Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140886 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #70 Gepost op: 29 juli 2012, 23:49:45
Duidelijk verhaal Caprice  O0
En wat betreft dat hij onder water door blijft flitsen schreeuwt om de vraag naar beelden maar die vraag zal ik maar niet stellen.  ;D
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

MNL-5200

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 30 juli 2012, 00:29:00
De Whelen TACTLD controller-kastjes hebben dipswitches achterin zitten waarmee je het soort pijl kunt instellen, en ook het soort flash-patroon
De beschikbare patronen zijn :
- Sequence Tripple Flash
- Sequence on/sequence off
- Sequence on double sweep (patroon in filmpje)
- Double Sweep

Voor elk van bovenstaande pijl-patronen is dan nog de optie voor het waarschuwings-signaal, de Flash, voor een Moduflash of een Action-Scan ook wel liefkozend BAM-BAM patroon genoemd. (in filmpje)
Ik zal in een volgend filmpje de bovenstaande opties laten zien!  O0

Dit idee?

TACTL1D

Michael 2141

• Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #72 Gepost op: 2 augustus 2012, 21:45:11
Vandaag weer een uniek stukje geschiedenis aan mij collectie toegevoegd, Een Federal Signal CJ284 met ingebouwde speaker!  :D
Volgensmij zelfs nooit gemonteerd geweest, want hij ziet eruit als nieuw.
Heeft zo`n soort lamp eigelijk op nederlandse voertuigen gezeten ?

Gast

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 2 augustus 2012, 22:35:35
Vandaag weer een uniek stukje geschiedenis aan mij collectie toegevoegd, Een Federal Signal CJ284 met ingebouwde speaker!  :D
Volgensmij zelfs nooit gemonteerd geweest, want hij ziet eruit als nieuw.
Heeft zo`n soort lamp eigelijk op nederlandse voertuigen gezeten ?

Very nice Michael!! VERY NICE!!

Gast

• Gast
Reactie #74 Gepost op: 3 augustus 2012, 00:15:47
Aanstaande maandag komt mijn collega retour uit Berlijn met een originele LAPD Aerodynic versie voor in mijn collectie KATSJINNGGGGG!!! En in de USA wordt op dit moment gekeken of de Tomar Heliobe "nog wel werkt zoals het zou moeten" alvorens die op de post gaat naar Amsterdam

098uo  098uo  098uo  098uo

Ja, I'm Happy  ;D  ;D

sylvester1986

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 3 augustus 2012, 00:26:30
Een VAL-U-Bar voor $345.00 (2 draaiers) en 6 draaiers is $575.00.
http://www.aisw.biz/shop/emergency-lighting/light-bars/?page=1

tower-ladder

• Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:00:42
Citaat
Heeft zo`n soort lamp eigelijk op nederlandse voertuigen gezeten
Ja weet ik wel bijna zeker. Er zijn jarenlang complete Chevy vans als ambulance geimporteerd uit de USA. En veel van die wagens hadden dit type zwaailichten standaard gemonteerd, inclusief alle knipperlichten rondom in de verhoogde dakopbouw.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar

Gast

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:07:04
Ja weet ik wel bijna zeker. Er zijn jarenlang complete Chevy vans als ambulance geimporteerd uit de USA. En veel van die wagens hadden dit type zwaailichten standaard gemonteerd, inclusief alle knipperlichten rondom in de verhoogde dakopbouw.

Alleen is dat een reguliere Model 184, zonder speaker in het onderste gedeelte zoals de CJ284 dat heeft.
Mij is (maar ook mijn kennis is niet compleet of alwetend) in ieder geval geen geval bekend van NL voertuigen met de CJ184 erop gemonteerd.
De 184 ziet er verder boven hetzelfde uit

Michael 2141

• Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #78 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:08:49
Dankjewel voor de info beide !

Gast

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 3 augustus 2012, 21:23:21
Ik heb 3 Model 184's jaren geleden "veilig kunnen stellen" ergens in Friesland, helaas dat ik niet heel veel meer varianten van dit soort oudere 'chrome body' lampen heb.
Bovenop een oude Visibeam, zoals ook op de politie Aerodynics gemonteerd waren, en drie verschillend gekleurde Mod184's. Foto's al jaren geleden gemaakt, met een (toen modern) nokiaatje, betere kwaliteit foto's zijn er nog niet ;)