Wat betaal je daar nou totaal voor als ik vragen mag? (Invoer/verzendkosten)Ik heb op ELB al een hoop leuk spul gezien, maar ben een keer zo ontzettend genaaid door de douane met de invoerrechten van een sirene. (Ik moest bijna het dubbele neertellen om hem te mogen ontvangen van de postbode) dat ik het niet meer heb aangedurft om groter en zwaarder spul in te voeren.
De ene keer doet de douane wel moeilijk en betaal ik bij, de andere keer laten ze het onverklaarbaar door. Ik heb kleine pakketjes gehad waarop 28 euro extra zat, ik heb grote dozen gehad zonder extra kosten.
Deze Arjent moest 42 euro extra bij. Het ligt ook aan de optelsom van de waarde van het product plus verzendkosten, en dat laatste vind ik onrealistisch. Heb al eens een LP6000 over laten komen die goedkoper was dan de verzendkosten, en dan toch wordt dat meegerekend.
Ook moet de verkopende partij niet de verzekerde waarde noteren op het papiertje als inhoudswaarde, scheelt ook.
In een andere doos (waarover 36 euro extra kosten kwam) zaten o.a. dit
Blauwe Solaris LEDs, hiermee kan ik het model LED Vista maken wat in de regio Den Haag jarenlang in gebruik is geweest, met bij behorende kleur lenzen (afwijkend van draai- en huidige LED Vista)
Code360 rode kap, voor mijn favoriete kleurstelling rood/clear/blauw op US balken
Groene Vector lens, om een Chicago Fire Dept. model mee te kunnen voltooien.