Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140737 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #370 Gepost op: 4 april 2016, 15:16:29
De kap kun je heel goed poetsen met Commandant 4 en levert een mooie glanzende kap op.
Forumlid Caprice kan dit bevestigen ;)

Zie ook:
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=808879 date=1286451575
Wrijf een kleine hoeveelheid Commandant4 met een poetsdoek in draaiende bewegingen over de lens, nadat deze gewassen en droog is. Zodra de emulsie begint op te drogen begin je met de volgende lens.
Wrijf met een andere poetsdoek de uitgeharde laag Commandant4 daarna uit.  Herhaal dit 3 tot 4 keer voor erg slechte lenzen. Alleen ellebogen werk en beslist geen grove polijstpasta gebruiken dus!

Als laatste poets ik dan een klein laagje normale auto-was, vloeibare, over de lens heen, om eventuele scheurtjes te vullen in de lens en het oppervlak weer glad te maken, zodat viezigheid, vliegen etc. minder makkelijk op de lens blijven hechten.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #371 Gepost op: 4 april 2016, 20:27:39
Citaat van: lifeliner4 link=msg=1417359 date=1459774526
Vraagje. Ik heb een balk. Althans, op een auto. Het betreft een oudere balk, met van die halogene (toch?) draaiers er in:

Wat is jullie advies ter onderhoud? Moet ik die bak opschuren? Waxen? Lampjes verwisselen? Of helemaal niks? Ik vind de kap wat dof en lichtopbrengst daardoor tegenvallen.

Halogeenlampjes wisselen is meestal niet nodig, mochten de reflectors afgebladderd of minder goed zijn kun je die vervangen.
Eventueel extra led flitsers of spiegels bijplaatsen.
Mocht je hulp nodig hebben laat maar weten via pm.

lifeliner4

• Forum gebruiker
Reactie #372 Gepost op: 5 april 2016, 12:50:30
Ah, kijk eens aan! Top! Dat is nou het mooie van zo'n forum; concreet een oplossing van de pro! In plaats van een discussie van 240 pagina's of er nou wel of niet een luchthoorn op een ambulance moet.

firefighter343

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #373 Gepost op: 5 mei 2016, 02:39:10
Ik heb jullie een beetje gevolgt , mooie verzamelingen.
Zelf heb ik ook een bescheiden verzameling aan lichtbalken en die heb gister uitgebreidt met een rtk6-sl en daar heb ik wat vragen over.
kan deze balk ook werken zonder bedieningspaneel, ik heb de balk open gemaakt en de elektronica bekeken en zo te zien werkt deze met een bus systeem en die wordt aangestuurt via een paneel.
Hebben jullie een idee?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #374 Gepost op: 28 juli 2016, 22:53:07
Hierbij een paar fototjes van de nieuwste aanwinst in mijn verzameling. De Whelen/Honac HCB2 dual color pit!

Op de foto's is goed te zien dat de lamp per zijde is voorzien van 6 amber leds verdeeld over één laag en 6 blauwe leds verdeeld over 3 lagen.
In totaal zijn er dus evenveel amber als blauwe leds in de lamp. Daar in tegen gebruikt de blauwe wel iets meer spanning.
Zowel voor amber als blauw ECE-R65 gekeurd (TA1/TB2), voorzien van dimstand, patroonkeuze (4 stuks, enkel/dubbelflits en simultaan/alternerend) en synchronisatie functie.

Voor opsteekmontage is deze bevestigd op een Hella opsteekvoet. Door het gebruik van diodes is van kleur te wisselen door polariteitsomschakeling.
En om bij opsteekmontage van patroon te kunnen wisselen zit er een leuk trucje ingebouwd.  ;)

Al met al een zeer opvallende en felle lamp! Goed gebruik gemaakt van bestaande materialen en opzet verwerkt in een nieuwe lamp!

Helaas mis ik alleen nog de montage voet voor vaste montage... 98uiye

OGS

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #375 Gepost op: 28 juli 2016, 22:57:47
Citaat van: cavia link=msg=1439360 date=1469739187
Hierbij een paar fototjes van de nieuwste aanwinst in mijn verzameling. De Whelen/Honac HCB2 dual color pit!

Op de foto's is goed te zien dat de lamp per zijde is voorzien van 6 amber leds verdeeld over één laag en 6 blauwe leds verdeeld over 3 lagen.
In totaal zijn er dus evenveel amber als blauwe leds in de lamp. Daar in tegen gebruikt de blauwe wel iets meer spanning.
Zowel voor amber als blauw ECE-R65 gekeurd (TA1/TB2), voorzien van dimstand, patroonkeuze (4 stuks, enkel/dubbelflits en simultaan/alternerend) en synchronisatie functie.

Voor opsteekmontage is deze bevestigd op een Hella opsteekvoet. Door het gebruik van diodes is van kleur te wisselen door polariteitsomschakeling.
En om bij opsteekmontage van patroon te kunnen wisselen zit er een leuk trucje ingebouwd.  ;)

Al met al een zeer opvallende en felle lamp! Goed gebruik gemaakt van bestaande materialen en opzet verwerkt in een nieuwe lamp!

Helaas mis ik alleen nog de montage voet voor vaste montage... 98uiye

Ben benieuwd, nu jij er je expert oog er naar hebt laten kijken. Is de prijs van ~€750 ex. p.s. gerechtvaardigd?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #376 Gepost op: 29 juli 2016, 00:06:14
Citaat van: OGS link=msg=1439364 date=1469739467
Ben benieuwd, nu jij er je expert oog er naar hebt laten kijken. Is de prijs van ~€750 ex. p.s. gerechtvaardigd?

Ik weet niet precies de prijzen van andere lampen uit mijn hoofd. Zoveel betaal ik er meestal niet voor ;)
Als vergelijking wat ik kon vinden in nederlandse prijzen (in duitsland enz. liggen de prijzen vaak anders dus dat heb ik even uit de vergelijking gehaald). En alleen de openbare prijzen mee genomen. Vaak is er wel wat af te dingen.

- De tornado beacon van megaflash is 695 ex btw. Komt bijzonder weinig licht vanaf, mede ook door het kleine oppervlakje. Heb deze al regelmatig met waterschade en storing gezien. Dus die valt al af ;)
- De op het forum bekende dubbele hockeypuck. Deze is niet voor niets vervangen. De lichtopbrengst valt tegen en het oppervlakte is gewoon te klein. De prijs is zo nergens te vinden maar zal vergelijkbaar zijn.
- De Haztec impact hebben we ook nog wel eens voorbij zien komen. Opzich geen hele slechte lamp, vaak nog voorzien van extra glazen omhulsel als extra bescherming. Echter hierdoor wel gevoeliger voor schade. Prijs ook niet bekend bij mij. Maar in vergelijking tot de HCB is de lichtoutput vele malen slechter,
- De Hänsch Movia SL in dual color kom ik tegen voor rond de 650,-. Echter wordt mij niet helemaal duidelijk of deze in de dual color versie TB2 keuring heeft of alleen TB1/TA1. Gezien het op de site van Hänsh zo vermeld staat bij de movia SL in het algemeen: "TB1/TA1 E1 00 3139         TB2 E1 00 3140"
- De Comet is wat groter qua model, daarom groter lichtbeeld en valt dus beter op dan de SL. Echter daardoor niet geschikt voor montage op personenwagens naar mijn mening.
En dan heb je tegenwoordig nog wat lampen van onbekende merken.

Alles op een rijtje is de enige echte vergelijkbare lamp nu de Hänsch Movia SL. Die is iets goedkoper maar bevat wel minder leds, en de leds zijn volgens mij nog van een ouder type. Het aantal lumen zal dus wat lager zijn.
De behuizing maakt niet veel verschil qua afmetingen, echter is amber verdeeld over de gehele behuizing. Daardoor heeft amber een groter lichtoppervlak.
De nieuwe type leds zijn minder storings gevoelig en gebruiken minder stroom voor dezelfde lichtoutput. Een linz6 unit verbruikt ongeveer 4W terwijl een TIR6 voorzien is van 6X1W leds. De lamp is in Amerika door whelen gefabriceerd op de opsteekvoet na.  

De politie NL wilde echter een dual color lamp met blauwe lens in een hoger formaat. Daarop is deze lamp gebouwd en voldoet daarmee denk ik perfect aan hun wensen. Als een lamp speciaal voor jouw doel hebt laten bouwen voor alleen de Nederlandse markt is het prijskaartje ook iets hoger. De lamp is stevig en kan goed tegen een stootje. Ik denk dus dat die prijs best te verantwoorden is...

Voor kwaliteit betaal je nu eenmaal meer. Een Whelen L31 in single color kost (eerste prijs die ik tegen kom in NL) €598.95. Dit is gewoon een wereldwijd verspreide versie. Dan is een speciaal op maat voor jouw wens gemaakte lamp voor 150,- meer niet slecht...

€750,- is een hoop geld en kun je leuke dingen van doen. Maar om daarvoor wel je hele auto goed en veilig aan de volledige ECE-R65 keuring te laten voldoen is best netjes.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #377 Gepost op: 29 juli 2016, 00:08:10
Ik heb hem trouwens al per ongeluk zonder behuizing een keer uit mijn handen laten stuiteren op de tegelvloer in de garage, vol op zijn printplaat en de hoek en er zit geen deukje, krasje of storing in. Alles werkt nog naar behoren... Dat kun je niet met veel lampen doen... Ik wil het echter geen 2e keer proberen ;)

Hij krijgt een mooi plekje naast mijn full dual color LFL en freedom. Misschien kan de dubbele puck er ook nog naast ter vergelijking  ;)

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #378 Gepost op: 13 augustus 2016, 21:49:18
Bron: Youtube,

! No longer available
Iemand die de afkomst weet van deze bijzondere Freedom ? Nog nooit eerder gezien bij mijn weten.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #379 Gepost op: 13 augustus 2016, 21:51:12
Lijkt gewoon de standaard alleen dan de usa corners...

Edit: volgens mjj weet ik ook wie hem gemaakt heeft. Die vondt de usa corners mooier en heeft hem daarom zo gemaakt. Zijn ook een oudere versie stopborden...