Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140769 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

• Gast
Reactie #100 Gepost op: 16 augustus 2012, 22:50:33
In België kunnen ze niet richten en plakken ze die lamp op de rechterkant van de balk ;)
Nu je het zegt, dat zag ik inderdaad wel eens.

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 16 augustus 2012, 22:51:23
In het boek over 300 jaar haagse Brandweervoertuigen staat een betere foto en duidelijk te zien zijn de roosters in de voet van de zwaailichten waar de sirene speakers zaten. Ouderdom komt met gebreken, maar het geheugen is nog in orde ;D

deze zie ik hier (amerika) op de wegwerkers voertuigen zitten in het oranje
Vrijwillige brandweer

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:00:33
Doet me enigszins denken aan Storage Wars ;D

Of "Help, mijn man heeft een hobby!"  ;D

Ik snap dat je ze niet allemaal thuis kwijt kan, maar blijft toch zonde om ze in een opslagbox achter te moeten laten...  :(
Senior GGP / Oost-Brabant

Gast

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:02:08
Of "Help, mijn man heeft een hobby!"  ;D

Ik snap dat je ze niet allemaal thuis kwijt kan, maar blijft toch zonde om ze in een opslagbox achter te moeten laten...  :(

Is het ook, maar in voorbereiding op een mogelijke verhuizing dit jaar is het op zich niet eens zo onhandig om ze hier even kwijt te zijn. En de nieuwe woning moet in ieder geval een grote garage of mega-schuur hebben, om ze kwijt te kunnen  O0

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #104 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:05:47
Is het ook, maar in voorbereiding op een mogelijke verhuizing dit jaar is het op zich niet eens zo onhandig om ze hier even kwijt te zijn. En de nieuwe woning moet in ieder geval een grote garage of mega-schuur hebben, om ze kwijt te kunnen  O0

Haha ok, dat wordt dus het 'zwaailichtenmuseum' dat ik hier eens voorbij heb zien komen. Leuk en succes ermee ;).
Senior GGP / Oost-Brabant

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:13:04
hoe ben je begonnen met die lichtbalken te verzamelen?

hoe kom je aan die lampjes fetish  e050 0098
Vrijwillige brandweer

sylvester1986

• Gast
Reactie #106 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:15:30
hoe ben je begonnen met die lichtbalken te verzamelen?
Ik ben begonnen met verzamelen in 1994 toen ik mijn allereerste Dietz Omnichief lichtbalk kocht, mijn eerste losse lamp had ik al in 1986, een Bosch RKLE110  8) Sindsdien heb ik vele contacten opgebouwd en andere verzamelaars leren kennen. Zo vind je ook balken die je anders niet zo makkelijk kunt verkrijgen.
En zie hier het resultaat.  098uo

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:16:20
dankje sylvester:) O0 e050
Vrijwillige brandweer

Gast

• Gast
Reactie #108 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:18:52
Op de eerste bladzijde stond dat al inderdaad ;) maar als aanvulling:

Lichtjes leuk vinden, dat is één ding, maar ECHT zo gek zijn van zwaailichten, en dan specifiek balken, komt volgens MIJ sinds ik als 12/13-jarige de Dukes of Hazzard zag op de televisie, in de jaren 80, en die balk op Rosco P. Coltrane zijn dak maakte een enorme indruk op mij, vergeleken bij de toen gangbare lichtbalken in de regio waar ik woonde en naar school ging.

Volgens mijn moeder echter is mijn tik met zwaailichten al begonnen toen ik op 3-jarige leeftijd in het ziekenhuis in Drachten lag met een long-ontsteking, recht tegenover de spoedeisende hulp ingang, waar de ambulances af en aan reden in die tijd, kennelijk  8) Snuffelend in mijn oude doos met autootjes uit mijn jeugd zijn het ook allemaal ambu's, politie, en brandweerautos van Matchbox en die andere merken van weleer 8)

Nog altijd liever een balk dan een losse lamp voor mij, maar speciale dingen laat ik echt niet liggen! 98uiye

elvin

• brandweer
  • Forum gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 16 augustus 2012, 23:21:21
oke, leuk om te weten. Ik zelf vind t ook wel leuk, zou erg graag een willen maar mijn prioriteiten liggen anders, haha
Vrijwillige brandweer