Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140539 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #280 Gepost op: 4 april 2014, 17:17:49
Caprice, was die 75 min. rijden mét of zonder onderstaand object op het dak (uiteraard als lading)? >:D




Geintje, maar mooie aanwinsten!
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,386
Reactie #281 Gepost op: 4 april 2014, 22:20:08
Die FedSig beacon (maar dan in 't blauw) heb ik vroeger op veel ambu's gezien en gehoord...


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #282 Gepost op: 5 april 2014, 00:43:23
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1256111 date=1396615456
TIR is Total Internal Reflection, de LED die in een projector-schelpje licht, net als een zaklamp
LIN is kort voor Linear, meerdere LED's op rij die met of zonder vergrootspiegeltje ervoor gemonteerd zijn in een grote reflector
CON is de eCONomy versie ;) In plaats van een TIR6 heeft men de model500 maat genomen en maar 3 LED's in grote projectieschelpjes gezet, een TIR3 op model500 formaat zeg maar.
En het verschil met de con en de tir is het type reflector, de con units gebruiken een reflector zoals van een ouderwetse zaklamp, de tir versies een heldere lens ervoor welke het licht bundeld.  
De con3 units hebben wel een grotere reflector waardoor zij een flinke attentiewaarde hebben.

@caprice, ik heb nog wel wat con3 units liggen in amber en wit. Evt ook nog de lin6 units in wit.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #283 Gepost op: 20 april 2014, 13:26:35
Stukje oude nostalgie kwam ik tegen bij het uitpakken van een oude Whelen dakset:

"Holland Nautic" was de oude benaming voor wat nu Honac (PON) is. Toen nog een familie bedrijf met als core business scheepvaart gelegen aan de Spoorstraat te Apeldoorn. De blauwetak heeft zich later afgescheide van de Scheepvaart en ging verder als "Honac"

Nu zit Honac (PON) al heel wat jaren aan de Nagelpoelweg te Apeldoorn waar het ook dit jaar nog de deuren zal sluiten om in op te gaan bij PON te Leusden.



blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #284 Gepost op: 22 april 2014, 09:51:06
Weer wat geleerd: bij het openschroeven van een aantal (WS2000) Edge balken heb ik verschillende soorten corner tubes gezien.

Edge (WS2000) uit 1998 met turbo tubes? (zwarte behuizing, model (turbo) zat ook in de voorgaande type Edge, opvolger van de J-tube?)
Edge (WS2000) uit 2000 met corner tubes op onderstaande foto model benaming weet ik niet, iemand die het weet?
Edge (HR2100) uit 2001 met 9m corner tubes.

Deze corner tube zit in mijn (WS2000) Edge uit 2000 weet iemand de type benaming van deze flitser? Er zit in metaal frame aan de achterzeide waardoor je hem in het frame van de Edge kan schuiven. Helaas zijn er 2 van de 4 flitsers kapot heeft iemand deze toevalig nog liggen?





Wat mij nu pas opvalt is dat door het model behuizing het mogelijk is om de lampjes van de lowdown alley's naar buiten toe te richten zijn, terwijl dit bij de 9m tubes en de turbo tubes niet mogelijk is, hierbij kunnen de lampjes alleen naar binnen toe gericht worden en weerkaatst een deel van de flits tegen de achterkant van de alley aan (!)


Bij het model flitser welke ik zoek (model naam weet ik dus niet) kunnen de alley's wel naar buiten toe gericht worden en zitten ze de flits ook niet in de weg zoals bij bovenstaand 9m wel het geval is.



Gast

  • Gast
Reactie #285 Gepost op: 22 april 2014, 10:15:37
De lowdown-alley constructie is specifiek gemaakt voor gebruik in een Edge9600/9622 Duplex series, de "E-series Edge" waarbij er een Dashking linear strobe boven de alleylights geplaatst werd en de strobes (model TURB6ASY) in het frame geschoven werden op de plastic railtjes, recht naar voren/recht naar achteren gericht. 3 Strobes op elke hoek (wat weer perfect aansluit bij de EB6 met 6 uitgangen).
Afbeelding © elightbars.org


Voor de NL daksets was bedacht dat 4 strobes wel voldoende was (en dus goedkoper dan 6) en zijn deze plastic geleiderails eraf gesneden, een metalen frame bedacht om ze er scheef in te kunnen monteren á la TurboTube maar de low-down alley bleef bewaard, en dus de EB6.
De 9M strobes (TURBO94) in combi met lowdown-alleys is een reparatie of onderhoudsbeurt geweest, prak er maar wat in als het maar werkt.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #286 Gepost op: 22 april 2014, 10:30:54
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1261405 date=1398154537
De 9M strobes (TURBO94) in combi met lowdown-alleys is een reparatie of onderhoudsbeurt geweest, prak er maar wat in als het maar werkt.

Zoiets dacht ik al, want zo ziet het er wel uit (van binnen) maar ach kappen erop en niemand die het ziet.... :-\

Weet jij toevalig de type benaming van deze flitsmodule? Volgens de key is die in Mei 2000 gemaakt, deze zijn volgens mij niet lang op de markt geweest, aan het bouwjaar te zien de opvolger van de turbo tubes en de voorganger van de 9M tubes?




Heb al mijn Edge's los geschoeft en maar één dakset had dit type flitsers erin zitten.


Gast

  • Gast
Reactie #287 Gepost op: 22 april 2014, 10:33:32
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1261405 date=1398154537
model TURB6ASY


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #288 Gepost op: 22 april 2014, 11:56:19
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1261411 date=1398155612
model TURB6ASY

Dank u O0

Als ik het dus goed begrijp is/was deze flitser dus bedoeld voor lineare toepassing, en heeft Honac er zelf een metale frame achtergeplaatst zodat ze dus gehoekt geplaatst konden worden in het frame. In die van mij zitten er ook (vanaf voor gezien) aan de rechterkant een los stukje reflector aan de zijkant opgeschroefd zodat de flits niet terecht komt in het "take down" gedeelte.


Gast

  • Gast
Reactie #289 Gepost op: 22 april 2014, 14:16:30
Die metalen schotjes aan de zijkanten waren een optie bij Whelen zelf, in de lineaire opstelling om te voorkomen dat er licht door bijv. een TD lens ernaast zou komen. Bij de Edge9600 series, met duplex  modules voor en achter, was een multi-color setup mogelijk door kleine filters te plaatsen over de strobes en halogeen lampen. Met veelal gekleurde hoeklenzen werden over de duplex units clear lenzen gebruikt, het metalen schotje op de TURB6ASY houdt zo ongewenst licht via de clear lens tegen