Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140763 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #310 Gepost op: 7 november 2014, 01:25:45


michaelmiata89

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #311 Gepost op: 7 november 2014, 08:12:46
Gefeliciteerd met je aankoop. Erg gaaf!!!

Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1306946 date=1415319945
http://www.youtube.com/watch?v=jN8dLloaauE
Available in 1080HD ;)
Motorbegeleider, evenementen verkeersregelaar en actief in wijk preventie team


sylvester1986

  • Gast
Reactie #312 Gepost op: 7 november 2014, 11:35:56
Nice 8)


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #313 Gepost op: 22 januari 2015, 11:22:54
Gaaf ding :)

Wel apart dat de hoeken geen blauw hebben uberhaupt :)


stuart

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #314 Gepost op: 16 februari 2015, 23:45:37
hallo
 
wat is de waarde van deze lichtbalk ongeveer?

Federal Signal Aerodynic met orginele PA-200e



blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #315 Gepost op: 18 februari 2015, 22:09:00
In de kerstvakantie dan eindelijk tijd gehad om mijn Whelen LFL Edge met 360° PD groen en 360° amber helemaal op te knappen en wat is het een werk geweest..... MAAR het resultaat mag er zijn, hij staat helemaal als nieuw in mijn verzameling bij de andere daksets. Onderstaande foto's bewijzen maar weer eens dat je maar niet even een dakset van een oude op een nieuwe auto kan zetten want ze hebben echt wel wat te voortduren gehad, daarom is de praktijk toch meestal wel dat ze meteen in de shredder belande.

(1) In deze staat kwam de LFL van het dak af... duidelijk is te zien dat de kappen aardig aan het verweren zijn en last hebben van vocht aan de binnenkant, met name de L32 pot op de bovenkant van de dakset heeft het zwaar gehad.





(2) Als eerste de kappen verwijderen en kijken wat we binnen aantreffen. De kabel is doorgeknipt dus deze moet in ieder geval vervangen worden, of de rest werkt is een kwestie van testen.





(3) Gelukkig werkt alles, alleen waar ik al bang voor was kwam uit, van de groene verlichting zijn vrijwel bij alle 4 de kranzen groene LED's defect, deze moeten dus vervangen worden. Gelukkig kon ik nog aan nieuwe komen. Ook is er een condensator los van het stopbord, deze is niet kapot dus alleen een kwestie van vast solderen.





(4) Nadat dat dat allemaal weer werkt kan het poetsen beginnen. Om te beginnen eerste de onderbak. Enkele honderden mugjes en vliegjes hadden hier hun laatste rustplaats gevonden maar daar gaat dus verandering in komen. Eerst maar met warm water de boel in laten weken, en vervolgens met commandant 4 gaan poetsen. Er na nog een laagje lak polish erop en vervolgens heb je dus na een halfuurtje werk weer een onderbak die als nieuw is!







(5) Vervolgens kan het frame weer op de onderbak geplaatst worden en kan er begonnen worden met het monteren van de nieuwe kabel met een juiste lengte zodat alles bekabeling straks netjes weg gewerkt kan worden als hij aan de muur hangt.





(6) Nu kwam de grootste uitdaging en dat was de L32 pot, deze had aardig te voortduren gehad, hij werkt nog wel maar de verf laat los wat geen gezicht is. Ik heb nog wel een nieuwe L32 pot liggen maar mijn voorkeur heeft toch om de dakset orgineel te houden zoals die was, dus toch maar proberen op te knappen. Met een rolletje isolatie tape is dat heel aardig gelukt!







(7) Mede door het goede resultaat van hierboven kon er met vol enthousiasme begonnen worden met het grootste karwij namelijk het poetsen van de kappen. Dit is namelijk allemaal hand werk :'( als het een beetje tegen zit moeten sommige kappen een aantal keren opnieuw gepoetst worden om tot een mooi resultaat te komen. Ik begin met het ontvetten van de kappen in een sopje en vervolgens de succes formule commandant 4 en lak polish (lang geleden geleerd van verzamelaar Caprice) en het werk echt! Het is hard werken maar het resultaat is er zeker O0





(8.)  Tadáá en dan is dit ondertussen het resultaat, als nieuw!



(9) Vervolgens kunnen de kappen er op, en kan ik voor het eerst aanschouwen hoe alles er nu uitziet MET gepoetste kappen.... en dat is een heel verschil.



(10) Nu kan de LFL naar de zwaailichtenkamer toe waar hij verenigt wordt met de andere daksets en kan hij eindelijk gaan genieten van zijn ouwe dag O0




CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #316 Gepost op: 18 februari 2015, 22:32:46
Zozo knap gedaan. Jij doet niet aan half werk zie ik. Waar komt die balk van af?


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #317 Gepost op: 18 februari 2015, 22:42:36
Citaat van: CopVR3 link=msg=1331697 date=1424295166
Zozo knap gedaan. Jij doet niet aan half werk zie ik. Waar komt die balk van af?

De LFL's met deze setup (360° groen & amber) zijn er maar in kleine getale geweest nog net voor de LAPV. Ze waren voornamelijk te zien bij de korpsen Rotterdam- Rijnmond, Zaanstreek-Waterland en Groningen dus gok uit een van die regio's.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #318 Gepost op: 18 februari 2015, 23:24:26
In Groningen zat het Groen ook wel aan de bestuurderskant.
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=846733 date=1297074845
Ik heb ze even tussen IMG tags geplaatst.

Mocht jullie TD hieraan gaan knutselen laat dan de foto's maar doorkomen!! Ik zal nog een foto maken van de draad die voor de patroonwissel zorgt  O0


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #319 Gepost op: 18 februari 2015, 23:32:43
Citaat van: blauwblauw link=msg=1331701 date=1424295756
De LFL's met deze setup (360° groen & amber) zijn er maar in kleine getale geweest nog net voor de LAPV. Ze waren voornamelijk te zien bij de korpsen Rotterdam- Rijnmond, Zaanstreek-Waterland en Groningen dus gok uit een van die regio's.
Zaanstreek Waterland niet.. deze hadden geen groen in de balk zitten. Er hebben alleen een aantal Golf 6'jes rond gereden, met LFL balk, en oranje pot. De oudere Tourans, hadden wel allemaal LFL balken, maar ook zonder groen, en sommige hadden wel oranje signalering andere niet.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.