Veilige Randmeren!

Auteur Topic: Veilige Randmeren!  (gelezen 4590 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2011, 12:45:26
(knip) in principe een probleem voor elke inboard motor.

Dat is een niet geheel juiste conclusie. De boten van Menno (waterhulpdienst.nl) met inboard (de Blizzartd, Thunder en aquabuzzie) hebben geen last van wier. De aanzuiging van de koeling van de motor zit aan de zijkant op de hekdrive, kleine gaatjes die vrijwel nooit allemaal verstoppen. Als er ooit wel wat zooi tussen zou komen sla je even achteruit en is alles weer vrij.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2011, 16:53:32
Dat is een niet geheel juiste conclusie. De boten van Menno (waterhulpdienst.nl) met inboard (de Blizzartd, Thunder en aquabuzzie) hebben geen last van wier. De aanzuiging van de koeling van de motor zit aan de zijkant op de hekdrive, kleine gaatjes die vrijwel nooit allemaal verstoppen. Als er ooit wel wat zooi tussen zou komen sla je even achteruit en is alles weer vrij.

en gewone jachtjes en grotere werkschepen met een inboardmotor beschikken soms ook over kimkoeling, beunkoeling, vlakkoeling of andere vormen van gesloten koelsystemen waardoor dit helemaal geen probleem vormt..  O0
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2011, 17:06:05
en gewone jachtjes en grotere werkschepen met een inboardmotor beschikken soms ook over kimkoeling, beunkoeling, vlakkoeling of andere vormen van gesloten koelsystemen waardoor dit helemaal geen probleem vormt..  O0
Over het algemeen niet, maar in de tijd dat ik zelf nog een boot had (met kimkoeling) toch nog wel eens moeten graaien. Niet de schroef was het probleem, maar het roer hing vol met slierten. En dat kon ik toch echt merken.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 25 augustus 2011, 20:48:32
Over het algemeen niet, maar in de tijd dat ik zelf nog een boot had (met kimkoeling) toch nog wel eens moeten graaien. Niet de schroef was het probleem, maar het roer hing vol met slierten. En dat kon ik toch echt merken.

Jawel Ko, maar dan ben je zo weer weg. Het weer vaarklaarmaken van een jet kost zeker 20 minuten. En je moet helemaal het water in, vanuit de boot is te moeilijk.

Je krijgt dan taferelen als deze, inmidels een bekend gezicht:



Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:23:15
Je krijgt dan taferelen als deze, inmidels een bekend gezicht:

Tja, nu snap ik waarom sommigen binnen de KNRM liever een schroef als een jet hebben ;-)