[half off-topic] ik had gister een gesprekje met een burger:( eerst de achtergrond dan het gesprek)
de bestuurder was betrapt op het rijden met 159km/u op de A2 waar 100 is toegestaan. De betrokken bestuurder vond het wel meevallen, was wat laat voor een afspraak en de weg was 6 banen breed, dus er was alle ruimte om wat harder te rijden.
Mijn antwoord op het verweer: "als ik u vertel dat wij als politie volgens de wet bij een maximum snelheid van 100 km/u niet harder mogen rijden dan 140km/u en we daar een rij-opleiding voor moeten hebben. Als ik u dan vertel dat
ik als verkeersdiender een extra rijopleiding moet krijgen om harder dan die 40km/u te mogen rijden, Wie bent u dan om 59 kilometer per uur te hard te mogen rijden? Als ik niet van de verkeerspolitie was geweest had ik volgens de wet niet eens achter u aan mogen gaan! Dat betekend dat u als burger boven de wet staat!"
De arme burger was met stomheid geslagen en wist niks anders uit te brengen dan: "als u het zo brengt heeft u helemaal gelijk"
Ik heb voor het gemak in het gesprek maar even weg gelaten dat wij
nadrukkelijk en expliciet mondeling en/of schriftelijk toestemming moeten hebben om de limiet te overschrijden.... want dat maakt de stupiditeit van de regels nog erger
Krijg de ................. (veel meer stipjes dan het woord lang is)
expres is de hij/zij vorm weg gelaten door de schrijver van dit voorval om de anonimiteit van de betrokkene te kunnen garanderen.Elk woord dat door de lezer verzonnen kan worden voor de door de schrijver aangebrachte puntjes (...) is toegelaten door de schrijver.
aldus moppersmurf in een hele grote mopperbui!