Zeer Grote Brand (opslaggebouw) Vermeerstraat - Ommen 27-12-2011

Auteur Topic: Zeer Grote Brand (opslaggebouw) Vermeerstraat - Ommen 27-12-2011  (gelezen 10309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #40 Gepost op: 28 december 2011, 18:08:59
Die foto van die helm, dat is gewoon wat roet neerslag, geen eens temperatuur want daar wordt hij bruin van die helm.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #41 Gepost op: 28 december 2011, 19:23:41
Volgens mij word er ook gedacht dat de hele loods van binnen compleet in lichterlaaie stond..
Met name tegen de wanden stonden de spullen die flink gebrand hebben.
Ook rechts van de roldeur in de loods stond onder andere een volkswagen busje wat volledig uitgebrand is.
Misschien was het juist omdat het aan de wanden brandde wel verstandig die van buiten in iedergeval te koelen.
Naar binnen gaan was na mijn idee als 'leek' niet te doen.. op kil'roy is een foto te zien van de helm een brandweerman die aan de achterkant binnen geweest schijnt te zijn.
Als je die ziet lijkt het me vrij duidelijk dat een binnenaanval dan helemaal niet te doen was.
Ik heb wel foto's van hoe het er na de brand uitziet in de loods, maar wil die niet plaatsen zonder toestemming van de eigenaar(: hier is het wachten op, en dan is het misschien ook een beetje duidelijker waar het precies gebrand heeft, en wat dan wel de beste manier geweest zou zijn.
(verwacht niet te veel van de foto's, maar beter iets dan niets)
Dit soort panden kenmerken zich dat als de brand hevig is, en echt heet is dat de wanden dan in elkaar zakken de platen branden dan los van het frame. Nu is enkel te zien dat het inderdaad heet is geweest, de verf is er afgebladderd op bepaalde plaatsen.
De roetafzet op de helm verteld mij dat de algehele hitte nog niet extreem is geweest, anders zou je veel minder roetafzet hebben op helmen en bluspakken. Overigens is het normaal dat je bij brandende banden en auto,s roetafzetting hebt, dus in feitte ook niet spannend te noemen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 30 december 2011, 20:13:13
Ik heb wel foto's van hoe het er na de brand uitziet in de loods, maar wil die niet plaatsen zonder toestemming van de eigenaar(: hier is het wachten op, en dan is het misschien ook een beetje duidelijker waar het precies gebrand heeft, en wat dan wel de beste manier geweest zou zijn.
(verwacht niet te veel van de foto's, maar beter iets dan niets)
Rik, weet je al of die foto,s geplaatst mogen wordenj?