Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc

Auteur Topic: Verzameling Lichtbalken, Zwaailichten etc. etc. etc  (gelezen 140878 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #380 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:08:35
Lijkt gewoon de standaard alleen dan de usa corners...

Edit: volgens mjj weet ik ook wie hem gemaakt heeft. Die vondt de usa corners mooier en heeft hem daarom zo gemaakt. Zijn ook een oudere versie stopborden...
Wat zijn usa corners?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #381 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:14:49
De originele corner led units uit de amerikaanse whelen freedom. Ze zijn er in extended(2x9 leds) of de normale (2x6 leds).
Voor de politie freedom worden de ece (EU) corners gebruikt. Eigenlijk de units uit de justice gemonteerd op een beugel. Voor de amber unit is nog een extra lensje geplaatst om aan de ece eisen te voldoen voor amber.

In full amber ( dus beide lagen) zijn de extended usa corners ece r65 klasse 1 gekeurd. De enkele laag uit een justice ook klasse 1 voor amber en 2 voor blauw. 2 lagen amber in de EU corners zijn klasse 2 gekeurd.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #382 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:17:10
Al met al hebben wij de goedkoopste variant dus?

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #383 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:20:10
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442286 date=1471119430
Al met al hebben wij de goedkoopste variant dus?

Ik denk niet dat de EU units in totaal zo goedkoper kunnen zijn voor de opbouwer. Echter voldoen de usa corners dus niet aan de blauwe klasse 2 keuring.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #384 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:22:48
Ik denk niet dat de EU units in totaal zo goedkoper kunnen zijn voor de opbouwer. Echter voldoen de usa corners dus niet aan de blauwe klasse 2 keuring.
En waarom niet? Heeft dat met hoeveelheid licht te maken?

Klinkt me als geneuzel...

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #385 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:29:04
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442289 date=1471119768
En waarom niet? Heeft dat met hoeveelheid licht te maken?

Klinkt me als geneuzel...

Geneuzel van mij?

De justice corners gebruiken een nieuwe type led welke veel feller is. En ik snap heel goed dat een fabrikant niet al zijn units ece laat keuren maar alleen de units waarvan hij zeker weet dat ze er door heen komen en ook in de EU markt gebruikt gaan worden.

De justice units komen ook gewoon uit de usa, echter zijn ze in de UK verder gemonteerd.
Mocht je het verschil eens willen ervaren laat het maar we eten.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #386 Gepost op: 13 augustus 2016, 22:56:08

Geneuzel van mij?
Haha nee uiteraard niet.

Ik doel op de keuringen ece.
Hoe kan de ene lamp wel door de keuring komen en andere niet.

Die ledbalk usa cornergeval lijkt me een prima fel ding. Waarom dan niet ece goedgekeurd? Waarom mag het hier niet? Wat is er anders in de EU tov USA qua lichtbalktoepassing.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #387 Gepost op: 13 augustus 2016, 23:11:16
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442312 date=1471121768
Haha nee uiteraard niet.

Ik doel op de keuringen ece.
Hoe kan de ene lamp wel door de keuring komen en andere niet.

Die ledbalk usa cornergeval lijkt me een prima fel ding. Waarom dan niet ece goedgekeurd? Waarom mag het hier niet? Wat is er anders in de EU tov USA qua lichtbalktoepassing.

Ik weet dat de eisen voor amber anders zijn dan voor blauw. De lichthoek van amber is anders, vandaar dat er bij de ece linz6 een witte reflector zit ipv een chromen en een difuus lensje. De justice corners hebben een extra lensje er voor om het licht te breken.
Zelfs bij de ece beacon ( de l32 voor de eu markt) zitten deze lensjes voor.

Andere merken passen okk de lensjes en de leds aan om ze in de keuringaseisen te laten vallen. Sommige merken doen dat door ledjes te overpoweren (sommige megaflash balken) die van whelen zijn nou juist gedowngrade. De linz6 gebruikt met 6 ledjes per stuk volgens de opgave maar iets van 4w... de 4 led versies van vergelijkbare types gebruiken flitser met 4 leds 12w...
Zo gaat je led natuurlijk veel langer mee en hoef je je minder zorgen te maken om de levensduur.

Een fabrikant zal er een goede reden voor hebben een hele nieuwe unit te ontwerpen. Dit kost immers een hoop geld. Ze zullen dit dus vast met een goede redden gedaan hebben.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #388 Gepost op: 13 augustus 2016, 23:49:40
Okee.

Ken je de lichtbalk op de nieuwe Rotterdamse brandweerautos?
Een hele platte met blauw over de gehele breedte. Wat een licht komt eraf! Ook overdag.
Die zie ik graag bij de politie terug.

Heb zo even geen filmpje gevonden.

Edit:
deze op 0:15 en 0:45.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #389 Gepost op: 14 augustus 2016, 00:57:35
Citaat van: CopVR3 link=msg=1442336 date=1471124980
Okee.

Ken je de lichtbalk op de nieuwe Rotterdamse brandweerautos?
Een hele platte met blauw over de gehele breedte. Wat een licht komt eraf! Ook overdag.
Die zie ik graag bij de politie terug.

Heb zo even geen filmpje gevonden.

Edit:
deze op 0:15 en 0:45.

http://www.youtube.com/watch?v=hjtnvApjNpA

Jaa dit zijn uit mijn hoofd W&G balken, welke exact weet ik niet. Bij onze Rode Kruis afdeling hebben wij vrijwel zo'n zelfde balkje erop liggen, alleen het middenstuk dan niet verlicht. Heel goed zichtbaar, ook het amber. Top dingen! Netzoals de grillflitsers ervan.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel