maar die foto's heb je zelf geschoten. De lengtes komen niet overeen, of je hebt een verkeerde foto geupload want dat verschil ziet iedere zwaailichtkenner  8)

Hoi René, bedankt voor het meedenken. Uiteraard weet ik welke auto je bedoeld, kijk maar eens goed naar de foto en je zult zien dat deze langer is dan mijn Edge, dus dat is hem niet (helaas, had ik graag willen hebben die dakset)

Foto van Max le Blanc uit 2005 een aantal berichten terug met deze setup ken ik uiteraard ook, zo waren ze immers standaard in die tijd op de Volvo's in Amsterdam(zonder takedowns + matrix board voor in de dakset) en zo herinner ik ze me ook dus daar is geen misverstand over.

Waarom ik de vraag dan toch stelde? ....  Misschien reed er toch een Volvo als vreemde eend in de bijt rond in het Amsterdamse met deze dakset?.... Want.... Ik heb er een Volvo onderbak bij, op de onderbak zelf staat  AA, ik ga uit dat daarmee Amsterdam-Amstelland mee wordt bedoeld en ik weet uiteraard hoe ik eraan ben gekomen.  Er staat ook ook nog een nummer op de onderbak  "5260" nu ben ik niet bekend met de nummering van Amsterdamse politie voertuigen, maar zou dit eventueel een voertuig nummer kunnen zijn? Iemand die weet hoe die nummering in elkaar steekt?